دکتر رضایی مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان کردستان؛ شرکت گاز استان کردستان در زمینه حفاظت از محیط زیست از دستگاه‌های اجرایی برتر است
دکتر فریبا رضایی مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان کردستان در جلسه آموزشی حفاظت از محیط زیست و تقدیر از فعالان در این زمینه که در سالن اجتماعات شرکت گاز استان کردستان با حضور مهندس فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، مهندس صلواتی معاون شهرداری سنندج، فردین اکبری مدیر مؤسسه حمایتی روژیار و رؤسای ستادی و تعداد 170 نفر از مدیران و عوامل اجرایی شرکت‌های پیمانکاری، محیط‌بانان، پاکبانان و مشترکین کم‌مصرف برگزار گردید شرکت گاز استان کردستان را جزء دستگاه‌های اجرایی سرآمد در زمینه رعایت مسائل زیست محیطی دانست.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، دکتر فریبا رضایی در این دوره آموزشی اظهار داشت: در دنیای امروز که زندگی انسان‌ها به سوی ماشینی شدن پیش رفته و تمامی منابع طبیعی برای تولید وسایل و لوازم موردنیاز بشریت به سوی نابودی سوق داده می‌شوند و باعث می‌گردد زندگی انسان‌ها در آینده نزدیک با فاجعه زیست محیطی روبرو شود، رعایت مسائل زیست محیطی از اهمیت دوچندان برخوردار شده و نیاز است برنامه‌های جامع و عملیاتی در زمینه حفاظت از محیط زیست تعریف گردد.

وی افزود: شرکت گاز استان کردستان در زمینه حفظ منابع طبیعی سرآمد بوده و اجرای پروژه‌های گازرسانی از مسیرهایی اجرا می‌شود که کمترین تخریب را به محیط زیست وارد می‌کند.

این مقام مسئول بیان داشت: با تخریب جنگل‌ها و مراتع علاوه بر نابودی جانوران، حشرات و گیاهان که منابع تجدیدپذیری محیط زیست هستند نابود و منجر به گرم شدن زمین و تنفس را برای انسان‌ها دشوار و باعث افزایش بیمارهای ریوی می‌گردد.

مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست کردستان اعلام کرد: شرکت گاز استان کردستان برای حفاظت و صیانت از منابع طبیعی قدم‌های ارزشمندی برداشته و با گازرسانی به روستاها علاوه برحفظ محیط زیست نباتی، زندگی جانوران را از مرگ حتمی رهایی بخشیده و این اقدام با کاهش قطع درختان جنگلی نمود پیدا کرده است.

دکتر رضایی اضافه کرد: شرکت گاز استان کردستان طی گزارش‌های ارائه‌شده به سازمان محیط زیست و بازدید بازرسان این سازمان در اجرای پروژه‌های گازرسانی بیشترین دقت را در مسیریابی به عمل آورده تا کمترین تخریب را به محیط زیست وارد نماید که رعایت این موارد جای تقدیر و تشکر ویژه را دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست در ادامه سخنانش در مورد تفکر زیست محیطی اظهار داشت: مجموعه شرکت گاز استان کردستان همیشه بالاترین همکاری را با سازمان حفاظت محیط زیست استان داشته و تفکر حفاظت از محیط زیست در کارکنان این شرکت نهادینه شده است و جزء اولین دستگاه‌های اجرایی استان کردستان است که در جهت استقرار مدیریت سبز حرکت کرده و این حرکت با جهش بسیار قابل ملاحظه‌ای روبرو بوده است.

دکتر رضایی مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان کردستان در پایان سخنانش بیان داشت: تلاش مدیریت و کارکنان شرکت گاز استان کردستان در جهت رعایت و صیانت از محیط زیست بسیار ارزشمند بوده و با تبلیغات مطلوب در زمینه کاهش مصرف منابع انرژی بخصوص گاز طبیعی کمک شایانی به محیط زیست نموده و اساسی‌ترین مسئله حفظ منابع انرژی و منابع طبیعی برای آیندگان است.

در ادامه این جلسه آموزشی مهندس الله‌یاری رئیس امورHSE  شرکت گاز استان کردستان اظهار داشت: پایداری محیط زیست جزء اهداف استرتژیک شرکت گاز استان کردستان بوده و تمام برنامه‌های شرکت در راستای حفظ محیط زیست تدوین می‌گردد.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف مهم که درجهت تحقق اهداف مسئولیت‌های اجتماعی و ارزش‌های انسانی است شرکت گاز استان کردستان همکاری مستمر و مداوم با سمن‌ها و انجمن‌های مردمی حقاظت از محیط زیست داشته و سالانه نسبت به پاکسازی زباله‌های موجود در طبیعت و ضایعات از منابع طبیعی اقدام نموده و درختان زیادی در محیط سازمانی و مکان‌های عمومی کاشت نموده است.

در پایان مراسم از 3 نفر محیط‌بان، 3 نفر پاکبان، 3 مصرف‌کننده گاز طبیعی و 3 پیمانکار نمونه با اهداء لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.