شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان؛ تمهیدات کاربردی شرکت گاز استان کردستان در مقابله با بحران سیل و استمرار جریان گاز طبیعی
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: با پیش‌بینی هواشناسی و احتمال وقوع سیل در تعطیلات نوروز شرکت گاز استان کردستان برای جلوگیری از قطع گاز احتمالی و آسیب رسیدن به تجهیزات و تاسیسات، تمهیدات ویژه‌ای را در دستور خود قرار داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله‌گری در مورد برنامه‌ریزی و حفظ آمادگی برای کاهش خسارت در مواقع بحران به ضرورت آمادگی کلیه واحدهای ستادی و شهرستان‌ها و آماده‌باش بودن کلیه پرسنل جهت مقابله با سیلاب و رصد و پایش مستمر از تأسیسات و شبکه‌های گازرسانی، شناسایی و رفع مشکل نقاط بحرانی جهت استمرار جریان گاز طبیعی تأکید نمودند .

وی آمادگی نیروها و آماده به کار بودن تجهیزات را ضروری دانست و اظهار داشت: پیشگیری و حفظ آمادگی برای مقابله با بحران ضرورت دارد و باید برای مقابله با بلای طبیعی از جمله سیل و سایر بلایای طبیعی بطور صد در درصد آماده باشیم .

فعله‌گری تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی و صدور اخطار سازمان هواشناسی مبنی بر بارش سیل‌آسای باران و تگرگ طی روزهای اوایل سال جدید تمامی مرخصی‌ها لغو و کلیه نیروها در حالت آماده‌باش بودن قرار گرفتند و در مورد به کار بودن کلیه امکانات و تجهیزات تأکید گردید .

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: نقاط آسیب‌پذیر و احتمال آبگرفتگی تأسیسات و ایستگاه‌های گاز استان به طور مستمر رصد می‌شود و اقدامات مناسب در راستای مقاوم‌سازی این نقاط به عمل خواهد آمد.

احمد فعله‌گری بر آمادگی تمامی امکانات این شرکت و پیمانکاران طرف قرارداد برای مدیریت بحران احتمالی آتی تأکید کرد و اظهار داشت: نقاط آسیب‌پذیر و هماهنگی لازم برای مدیریت بحران احتمالی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: مدیریت مناطقی که در آن‌ها احتمال آبگرفتگی تأسیسات و ایستگاه‌های گاز وجود دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و لازم است که تمرکز ویژه‌ای بر روی این مناطق انجام شود.

در این شرایط لازم است پرسنل حاضر در مراکز عملیاتی و ایستگاه‌های تقلیل فشار نیز ضمن اندیشیدن تمهیدات لازم به نکات ایمنی و توصیه‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان توجه لازم را داشته باشند و به شایعات موجود در فضای مجازی توجه نکنند.

مهندس فعله‌گری یادآور شد: نظر به اینکه تمام سیستم‌ها، تجهیزات و فناوری‌های مورد استفاده شرکت گاز استان کردستان بروز و از پیشرفته‌ترین تجهیزات می‌باشند باعث گردیده در مقابل حوادث مقاومت خوبی نشان داده و ارائه خدمات توسط شرکت گاز استان کردستان تداوم داشته باشد.

وی به تهدیدات و شناسایی نقاط ضعف اشاره کرد و افزود: بایستی در زمان بروز بحران و بلایای طبیعی نقاط ضعف و بحرانی را شناسایی، کالبد شکافی کرده و به نقاط قوت مبدل گردد.

فعله‌گری در پایان سخنانش از همکاری، همدلی و مشارکت کلیه کارکنان شرکت گاز استان کردستان که در تعطیلات نوروز در محل خود حاضر بوده و از اقدامات و تمهیدات ارزنده و مفیدی که برای مهار آب و جهت جلوگیری از نفوذ به مراکز حساس بخرج دادند تشکر و قدردانی نمود. 

 
A+ A-