شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
نشست خبری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اصحاب رسانه‌های استان
نشست خبری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با تعداد کثیری از خبرنگاران خبرگزاری‌ها، هفته‌نامه‌های محلی و روزنامه‌های سراسری در روز سه‌شنبه مورخ نهم مرداد ماه سال جاری در سالن کنفرانس این شرکت برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله‌گری ضمن خوشامدگویی به خبرنگاران حاضر در جلسه گفت: بی تردید انعکاس خدمات و دستاوردهای شرکت گاز استان در سراسر کشور علی‌الخصوص گازرسانی به مناطق مرزی کردستان بسیار ضروری بوده و باعث می‌گردد مردم با عملکرد شرکت گاز استان کردستان و میزان تحقق اهداف آشنا شوند که خوشبختانه تعامل خوب این شرکت با رسانه‌ها ایفای این وظیفه خطیر را تسهیل نموده است.

وی افزود: در مرداد ماه بسر می‌بریم و روز 17 مرداد روز گرامیداشت زحمات قشر تلاشگر خبرنگار است و من به نوبه خود از حضور این عزیزان در تمام صحنه‌ها و تلاش و کوشش خبرنگاران محترم رسانه‌ها در انعکاس فعالیت‌های شرکت گاز استان کردستان تشکر و قدردانی می‌نمایم.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان وضعیت توپوگرافی استان، صعب‌العبور بودن مسیرها و زمستان سرد استان را از سختی‌های اجرای عملیات گازرسانی در این استان برشمرد و گفت: استان کردستان دارای 30 شهر و 1690 روستا است که از این تعداد 29 شهر تاکنون گازدار شده و از 1517 روستایی که قابلیت گازرسانی دارد تعداد 1 هزار و 131 روستا از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

فعله‌گری با بیان اینکه هم‌اکنون عملیات گازرسانی به 125 روستا در دست اجراست، گفت: تعداد 10 روستا در مرحله مناقصه و واگذاری به پیمانکار هستند و 80 روستا نیز در دست طراحی و 15روستا در دست بررسی قرار دارد.

وی گفت: در راستای اجرایی شدن بند «ق» در خصوص گازدار کردن تعدادی از روستاها در حال برنامه‌ریزی هستیم و به همین منظور در ابتدای سال 230 روستا جزء اهداف استراتژیک شرکت گاز استان کردستان تعریف گردیده که پیش‌بینی می‌گردد تا پایان سال 98 کلیه روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت گاز بهره‌مند گردند.

وی به برنامه‌ها و اهداف عملیاتی پیش‌بینی شده تا پایان سال 97 اشاره کرد و گفت: تا پایان سال جاری بیش از 120 روستای استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار و تعداد 14 هزار و 500 انشعاب جدید نصب خواهد گردید و بیش از 16 هزار خانوار جدید از طریق بند«ق» تحت پوشش گاز طبیعی قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد اشتراک‌پذیری در سال گذشته اظهار داشت: در سال 96 تعداد اشتراک‌پذیری 22 هزار مورد برای این شرکت هدف‌گذاری شده بود که در پایان سال تعداد 33 هزار و 12 مورد اشتراک‌پذیری انجام گرفت که تعداد 10 هزار و 671 مورد روستایی و تعداد 22 هزارو 341 مورد مشترک شهری بوده است.

وی تعداد کل مشترکین استان کردستان در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی را 497 هزار و 504 مورد ذکر کرد.

فعله‌گری به شناسایی 425 واحد صنعتی فاقد گاز طبیعی اشاره و افزود: در سال 95 این تعداد از صنایع فاقد گاز طبیعی که می‌توانستند از مصوبه شورای اقتصاد استفاده نمایند شناسایی و این تعداد از صنایع با مصرف 43 میلیون لیتر سوخت مایع در سال حجم گسترده‌ای از فعالیت شرکت پخش فرآورده‌های منطقه کردستان را شامل می‌شد که علاوه بر مخاطرات زیست محیطی تردد حجم زیادی از نفتکش‌ها را شامل می‌شد که با گازدار شدن تعداد 155 واحد صنعتی در سال‌های 95 و 96 در 23 هزار و 800 میلیون لیتر سوخت مایع صرفه‌جویی که در بین شرکت‌های گاز استانی، شرکت گاز استان کردستان رتبه دوم را کسب کرد.

وی به واحدهای صنعتی باقیمانده فاقد گاز اشاره کرد و گفت: تعداد 270 واحد صنعتی فاقد گاز طبیعی باقیمانده که بایستی برای گازدار کردن آن‌ها 239 کیلومتر شبکه گازرسانی اجراء شود و برای شرکت گاز استان کردستان 2390 میلیارد ریال هزینه در بر دارد.

فعله‌گری در پایان سخنانش در مورد اهداف و برنامه‌های سال جاری بیان داشت: برای سال جاری بیش از 340 طرح در بخش‌های مختلف گازرسانی به شهرها و روستاها، گازرسانی به صنایع و فعالیت‌های عمرانی و جاری هدف‌گذاری شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بیش از 240 طرح به بهره‌برداری برسد.

 
A+ A-