شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی: شرکت گاز استان کردستان با افتتاح و آغاز عملیات 178 پروژه گازرسانی به استقبال دهه مبارک فجر می‌رود
در گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و پاسداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر شرکت گاز استان کردستان با افتتاح و آغاز عملیات 178 پروژه گازرسانی روستایی، صنعتی و تجاری به استقبال دهه مبارک فجر می‌رود.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله‌گری درباره افتتاح پروژه‌های دهه مبارک فجر، گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی در دهه مبارک فجر سال جاری ضریب نفوذ در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی با ارتقاء قابل توجهی روبرو بوده و بخصوص این افزایش در بخش روستایی قابل ملاحظه می‌باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در خصوص جزییات گازرسانی به روستاها استان اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت این ایام مبارک 32 روستای این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده و ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی که در اواخر سال گذشته 80 درصد بود به 88 درصد ارتقاء می‌یابد.

وی اضافه کرد: در دهه مبارک فجر و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تعداد کل پروژه‌های قابل افتتاح 102 مورد و تعداد پروژه‌های آماده اجراء 76 مورد است.

مهندس فعله‌گری هزینه گازرسانی به این پروژه‌ها را 791 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: با افتتاح پروژه‌های گازرسانی روستایی 2 هزار و 594 خانوار با جمعیتی معادل 8 هزار و 971 نفر در 32 روستا استان کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با گازدار شدن این روستاها، سالیانه به طور متوسط 8 میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه‌جویی می‌گردد و میزان بودجه هزینه شده برای افتتاح پروژه‌های گازرسانی روستایی را 226 میلیارد ریال ذکر کرد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر 1 هزار و 148 روستای استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار است که با گازرسانی به این 32 روستا تعداد روستاهای گازدار این استان به 1 هزار و 180 روستا افزایش می‌یابد. 

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان مهم‌ترین پروژه‌های گازرسانی روستایی قابل افتتاح دهه فجر را این‌گونه بیان کرد: مهم‌ترین و بزرگ‌ترین روستایی که در دهه فجر سال جاری از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌گردد روستای تاریخی و مذهبی نگل است که قرآن تاریخی مربوط به زمان خاتم‌النبین محمد مصطفی (ص) در آن قرار دارد اشاره کرد و سایر روستاهای که در دهه مبارک فجر  افتتاح می‌گردد و از جمعیت قابل ملاحظه‌ای برخوردار می‌باشند می‌توان روستاهای مثل هه‌شمیز، سو، نشور، ژیوار، سرهویه و روار را نام برد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در دهه مبارک فجر عملیات اجرایی تعداد 76 پروژه گازرسانی روستایی شروع خواهد گردید که میزان بودجه در نظر گرفته شده برای اتمام این پروژه‌ها 465 میلیارد ریال است.

وی همچنین تعداد پروژه‌های صنعتی قابل افتتاح در دهه مبارک فجر را 67 مورد ذکر و هزینه صرف شده برای اجرای این پروژه‌ها را 45 میلیارد ریال ذکر کرد.

مهندس فعله‌گری در پایان سخنانش در مورد گازرسانی به صنایع بیان داشت: در دهه مبارک فجر تعداد 9 پروژه صنعتی عملیات اجرایی آن شروع خواهد گردید که معادل 15 میلیارد ریال برای شرکت گاز استان کردستان هزینه در برخواهد داشت.

 
A+ A-