شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیرعامل گاز کردستان در دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه: رویکردهای اصلی گاز کردستان مقاوم‌سازی تاسیسات، گازرسانی به صنایع و روستاهای محروم است
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان به همراه مدیرکل و رؤسای روابط عمومی‌های شرکت‌های خدمت‌رسان صبح روز دوشنبه بیستم فروردین ماه سال جاری در دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: شرکت گاز کردستان در سال 97 به تمام تعهدات خود در زمینه گسترش خدمات گازرسانی در سطح شهرها و روستاهای استان عمل نموده و به تمام اهداف مدنظر خود دست یافته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، در این دیدار مهندس فعله‌گری ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه گفت: محدودیت جفرافیای و شرایط ویژه و خاص استان و تفاوت هزینه اجرای پروژه‌ها در استان کردستان و سایر نقاط کشور، راهکارهای برای صرفه‌جویی در اجرای پروژه‌ها صورت گرفته که می‌توان به بکارگیری پیمانکارهای بومی که با جغرافیای منطقه آشنایی دارند اشاره کرد.

وی افزود: با وجود محدودیت‌های ذکر شده، با تلاش و همت کارکنان شرکت گاز استان کردستان در حال حاضر 96 درصد از جمعیت این استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارد که 100 درصد جمعیت شهری و 88 درصد جمعیت روستایی را شامل می‌گردد.

وی یادآوری کرد: زیرساخت‌های بسیار مطلوبی برای استمرار خدمات گازرسانی در استان فراهم گردیده که می‌توان به عبور خط انتقال 56 اینچ ششم و نهم سراسری در استان اشاره کرد که با گذر از استان کردستان علاوه بر ثبات تامین انرژی برای مردم در بخش گرمایشی منازل مسکونی بستر مناسبی برای استفاده صنایع انرژی‌بر مهیا نموده می‌تواند در زمینه صادرات به اقلیم کردستان عراق مؤثر باشد.

فعله‌گری به اهداف استراتژیک شرکت گاز استان اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت گاز استان سه رویکرد اساسی را در دستور کار خود قرار داده است: الف- گازرسانی به واحدهای صنعتی در راستای رونق تولید که در سال جاری برای گازرسانی به 200 واحد برنامه‌ریزی صورت گرفته است. ب- مقاوم‌سازی تاسیسات که در سیل اخیر نقاط بحرانی شناسایی و برای رفع آن برنامه‌ریزی مدونی صورت گرفته است ج- ادامه روند گازرسانی به روستاهای استان در راستای تحقق عدالت اجتماعی و رفع محرومیت که نقش قابل توجهی در افزایش ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی دارد.

وی در پایان سخنانش اظهار داشت: هدف اصلی و غایی شرکت گاز استان کردستان افزایش شبکه‌های گازرسانی در سطح استان، استمرار و کیفی‌سازی خدمات ارائه شده می‌باشد.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه بیان داشت: خوشبختانه وضعیت شبکه‌های گازرسانی در استان بسیار مطلوب بوده و موجب گردیده مردم شریف استان کردستان برای تامین انرژی دغدغه‌ای حس نکند.

وی تصریح کرد: در زمینه صنایع نیز اقدامات اصولی و مناسبی صورت گرفته و صنعت‌های فعال استان با بکارگیری گاز طبیعی و استمرار خدمات در بخش انرژی با خیالی آسوده در حال تولید کالا و خدمات بوده و برای صنایع بالقوه نیز شرایط فعالیت مهیا گردیده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در مورد صرفه‌جویی در منابع انرژی اضافه کرد: کشور عزیزمان ایران از منابع غنی نفت و گاز برخوردارست و این دلیلی منطقی برای مصرف بی رویه و به هدر دادن منابع محسوب نمی‌گردد، در دین مبین اسلام اسراف حرام بوده و مصرف بایستی بر حسب نیاز باشد.

وی به جنبه‌های عملی صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی اشاره کرد و گفت: استفاده از پکیچ به جای بخاری، نصب پنچره‌های دوجداره، استفاده از پرده‌های ضخیم، رعایت دمای رفاه 18 تا 21 درجه سانتیگراد، بستن دریچه‌های کولر روش‌هایی است که می‌توان بطور قابل ملاحظه‌ای در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی نمود.

حجت‌الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان سخنانش اظهار داشت: مقام معظم رهبری (مدظله) سال 98 را سال رونق تولید نام‌گذاری فرمودند و یکی از راه‌های رونق تولید بهره‌برداری درست از انرژی و ایجاد ارزش افزوده است که باعث می‌گردد سرمایه‌های سرگردان جذب بازار تولید شده و اشتغال‌زایی و رفاه اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

 
A+ A-