شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای؛ افتتاح و راه‌اندازی کارگاه آموزشی حرفه‌ای گاز طبیعی به مناسبت دهه مبارک فجر
به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و در دومین روز از گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر کارگاه آموزشی حرفه‌ای شاغلین پیمانکاری با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کردستان با حضور مهندس خوش‌اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان، حجت‌الاسلام فرزی معاونت فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان کردستان و تعدادی از مدیران کل ادارات استان در روز شنبه مورخه 97/11/13 در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سنندج برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، دکتر سید جمیل احمدی مدیر کل اداره آموزش فنی و حرفه‌ای ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر در مورد افتتاح کارگاه آموزشی گفت: توانمندسازی نیروی انسانی در راستای اقتصاد مقاومتی از درجه اهمیت فراوانی برخوردار است و اگر منابع انسانی از مهارت کافی بهره‌مند باشند سایر منابع را به خوبی به سوی کارآیی سوق می‌دهند.

 وی افزود: در سال گذشته این اداره با برگزاری 5 میلیون نفر ساعت آموزش قدم بسیار مثبتی در جهت آموزش و توانمندسازی نیروی‌های شاغل و آماده به کار برداشته است.

 دکتر احمدی در ادامه اظهار داشت: هدف استرانژیک و نهایی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کردستان ارائه الگوی آموزشی است که شامل 2 گروه از نیروی انسانی است که گروه اول شامل گروه شاغل در راستای توانمندسازی و ارتقای توان مهارتی این گروه شغلی است و گروه بعدی افراد آماده به اشتغال است که آماده ورود به بازار کار بوده و نیاز به آموزش مهارتی دارند.

 این مقام مسئول اضافه کرد: کارگاه آموزشی تقلیل فشار گاز با هدف طراحی و تدوین و پیاده‌سازی نظام آموزش مهارتی کارجویان و کارکنان شرکت گاز استان کردستان متناسب با استانداردهای مهارت شغلی و اجرای آزمون‌های صلاحیت حرفه‌ای مشاغل موردنیاز صنعت گاز و در اجرای تفاهم‌نامه فیمابین راه‌اندازی شده است.

 دکتر احمدی به اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای تفاهم‌نامه، اقداماتی مثل تعیین صلاحیت حرفه‌ای 15 نفر از مربیان، عقد قرارداد همکاری آموزشی به میزان 12 هزار نفر ساعت براساس اولویت‌های آموزشی شرکت گاز استان کردستان و امکان استفاده از پتانسیل آموزشی سایر کارگاه‌های آموزشی مراکز جهت تکمیل برنامه مهارتی پیمانکاران و عوامل اجرایی شرکت گاز استان کردستان پیش‌بینی گردیده است.

دکتر احمدی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در پایان سخنانش بیان داشت: برای راه‌اندازی این کارگاه آموزشی 5 میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه شده است.

در ادامه این جلسه مهندس حسین خوش‌اقبال معاونت سیاسی، امنبتی و اجتماعی استانداری کردستان ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار داشت: به برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروزه خدمات رفاهی در جای جای استان کردستان بسط و گسترش یافته است و می‌توان به خدمات گازرسانی اشاره کرد که تا دورترین نقاط استان و نقاط مرزی گسترش‌یافته و مردم شریف و نجیب استان از این نعمت خدادادی استفاده می‌کنند.

 وی افزود: دشمنان انقلاب در این چهل سال انواع توطئه‌ها را برنام‌ریزی کردند تا نظام مقدس اسلامی را به چالش بکشند ولی با وجود رهبر فرزانه و پشتیبانی مردم همیشه در صحنه، تمام مکرها و حیله‌های دشمنان انقلاب با شکست روبرو شده است و در حال حاضر وظیفه اصلی مسئولین خدمت‌رسانی به این مردم همیشه در صحنه است.

 در ادامه مراسم حجت‌الاسلام فرزی معاونت فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان کردستان ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر بیان داشت: استانداردسازی فضای شغل و شاغل و پرورش نیروهای انسانی متخصص، متعهد و کارآمد می‌تواند به بهره‌وری و حرکت در جهت اقتصاد مقاومتی کمک شایانی نماید و با استفاده از ظرفیت آموزشی و احداث کارگاه‌های آموزشی کمک شایانی به اشتغال‌زایی نمود که می‌توان به همکاری سازنده شرکت گاز استان کردستان و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد.

 
A+ A-