مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان؛ راهبرد شرکت گاز استان برای گازرسانی به واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی در سال رونق تولید
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: در سال جاری در راستای منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 98 به نام سال رونق تولید، برنامه‌ریزی برای گازرسانی به 200 واحد صنعتی و تولیدی بر اساس مصوبه شورای اقتصاد و گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله‌گری به اهمیت گازرسانی به صنایع اشاره کرد و افزود: با توسعه شبکه گاز رسانی به صنایع علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، اشتغال‌زایی، مهاجرت معکوس به روستاها، پایداری محیط زیست را نیز برای مردم مناطق مختلف به ارمغان می‌آورد.

شایان ذکر است که در دهه مبارک فجر سال گذشته و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی پروژه‌های گازرسانی به 66 واحد صنعتی کوچک و بزرگ افتتاح یا عملیات گازرسانی آغاز گردیده که 44 پروژه افتتاح و 20 پروژه صنعتی عملیات گازرسانی آن آغاز گردیده که این امر نشان می‌دهد شرکت گاز استان کردستان کمر همت را برای برخورداری بیشتر صنایع استان از نعمت گاز طبیعی بسته است.

مهندس فعله‌گری در مورد افزایش تقاضا برای گاز طبیعی گفت: عوامل مؤثر بر افزایش تقاضای گاز طبیعی در استان شامل عوامل جمعیتی، جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت‌های مایع برای گرمایش، تولید برق، توسعه مجتمع‌های پتروشیمی و صنایع انرژی‌بر است که باعث می‌گردد سطح تقاضا برای مصرف گاز طبیعی بالا رود.

وی تصربح کرد: با توجه به هزینه‌های بالای اقتصادی و زیست محیطی استفاده از سوخت‌های مایع در تولید برق، پیش‌بینی می‌شود که مصرف آن در آینده نزدیک متوقف شود. همچنین با توسعه استفاده از گاز طبیعی در حمل و نقل ایجاد ظرفیت برای صادرات (بنزین، گازوئیل، LPG)، کاهش آلایندگی هوا، افزایش درآمد ملی، کاهش شدت انرژی، کاهش قاچاق و رعایت قانون هدفمندسازی یارانه‌ها شاهد افزایش مصرف گاز خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنانش اظهار داشت: هر چند گازرسانی به روستاها برای جلوگیری از مهاجرت لازم و ضروری است اگر این توسعه گازرسانی فقط برای مصارف خانگی باشد صرفا سوزانده و تبدیل به حرارت می‌شود درحالی که اگر همین گاز به صنایع تزریق شود موجب ایجاد ارزش افزوده، اشتغال‌زایی و قطع وابستگی کشور می‌شود.

وی رونق صنعت را نشانه توسعه هر استان ذکر کرد و گفت: با نگاه مثبت شرکت ملی گاز و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خوشبختانه در استان کردستان به 2 هزار و 134 صنعت جزء و عمده، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج و 52 جایگاه سوخت‌رسانی CNG  گازرسانی صورت گرفته است.