شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
بازدید مشاور فرهنگی وزیر نفت از شرکت گاز استان کردستان
دکتر احمد مجیدی مشاور فرهنگی وزیر نفت با هیات همراه به منظور بررسی مباحث فرهنگی و موضوع نماز از شرکت گاز استان کردستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان ؛ دکتر احمد مجیدی پنج شنبه 14 تیرماه در رآس هیاتی متشکل از حجت الاسلام کافی رئیس شورای فقه صنعت نفت ، حجت الاسلام  اسماعیلی رئیس قرارگاه فرهنگی جنوب ، حجت الاسلام درویشی رابط فرهنگی و مسئول امور روحانیون منطقه 7 صنعت نفت و حجت الاسلام محمدپور رئیس رسانه و تبلیغ شورای اقامه نماز وزارت نفت برای بازدیدی یک  روزه از بخش های ستادی و عملیاتی شرکت گاز استان کردستان و ادارات تابعه و همچنین دیدار با علمای اهل سنت استان کردستان وارد شهر سنندج شد.

دکتر مجیدی و همراهان در بدو ورود به سنندج در جلسه مشترک  از نزدیک در جریان کار این مجموعه قرار گرفت.

 مشاور فرهنگی وزیر نفت در ادامه جلسه اظهارداشت: زیر ساخت های بسیار مناسبی برای خدمت به مردم شریف استان فراهم گردیده و با گسترش شبکه های گازرسانی شرایط مساعد برای تامین انرژی صنایع در استان کردستان هموار گردیده است.

دکتر مجیدی بیان داشت: جای افتخار دارد به استانی آمده ایم که برادران اهل تسنن و اهل تشیع در صفوف بهم پیوسته در مراسم نماز جماعت حضور داشته و در مراسمات ملی و مذهبی دوشادوش هم در حمایت از انقلاب اسلامی وظیفه ملی و مذهبی خود را ادا می نمایند.

این مقام مسئول در ادامه سخنانش گفت : در شورای فرهنگی وزارت نفت سه رویکرد اساسی مورد توجه قرار گرفته است اولین مورد ساماندهی دفتر ارتباطات حوزی وزارت نفت است ، دومین رویکرد توجه ویژه به مباحث قرآنی است و سومین رویکرد تاسیس دفتر ارتباطات وزارت نفت با هنرمندان می باشد که پیگیر مسائل فرهنگی صنعت می باشد.

وی در ادامه در مورد برنامه های فرهنگی و اجتماعی صنعت نفت و راهکارهای تقویت همکاری های فرهنگی با افراد حاضر در جلسه بحث و تبادل نظر کرد

مشاور فرهنگی وزیر نفت در این دیدار با اشاره به لزوم فرهنگ سازی مناسب و متاثر از فرهنگ غنی اسلامی در صنعت نفت گفت : بهره مندی از آموزه های اسلامی و روحیه جهادی در صنعت نفت بسیار حائز اهمیت است زیرا این صنعت عظیم با شرایط ویژه و وجود تحریمهایی که نه تنها کاهش نیافته و بلکه افزایش یافته اداره می شودو این نشان از ایثار و فداکاری مدیران و متخصصان این صنعت است.

 

دکتر مجیدی از امامان جماعت صنعت نفت به عنوان سربازان فرهنگی وزارت نفت نام برد و اظهار داشت: با نظر مساعد وزیر نفت نسبت به تشکیل دفتر ارتباطات حوزوی وزارت نفت در قم با مسئولیت حجت الاسلام کافی اقدام نمودیم که این کار مورد تقدیر رییس محترم جمهور نیز قرار گرفت .

 

مشاور فرهنگی وزیر نفت از جمله وظایف دفتر ارتباطات حوزوی را ارتباط مستمر با ائمه جماعات صنعت نفت ؛ آموزش آنان در راستای نیازهای اسلامی و فرهنگی صنعت نفت و اعزام روحانی و مبلغ به شرکت ها برشمرد و از اجرایی شدن طرحهای هجرت و حضور در بین روحانیون همکار وزارت نفت نیز خبر داد.

در ادامه جلسه سید احسن حسینی امام جمعه موقت سنندج بیان داشتند: هر کس رفتار و کردارش مطابق با آموزه های های قرآن کریم ، سنت نبی مکرم اسلام (ص) و رفتار و منش ائمه اطهار باشد در دنیا و آخرت سعادتمند است .

وی چهار خصلت را سبب سعادتمندی در دو جهان ذکر کرد و افزود : اگر ایمانداران و مسئولین از این چهار خصلت برخوردار باشد زمینه ساز رستگاری در دنیا و آخرت است : اول دارای زبان صادق باشد ، دوم ادای امانت نماید و مسئولیت امانت سنگینی که به او واگذار گردیده ، سومین  خصیصه بهترین اخلاق را داشته باشد و آخرین خصلت مردم دار و دلسوز باشد.

ماموستا سید احسن حسینی امام جمعه موقت سنندج در مورد خدمات شرکت گاز استان کردستان گفت : کارکنان متعهد این شرکت علاوه بر پایبندی به شریعت مقدس اسلام در زمینه ارائه خدمات به مردم شریف استان بسیار خوب عمل کرده  و خدمات این شرکت اظهر من الشمس است

در پایان این نشست صمیمی امامان جماعت حاضر در جلسه به بیان دیدگاه هاو نقطه نظرات خود پرداختند ؛ که پرسش های آنان توسط هیآت فرهنگی وزارت نفت پاسخ داده شد.

 
A+ A-