شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیرعامل گاز کردستان در جلسه معارفه رابط فرهنگی منطقه 7 کشوری صنعت نفت؛ وضعیت اقامه نماز و امور فرهنگی در شرکت گاز استان کردستان را بسیار مطلوب و رضایت بخش عنوان کرد
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در جلسه معارفه رابط فرهنگی و مسئول امور روحانیون منطقه 7 کشوری صنعت نفت که با حضور دکتر مجیدی مشاور وزیر نفت در امور فرهنگی و اقامه نماز صنعت نفت به میزبانی شرکت گاز استان کرمانشاه در شهر کرمانشاه برگزار گردید وضعیت اقامه نماز جماعت در شرکت گاز استان کردستان را رضایت بخش و مطلوب ارزیابی کرده و آن را سبب اتحاد و همبستگی بین پرسنل دانست.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان؛ مهندس فعله‌گری در آئین معارفه رابط فرهنگی منطقه 7 کشوری گفت: انتخاب روحانی معزز حاج آقا درویش امام جماعت شرکت گاز استان کرمانشاه را بعنوان رابط فرهنگی به فایل نیک گرفته و ضمن تبریک، امیدوارم در وظیفه حساسی که به ایشان محول گردیده موفق و سربلند باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان افزود: در استان کردستان بیش از 90 درصد از مردم اهل تسنن بوده و در دو شهرستان قروه و بیجار ترکیبی از برادران اهل تشیع و اهل تسنن با اتحاد و همبستگی در کنار هم زندگی کرده و این امر نشان از وحدت واقعی در استانی دارد که به فرموده مقام معظم رهبری: "استان کردستان یک استان فرهنگی است".

وی خاطر نشان کرد: شرکت گاز استان کردستان برای گسترش عدالت اجتماعی و رفع محرومیت از مناطق مرزی خدمات گازرسانی را توسعه داده و در سال جاری نیز عملیات گازرسانی در 131 روستای این استان در حال انجام است و این نشان از عزم جزم دولت تدبیر و امید برای برخورداری مردم عزیز و شریف استان کردستان از این نعمت خدادادی دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان این نوید را به مردم کردستان داد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن روستاهای بالاتر از 20 خانوار را که فاقد گاز هستند از این نعمت برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه با افزایش تعداد مشترکان در استان کردستان، مسئولیت ما افزایش داده و آن تامین پایدار گاز است بطور مثال در زمستان گذشته با وجود بارش برف و یخبندان و دمای 27 الی 30 درجه زیر صفر و بسته شدن راه 600 روستا و قطع شده آب و برق ولی با تمهیدات اندیشه شده، خدمات شرکت گاز استان کردستان همچنان ادامه داشته و این نشان از تعهد و مسئولیت اجتماعی صنعت گاز دارد.

مهندس فعله‌گری در ادامه سخنان خود گفت: کار دیگر این شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی و فرهنگی استفاده از روحانیون معزز در روستاها بعنوان گازبان است که در وحله اول وظیفه حفظ و حراست از تاسیسات شرکت را به عهده دارند و هم به عنوان سفیران فرهنگی در امر آموزش رعایت توصیه‌های ایمنی و صرفه‌جویی در مصرف گاز عمل می‌نمایند.

وی ادامه داد: نماز جماعت در طول سال بطور مستمر و مداوم برگزار شده و در صورت عدم حضور امام جماعت، یکی از پرسنل این وظیفه را بعهده می‌گیرد، هر روز یک صفحه از قرآن کریم توسط یکی از حضار تلاوت و توسط امام جماعت تفسیر می‌گردد.

این مقام مسئول ادامه داد: برگزاری مناسبت‌ها و مراسم‌های ملی و مذهبی و تقدیر از همکاران در نمازخانه برنامه‌ریزی گردیده و این باعث می‌گردد تعداد بیشتری از پرسنل در نماز جماعت شرکت نمایند.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان و دهه اول محرم ضمن دعوت از قاریان برجسته استان و برگزاری مراسم و محافل انس با قرآن از دانشمندان مطرح علم دین و استادان دانشگاه برای سخنرانی در نمازخانه دعوت بعمل می‌آید.

در ادامه این جلسه هوشنگ اولی‌زاده رئیس روابط عمومی و عضو شورای اقامه نماز شرکت گاز استان گفت: فعالیت‌های فرهنگی، راه رفتن روی لبه تیغ است و چون با تفکر و اندیشه انسان‌ها روبرو هستیم بایستی تدوین برنامه‌ها در زمینه فعالیت‌های دینی و فرهنگی با دقت و وسواس ویژه‌ای صورت گیرد و در سازمان‌ها نیز این مسئله حساس تر جلوه پیدا می‌کنند چون باید به این مسئله توجه داشت که برنامه‌های فرهنگی سازمان را بعنوان دستور سازمانی تلقی نکنند.

وی ادامه داد: نقش روحانیون معززی که در صنعت نفت مشغول ایفای وظیفه امامت جماعت هستند از حساسیت ویژه‌ای برخوردار یوده چون که صنعت نفت با توجه به تخصصی بودن شغل‌ها و اشتغال قشر با سواد و تحصیل کرده در آن، حساسیت فعالیت‌های فرهنگی و برنامه ریزی در این موارد را بالا می‌برد.   

در ادامه این جلسه دکتر مجیدی توضیحاتی در زمینه اشتغال حدود 1000 نفر از روحانیون در صنعت عظیم نفت ارائه و در پایان حکم حاج آقا درویش به عنوان رابط فرهنگی و مسئول امور روحانیون منطقه 7 کشوری صنعت نفت به نامبرده اهداء گردید.

 
A+ A-