شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
دکتر احسنی معاون پژوهش و آموزش سازمان حفاظت از محیط زیست استان کردستان؛
دانش فنی لازم در زمینه مسائل زیست محیطی در شرکت گاز استان کردستان موجود است.

دکتر احسنی رئیس اداره آموزش و پژوهش سازمان حفاظت از محیط زیست استان کردستان در دوره آموزشی HSE که در سالن اجتماعات شرکت گاز استان کردستان با حضور مدیرعامل این شرکت، خانم فتحی‌یونسی رئیس شورای ارتقای سلامت مرکز بهداشت شهرستان سنندج، رؤسای ستادی و تعداد 170 نفر از مدیران و عوامل اجرایی شرکت‌های پیمانکاری برگزار گردید شرکت گاز استان کردستان را دارای دانش فنی و آگاهی لازم در زمینه مسائل زیست محیطی دانست.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، دکتر احسنی در این دوره آموزشی اظهار داشت: در دنیای امروز که زندگی انسان‌ها به سوی ماشینی شدن پیش رفته و تمامی منابع طبیعی برای تولید وسایل و لوازم موردنیاز بشریت به سوی نابودی سوق داده می‌شوند و رعایت مسائل زیست محیطی از اهمیت دوچندان برخوردار شده است.

وی افزود: تخریب محیط زیست باعث تجدید حوادث شده و به عنوان مثال می‌توان به برداشت بی‌رویه از جنگل‌ها اشاره کرد که با باریدن باران در مقیاس محدود باعث سیلابی شدن بستر رودخانه‌ها و نفوذ آب در منازل مسکونی در سطح شهرها و روستاها می‌گردد.

دکتر احسنی در مورد عواقب بی‌توجهی به مسائل زیست محیطی بیان داشت: اگر به مسائل حفظ محیط زیست و ارائه راهکارهای عملی در این موارد کوتاهی صورت گیرد صف مراجعه به دکترها افزایش یافته و آینده فرزندان در حوزه سلامت با مخاطره جدی روبرو می‌گردد.

وی اظهار داشت: با تخریب جنگل‌ها و مراتع علاوه بر نابودی جانوران، حشرات و گیاهان که منابع تجدیدپذیری محیط زیست هستند تنفس برای انسان‌ها سخت شده و باعث گرم شدن زمین می‌شوند.

رئیس اداره پژوهش و آموزش سازمان محیط زیست استان کردستان اعلام کرد: شرکت گاز استان کردستان برای حفاظت و صیانت از منابع طبیعی قدم‌های ارزشمند برداشته و با گازرسانی به روستاها علاوه بر حفظ محیط زیست گیاهی، زندگی جانوران را از مرگ حتمی رهایی بخشیده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: شرکت گاز استان کردستان طی گزارش‌های ارائه شده به سازمان محیط زیست و بازدید بازرسان این سازمان در اجرای پروژه‌های گازرسانی بیشترین دقت را در مسیریابی به خرج می‌دهد تا کمترین تخریب را به محیط زیست وارد نماید که رعایت این موارد جای تقدیر و تشکر ویژه را دارد.

دکتر احسنی در مورد ناوگان حمل‌ونقل گفت: گسترش ناوگان حمل‌ونقل گرچه برای جابجایی مسافران و کالاها مفید و ضروری به نظر می‌رسد ولی استفاده از سوخت‌های فسیلی میزان آلاینده‌های زیست محیطی را در جو زمین با سرعت غیر قابل باوری افزایش داده و باعث نابودی هر چه بیشتر لایه اذن می‌گردد که با گازسوز شدن خودروها این خطر نیز به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

احسنی شرکت گاز استان کردستان را جزء سازمان‌های پیشرو در زمینه رعایت مسائل زیست محیطی ذکر کرد و اظهار داشت: شرکت گاز استان کردستان جزء اولین دستگاه‌های اجرایی استان کردستان است که در جهت استقرار مدیریت سبز حرکت کرده و این حرکت با جهش بسیار قابل ملاحظه‌ای روبرو بوده است.

معاون پزوهش و آموزش سازمان حفاظت از محیط ریست استان کردستان در پایان سخنانش بیان داشت: تلاش مدیریت و کارکنان شرکت گاز استان کردستان در جهت رعایت و صیانت از محیط زیست بسیار ارزشمند بوده و رعایت این موارد فقط مختص سارمان محیط زیست نبوده و بایستی علاوه بر سازمان‌ها و شرکت‌ها نیاز به خیزش مردمی در جهت حفظ محیط زیستی دارد که تضمین‌کننده زندگی انسان‌هاست.

 
A+ A-