شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
در جلسه مشترک با دانشگاه کردستان؛ تفاهم‌نامه همکاری مابین شرکت گاز استان کردستان و دانشگاه کردستان مبادله گردید.
با حضور مهندس فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، دکتر اخلاقیان رئیس دانشگاه کردستان و تنی چند از مسئولان دو سازمان در روز سه‌شنبه مورخه 21/05/97 در سالن جلسات شرکت گاز استان کردستان تفاهم‌نامه همکاری بین دو سازمان به امضاء رسیده و مبادله گردید.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز کردستان، مهندس احمد فعله‌گری، ضمن عرض خیر مقدم و ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه گفت: گاز یکی از صنایع پرریسک محسوب شده که با استانداردهای زیادی سروکار دارد که اگر کارشناسان  با این استانداردها آشنا نباشند در اجرای پروژه‌ها گازرسانی و حفظ و نگهداری تاسیسات با مشکل مواجه می‌شوند.

وی افزود: در اجرای پروژه‌های گازرسانی توانمندی خاص و ظرفیت بسیار مناسبی وجود دارد که می‌تواند مبنا مطلوبی در جهت مطالعه، تحقیق و تفحص در اختیار اساتید و پژوهشگران دانشگاه کردستان قرار دهد.

مهندس فعله‌گری ادامه داد: استاندارد اجرای پروژه‌ها گازرسانی در شرکت ملی گاز ایران تدوین می‌گردد ولی برای بروز کردن و بومی کردن این استانداردها نیاز است همکاری نزدیکی مابین دو سازمان بوجود آمده تا نسبت به تدوین استانداردهای بومی و محلی اقدام گردد و این اقدام، کاری بس پسندیده و مطلوب است.

وی خاطر نشان کرد: شرایط ویژه جغرافیایی و توپوگرافی استان باعث می‌گردد عملیات اجرایی لوله‌گذاری با شرایط ویژه‌ای صورت گیرد و گاهی عبور از رودخانه‌های پرآب، مناطق شیب‌دار و پلکانی و عبور از کوه‌ها و دره‌ها را شامل می‌شود و این امر می‌طلبد با مطالعه و تحقیق استانداردهای متناسب با شرایط تدوین گردد. 
 
وی ادامه داد: زمینه دیگر همکاری مابین دو سازمان، بحث آموزش پرسنل است که باعث می‌گردد برای روش‌های ابداعی انجام کار، استانداردسازی نمایند و در بحث کالیبراسیون وسایل انداره‌گیری نیز می‌توان از ظرفیت آزمایشگاه‌های پیشرفته دانشگاه کردستان بهره برد.

در ادامه جلسه دکتر فردین اخلاقیان رئیس دانشگاه کردستان گفت: بسیار جای خرسندی است که زمینه همکاری با شرکت گاز استان فراهم شده و این امر باعث می‌گردد تا تعامل بین دو سازمان بیشتر و کاربردی‌تر شود و انعقاد تفاهم‌نامه مسیری برای تعاملات دو سویه فراهم کرده است.

دکتر اخلاقیان افزود: این تفاهم‌نامه یک رابطه تکنیکال و مهندسی است و انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه کردستان در جهت شناخت نیازهای تحقیقاتی و آموزشی و اعتمادی که به اساتید و پژوهشگران این دانشگاه شده، جای تقدیر و تشکر داشته و امید است قدم‌های مثبتی در جهت تدوین و پیشبرد اهداف استراتژیک شرکت گاز استان کردستان برداشته شود.

رئیس دانشگاه کردستان در ادامه سخنان گفت: امروزه گاز طبیعی یکی از مهم‌ترین حامل‌های انرژی است که 80 درصد از سبد انرژی مربوط به این ماده حیاتی است و بایستی استفاده از آن با دانش و فن همراه باشد و تخقیقات زیربنایی در این رابطه می‌تواند در ارائه بهتر خدمات موثر و اثربخش باشد.

وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه یک همکاری نظام یافته میان دانشگاه کردستان از یک سو و شرکت گاز استان جهت مشارکت در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و تحقیقاتی با هدف رفع نیازهای گاز کردستان برقرار می‌شود.

دکتر اخلاقیان در پایان سخنان گفت: دانشگاه کردستان قادر است تا درخواست‌های تحقیقاتی و آموزشی شرکت گاز استان کردستان را شناسایی و در مرحله بعدی با استفاده از دانش اساتید گروه‌های مرتبط آن‌ها را بررسی و نتایج تحلیل و راهکارهای عملی را ارائه نمایند.

در ادامه جلسه مفاد تفاهم‌نامه توسط سیروس علیرمائی رئیس پژوهش شرکت گاز استان کردستان برای اعضاء شرکت‌کننده در جلسه قرائت گردید.

علیرمائی در مورد مفاد تفاهم‌نامه همکاری گفت: براساس این تفاهم‌نامه همکاری مابین دانشگاه کردستان و شرکت گاز جهت مشارکت در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و تحقیقاتی با هدف نیازهای شرکت گاز استان کردستان و واحدهای تابعه در 5 ماده و 22 بند تنظیم گردیده است.

 در پایان جلسه تفاهم‌نامه همکاری بین دو سازمان امضاء و بین دو مدیر مبادله گردید. 

 
A+ A-