شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگردپیروزی شکوهمند اسلامی ؛افتتاح پروژه گازرسانی به 9 روستای شهرستان کامیاران
به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر گازرسانی به 9 روستا شهرستان کامیاران و 5 واحد صنعتی با حضور مهندس ملکی معاون امور عمرانی استانداری کردستان ، مهندس فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان ، دکتر الماسی فرماندار شهرستان کامیاران ، مدیران ادارات این شهرستان و اهالی منطقه در روز چهار شنبه مورخ 17/11/97 به نیابت در مسجد روستای نشور سفلی به بهره برداری رسید.

 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله گری ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر به تسریع روند گازرسانی و افزایش ضریب نفوذ گازدر  روستاهای استان اشاره کرده وگفت:  این 9 روستا در بخش موچش شهرستان کامیاران قرار گرفته و شامل  روستاهای شیخ رش ، قوری در ، هوارپان ، بان سعیدعلیا ،دگن ،نشورسفلی ، دول کرو ، تازه آباد دول کرو و  فقیه سلیمان می شود که از نعمت گاز طبیعی  بهره مندشدند.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: عملیات اجرایی این پروژه ها با  اجرای (37 هزارو 900متر ) شبکه گذاری لوله های پلی اتیلن در سایزهای مختلف و نصب یک عدد ایستگاه تقلیل فشار(TBS) به بهره برداری رسیده است.

 وی به سختی اجرای پروژه در این 9 روستا اشاره کرد و اظهارداشت : برای اجرای پروژه گازرسانی به این 9 روستا که برای لوله گذاری از مسیر سنگی ، شیب دار و با عبور از موانع طبیعی فراوان صورت گرفت 8 کیلومتر مسیر سازی و حدود 20 هزار متر مکعب  خاک برداری انجام گرفته است.

 فعله گری در مورد افزایش خانوارهای تحت پوشش در این 9 روستا اظهار داشت : با افتتاح این پروژه ها تعداد 392 خانوار با  جمعیتی بالغ بر 1هزار و 700نفر از نعمت گاز طبیعی  بهره مند شده اند و تعداد 438  علمک در این روستاها نصب شده است.

 مهندس فعله گری به هزینه اجرای این پروژه اشاره کرده و گفت : اجرای پروژه گازرسانی به این 9 روستا  با احتساب هزینه های پشتیبانی و تحصیل اراضی به 40 میلیارد ریال می رسد  .

 وی با اشاره به اینکه تعداد 137روستای شهرستان کامیاران قابلیت گازرسانی دارد، گفت: تعداد روستاهای گازدار قبل از دهه مبارک فجر سال جاری 98  روستا بود که با احتساب این 9 روستا افتتاح شده هم اکنون در مجموع 107 روستای شهرستان کامیاران گازدار هستند.

 وی خاطر نشان کرد: در دهه فجر سال جاری تعداد 2  پروژه مجتمع روستایی شامل یوسف آباد و گاوشان و 7 پروژه صنعتی ، عملیات اجرایی آن در شهرستان کامیاران آغاز خواهید گردید که با آغاز عملیات اجرایی در این 2 مجتمع روستای تعداد   114  خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند گردید.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه افزود : عملیات گازرسانی به 2 مجتمع  روستایی در شهرستان کامیارن  به تعداد  10 روستا در دست اجرا می باشد  و تعداد 7 روستا در مرحله انتخاب پیمانکار و مطالعه و برنامه ریزی شرکت گاز استان کردستان قرار دارد

مهندس فعله گری در پایان سخنانش به ضریب نفوذ گازطبیعی در جمعیت روستایی شهرستان کامیاران اشاره کرده و افزود : ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری این شهرستان 100 درصد بوده و ضریب پوشش گازطبیعی در جمعیت روستایی شهرستان کامیاران قبل ار دهه مبارک فجر 4/86درصد بود که با افتتاح این 9پروژه روستایی ضریب پوشش گاز در جمعیت روستایی به 5/89 ارتقاء یافته که از ضریب نفوذ گاز طبیعی در سطح استان و کشور بالاتر را نشان می دهد.

 وی یادآور شد : با گازرسانی به این 9 روستا سالانه در مصرف 1 میلیون و 176 هزار لیتر سوخت های فسیلی صرفه جویی می گردد و قابل ذکر است گازرسانی به 5 روستا از 9 روستای مذکور در هقته دولت سال جاری کلنگ زنی و عملیات اجرایی آغاز شده بود که با تلاش پیمانکار مجری و پیگیری به موقع کارفرما در کمتر از 4 ماه به بهره برداری رسید.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنانش به هزینه نصب هر عملک اشاره کرده و گفت : هزینه اختصاص یافته برای هر انشعاب مبلغ 120میلیون ریال می باشد در حالیکه برای نصب هر عملک در این 9روستا مبلغ 150 میلیون هزینه گردیده است.

  لازم به ذکر است شهرستان کامیاران دارای 31 هزار مشترک در بخش های خانگی ، تجاری و صنعتی است.

 
A+ A-