شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
دکتر زارعی فرماندار سنندج در سمینار بهینه سازی مصرف انرژی؛ فرهنگ سازی برای حفظ منابع انرژی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است
دکتر زارعی فرماندار سنندج در سیمنار بهینه سازی مصرف انرژی با رویکرد استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر که با حضور دبیر کارگروه مصرف بهینه انرژی و مدیر کل دفتر فنی استانداری استان کردستان ، مدیران کل و کارشناسان ادارات، موسسات تولیدی و خدماتی در سطح استان که به میزبانی شرکت گاز استان کردستان در شهر سنندج و در سالن آمفی تئاتر ناحیه 1 گازرسانی در روز چهارشنبه مورخه هجدهم مرداد ماه برگزار گردید فرهنگ سازی برای حفظ منابع انرژی را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست.

 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان؛ دکتر زارعی در سیمنار بهینه سازی مصرف انرژی با رویکرد استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر که به میزبانی شرکت گاز استان کردستان برگزار گردید؛ گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که دارای جفرافیا و توپوگرافی ویژه‌ای است و برای بهره گیری از امکانات طبیعی خاصی که در ایران  وجود دارد بایستی آنرا بخوبی بشناسیم .

فرماندار سنندج افزود: ایران کشور کم آبی است ولی از لحاظ تابش آفتاب دارای شرایط ویژه و خاصی است و در ایران نقاطی شناسایی شده که در سال حدود 300 روز نور خورشید در آن تابش داشته که می‌توان از آن بنحو احسن برای تولید انرژی بهره برد.

وی خاطر نشان کرد: برای حقظ و صیانت از منابع قسیلی که سرمایه نسل آینده نیر می‌باشد باید از منابع تجدیدپذیر مثل نور خورشید بهره کافی برد تا این منابع تجدید ناپذیر نظیر نفت و گاز که میلیون‌ها سال برای تشکیل آن وقت صرف خام سوزی نشده و بتوان آن را به شکل کالاهای سرمایه‌ای درآورده و با ارزش افزوده بیشتر صادر و برای کشور عزیزمان ارزآوری و درآمد بدنبال داشته باشد.

دکتر زارعی در ادامه گفت: نفت و گاز بشکل بسیار نامتعارفی مصرف می‌گردد و عرضه این منابع به قیمت بسیار پایین‌تر از قیمت تمام شده، باعث گردیده تا مصرف فرآورده‌های نفتی به شکل تصاعدی بالا رفته و هدر رفت آن به شکل فزاینده‌ای افزایش یابد.

فرماندار سنندج به مصارف سایر کشورها اشاره کرده و گفت: دسترسی سهل و آسان مردم ایران به گاز طبیعی باعث گردیده مصرف کشور ما با جمعیتی بالغ بر 80 میلیون نفر با مصرف کشوری مثل چین با 1 و نیم میلیارد نفر برابری کند و این اصلا به صلاح کشور نیست و بایستی برای این امر فکری اندیشیده شده و با فرهنگ سازی در بین نسل جوان و نوجوان راه را برای آیندگان در جهت تامین انرژی هموار کرد.

وی افزود: استفاده از گاز طبیعی به علت داشتن منابع غنی که در کشور عزیزمان ایران وجود دارد، فکر مردم را در جهت تامین انرژی پاک و سهل‌الوصول راحت کرده و از این جهت مصرف بی رویه از مرز خطر عبور و به مرز هشدار رسیده است و این می توانند زنگ خطری برای تامین انرژی در آینده را به صدا درآورد.

این مقام مسئول افزود: برای پایداری انرژی و بهینه سازی مصرف، حفظ و صیانت از منابع تجدیدناپذیر انرژی مثل نفت و گاز چاره‌ای جزء استفاده از منابع پایان ناپذیر و همیشه در دسترس نور خورشید برای انسان‌ها متصور نیست.

دکتر زارعی در ادامه سخنان خود گفت: ما با اندازه تعداد زیادی از کشورهای اروپایی مثل انگلیس، فرانسه و آلمان دانش آموز و دانشجو داریم و با آموزش این قشر عظیم که در آینده مشاغل و پست‌های مدیریتی و کارشناسی اجتماع را در دست می‌گیرند می‌توان در جهت فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی قدم برداشت و تنظمینی برای تامین منابع انرژی در آینده کشور عزیزمان ایران فراهم ساخت.

وی خاطر نشان کرد: دولت مصرف کننده عمده انرژی در جامعه محسوب می‌گردد و بایستی تمهیداتی اندیشده شود تا مصارف در ادارات دولتی کاهش یابد و علاوه بر صدور بخشنامه‌های دولتی و استفاده از تجهیزات هوشمند نیاز است فرهنگ سازی در بین کارکنان دولتی به صورت گسترده انجام تا از هدررفت و اتلاف منابع جلوگیری شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: در فصل زمستان با توجه به ارزان بودن گاز شعله بخاری یا درجه حرارت پکیچ را به بالاترین حد ممکن افزایش داده و با لباس زیر در منزل می‌نشینیم در حالیکه لازمه فصل سرما پوشش مناسب است و این فرهنگ مصرف بی رویه نیاز به تغییر سبک زندگی و اصلاح فرهنگ مصرف دارد.     

 
A+ A-