شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
در جلسه مشترک با دانشگاه آزاد واحد سنندج؛ تفاهم‌نامه همکاری مشترک مابین شرکت گاز استان کردستان و دانشگاه آزاد واحد مرکزی استان انعقاد و مبادله گردید
با حضور مهندس فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، دکتر پیشوایی رئیس دانشگاه آزاد واحد سنندج و چندی از مسئولان دو سازمان در روز دوشنبه مورخه 97/12/13 در سالن جلسات دانشگاه آزاد تفاهم‌نامه همکاری بین دو سازمان امضاء و مبادله گردید.

 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز کردستان، مهندس احمد فعله‌گری ضمن ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه گفت: گاز یکی از صنایع پرریسک محسوب شده که با استانداردهای زیادی سروکار دارد که اگر کارشناسان با این استانداردها آشنا نباشند در اجرای پروژه‌ها گازرسانی و حفظ و نگهداری تاسیسات با مشکل مواجه می‌شوند.

 وی افزود: در اجرای پروژه‌های گازرسانی توانمندی خاص و ظرفیت بسیار مناسبی وجود دارد که می‌تواند مبنا مطلوبی در جهت مطالعه، تحقیق و تفحص در اختیار اساتید و پژوهشگران دانشگاه آزاد قرار دهد.

 مهندس فعله‌گری ادامه داد: ارتباط صنعت و دانشگاه می‌تواند زمینه‌ساز تحولات بسیار مهمی در جهت افزایش تولیدات با کیفیت یا ارائه خدمات مستمر باشد.

 وی خاطر نشان کرد: شرایط ویژه جغرافیایی و توپوگرافی استان باعث می‌گردد عملیات اجرایی لوله‌گذاری با شرایط ویژه‌ای صورت گیرد و گاهی عبور از رودخانه‌های پرآب، مناطق شیب‌دار و پلکانی و عبور از کوه‌ها و دره‌ها را شامل می‌شود و این امر می‌طلبد با مطالعه و تحقیق استانداردهای متناسب با شرایط تدوین گردد.

 وی ادامه داد: زمینه دیگر همکاری مابین دو سازمان، بحث آموزش پرسنل است که باعث می‌گردد برای روش‌های ابداعی انجام کار، استانداردسازی نمایند و در بحث کالیبراسیون وسایل انداره‌گیری نیز می‌توان از ظرفیت آزمایشگاه‌های پیشرفته دانشگاه آزاد بهره برد.

 مهندس فعله‌گری در پایان سخنانش بیان داشت: اگر صنایع تصمیم دارند از قافله علم عقب نمانده و با تکنیک و روش‌های نوین در تولید محصولات و خدمات آشنا شوند و عرضه کننده بهترین‌ها باشند اولین اقدام و شاید تنها نیاز مبرم و اساسی ارتباط و تعامل با دانشگاه‌ها می‌باشد.

 در ادامه جلسه دکتر پیشوایی رئیس دانشگاه آزاد گفت: بسیار جای خرسندی است که زمینه همکاری با شرکت گاز استان فراهم شده و این امر باعث می‌گردد تا تعامل بین دو سازمان بیشتر و کاربردی‌تر شود و انعقاد تفاهم‌نامه مسیری برای تعاملات دو سویه فراهم کرده است.

 وی افزود: این تفاهم‌نامه یک رابطه تکنیکال و مهندسی است و انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد در جهت شناخت نیازهای تحقیقاتی و آموزشی و اعتمادی که به اساتید و پژوهشگران این دانشگاه شده، جای تقدیر و تشکر داشته و امید است قدم‌های مثبتی در جهت تدوین و پیشبرد اهداف استراتژیک شرکت گاز استان کردستان برداشته شود.

 رئیس دانشگاه آزاد واحد مرکزی استان کردستان در ادامه سخنان گفت: امروزه گاز طبیعی یکی از مهم‌ترین حامل‌های انرژی است که 70درصد از سبد انرژی مربوط به این ماده حیاتی است و بایستی استفاده از آن با دانش و فن همراه باشد و تحقیقات زیربنایی در این رابطه می‌تواند در ارائه بهتر خدمات موثر و اثربخش باشد.

 وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه یک همکاری نظام یافته میان دانشگاه آزاد و شرکت گاز استان جهت مشارکت در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و تحقیقاتی با هدف رفع نیازهای گاز کردستان برقرار می‌شود.

 دکتر پیشوایی در پایان سخنان خود گفت: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه، رسیدن به یک زبان مشترک است که قادر باشد نیازمندی‌های دو طرف را رفع نماید و دانشگاه آزاد آمادگی دارد تا درخواست‌های تحقیقاتی و آموزشی شرکت گاز استان کردستان را شناسایی و در مرحله بعدی با استفاده از دانش اساتید گروه‌های مرتبط آن‌ها را بررسی و نتایج تحلیل و راهکارهای عملی را ارائه نمایند.

 در ادامه جلسه دکتر رفاعی از اساتید دانشگاه آزاد در مورد تعامل و همکاری دو سازمان اظهار داشت: رویکرد جدید دانشگاه آزاد ارتباط نزدیک‌تر با صنایع فعال در استان کردستان است تا مسائل و مشکلات آنان شناسایی و راه حل عملیاتی برای رفع مشکلات تعریف گردد.

 وی افزود: دانشگاه آزاد با تغییر رویکرد بسوی مسئله محور بودن سعی می‌نماید معضلات صنایع را در سریع‌ترین زمان ممکن حل نماید و از شرکت گاز استان کردستان درخواست کرد تا از پایان‌نامه‌های دانشجویی حمایت نمایند.

 در ادامه این جلسه سیروس علیرمائی رئیس پژوهش شرکت گاز استان کردستان اظهار داشت: نظر به اینکه منبع اصلی انرژی در استان کردستان گاز طبیعی بوده و 70 درصد از سبد انرژی توسط گاز طبیعی تامین می‌گردد و در حال حاضر گستردگی شبکه‌های گازرسانی به وسعت استان کردستان است به همان وسعت نیاز است پروژه‌های علمی تعریف گردد.

 وی در ادامه افزود: زمینه‌های زیادی برای همکاری بین دو سازمان فراهم است که می‌توان به امکان‌سنجی پروژه‌های پژوهشی، آشنایی با عملکرد شرکت گاز و بازدید دانشجویان از تاسیسات گاز، برگزاری سیمنارهای مشترک، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی و تهیه نرم‌افزارهای موردنیاز صنعت گاز اشاره کرد. 

 در ادامه جلسه مفاد تفاهم‌نامه توسط سیروس علیرمائی رئیس پژوهش شرکت گاز استان کردستان برای اعضاء شرکت‌کننده در جلسه قرائت گردید.

 علیرمائی در مورد مفاد تفاهم‌نامه همکاری گفت: براساس این تفاهم‌نامه همکاری مابین دانشگاه آزاد واحد مرکزی کردستان و شرکت گاز استان جهت مشارکت در حوز‌های پژوهشی، آموزشی و تحقیقاتی با هدف نیازهای شرکت گاز استان کردستان و واحدهای تابعه تنظیم گردیده است.

 در پایان جلسه تفاهم‌نامه همکاری بین دو سازمان امضاء و بین دو مدیر مبادله گردید.

 
A+ A-