شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان؛ 6/95 درصد جمعیت استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی هستند.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: با گازدار شدن 92 روستا در سال گذشته در حال حاضر 450 هزار خانوار کردستانی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله‌گری با استناد به آمار و اطلاعات، مجموعه گاز کردستان را یکی از مجموعه‌های موفق کشور دانست و گفت: در سایه تلاش‌های کارکنان زحمت‌کش و خدوم و هدایت و راهنمایی‌های مسئولان کشوری و استانی، اکنون کردستان در بسیاری از شاخص‌های حوزه گاز در کشور برتر بوده و توانسته با گسترش شبکه‌های گازرسانی رفاه و آسایش را برای مردم به ارمغان آورد.

فعله‌گری به تعداد شهرهای گازدار استان کردستان اشاره کرده و گفت: از 30 شهر استان 29 شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار بوده و ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری استان 100 درصد است که از میانگین کشوری بالاتر بوده که نشان از تلاش بی‌وقفه پرسنل این شرکت دارد.

این مقام مسئول در ادامه سخنانش به تعداد روستاهای گازدار استان اشاره کرده و افزود: در استان کردستان تعداد 1 هزار و 315 روستا از قابلیت گازرسانی برخوردار است که با گازدار شدن تعداد 92 روستا در سال گذشته تعداد روستاهای برخوردار از گازطبیعی به 1 هزار و 126 مورد ارتقاء یافت. 


به گفته وی هم‌اکنون در مجموع 6/95 درصد از جمعیت شهری و روستایی استان کردستان تحت پوشش گازطبیعی بوده که رشد قابل توجه گازرسانی در افزایش شاخص‌های گازرسانی در سطح استان کردستان را نشان می‌دهد.

وی وضعیت موجود شاخص‌های گازرسانی در استان کردستان را با وضعیت سال 83 مقایسه کرد و گفت: درسال 83 تنها شش روستای استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار بود که سهم استان در کشور در این شاخص 47 صدم درصد بود که این تعداد در پایان سال 96 به 1 هزار و 126 روستا افزایش یافته و سهم استان نیز در این شاخص با رشد و توسعه قابل توجهی روبرو شده و به 6 درصد در مقیاس کشوری ارتقاء یافته است.

مهندس فعله‌گری به برنامه‌ریزی شرکت گاز استان کردستان برای گازدار کردن 180 روستا درسال جاری اشاره کرده و اظهار داشت: برای گازرسانی به این تعداد روستا اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است و در حال حاضر گازرسانی به 6 روستای شهرستان کامیاران، 25 روستای شهرستان سنندج، 4 روستای شهرستان قروه، 24 روستای شهرستان سقز، 2 روستای شهر سروآباد، 4 روستای شهر دیواندره، 24 روستای شهرستان بیجار، 7 روستای از توابع شهرستان بانه و 16 روستای شهرستان مریوان در حال اجراست و سایر موارد در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار می‌باشد.


وی اظهار کرد: مجموعه شرکت گاز استان زمینه و بستر فعالیت گازرسانی در سطح استان را فراهم کرده و اکنون مشکلی در توسعه گازرسانی وجود نداشته و تلاش برای ارائه خدمات برای سایر روستاهای که فاقد گاز هستند نیز ادامه داشته و در سال جاری تعداد 180 روستا از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

مهندس فعله‌گری رشد گازرسانی روستایی در استان کردستان را در سه سال اخیر را قابل تحسین  اعلام کرد و اظهار داشت: گازرسانی به 555 روستا در استان کردستان در دولت یازدهم و دوازدهم در طی سال‌های اخیر صورت گرفته که فقط تعداد 92 روستای آن در سال 96 گازدار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه این شرکت در دولت تدبیر و امید عملکرد قابل قبولی در زمینه توسعه گازرسانی داشته است، گفت: در سه سال اخیر بیش از 1900 کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی در این استان انجام شده که 87 درصد آن در بخش روستای بوده و باعث ارتقاء ضریب نفوذ گاز طبیعی به میزان 11 درصد در این بخش شده و ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی استان را به میزان 85 درصد ارتقاء داده است.

 
A+ A-