شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در جلسه هیئت رئیسه؛ پویایی سازمانی ریشه در رعایت قوانین و مقرارت سازمانی و سلامت اداری دارد
مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در جلسه هیات رئیسه که در اردیبهشت ماه سال جاری در سالن جلسات این شرکت برگزار گردید اظهار داشت: پویایی سازمانی ریشه در رعایت قوانین و مقرارت سازمانی و سلامت نظام اداری دارد و شکوفایی سازمان‌ها را فراهم می‌آورد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل در مورد سلامت نظام اداری و جلوگیری از فساد اداری گفت: نقطه مقابل فساد اداری موضوع سلامت نظام اداری است، یعنی نظام اداری با رعایت اصول و مقررات اداری حاکم و با توجه به نظم اداری از قبل طراحی شده، وظایف خود را به خوبی و برای نیل به بهره‌وری سازمانی اجرا می‌نماید.

وی افزود: سلامت نظام اداری یکی از خواست‌ها و آرزوهای دیرینه جوامع مختلف بوده بطوری که نظام اداری یک ابزار توزیع عادلانه خدمت به عموم شهروندان باشد. سلامت اداری به وضعی فراتر از اثربخشی کوتاه‌مدت سازمان اشاره دارد و سلامت نظام اداری مجموعه‌ای است ازخصایص نسبتاً پایدار که انطباق با شرایط محیط، روحیه بالای نیروی کار، کفایت برای حل مشکلات، سرعت عمل و اثر بخشی را به همراه دارد.

وی یادآور شد: فساد اداری همواره مترادف بوده است با مقوله موسوم به "سلامت اداری". این دو مانند دو کفه یک ترازو عمل می‌کنند که هر چقدر از یکی کاسته شود بر دیگری افزوده می‌شود فساد اداری ارتباط و پیوستگی زیادی با سلامت اداری دارد، برای اینکه به سلامت اداری برسیم لازم است پدیده فساد اداری را به طور کامل بشناسیم تا بتوانیم به مبارزه با آن بپردازیم و موجبات سلامت را فراهم آوریم.

مهندس فعله‌گری در مورد تعریف فساد اداری گفت: مجموعه‌ای از قوانین و ضوابط مدون اداری وجود دارد که چارچوب فعالیت‌های مجاز اداری را تعیین می‌کنند. هرگونه رفتار اداری که مغایر با این قوانین باشد و در آن انتفاع شخصی مطرح باشد فساد اداری تلقی می‌شود. فساد بیانگر نوعی اغتشاش در نظمی درست و منطقی است که به مرور زمان با آسیبی که به بدنه ریشه و اساس سازمان می‌زند موجب فروپاشی آن می‌گردد.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای افزایش سلامت اداری بایستی حاکمیت قانون برعملکرد همه دستگاه‌ها و تعامل بین آن‌ها و خدمت‌گیرندگان بازبینی و شفاف‌سازی قوانین، مقررات، فرآیندها و عملکرد برای ارباب رجوع اطلاع‌رسانی و در بخش خدمات، پاسخ‌گویی بدون تبعیض همه دستگاه‌ها به درخواست خدمات مراجعین نهادینه شده و پاسخ‌گویی در همه سطوح مدیریتی دستگاه‌های دولتی جزء اهداف استراتژیک و تعالی سازمانی تعریف گردد و رعایت این اصول موجب افزایش بهره‌وری و میزان اثربخشی و کارایی دستگاه‌های اجرایی می‌گردد.

در ادامه این جلسه فرهاد احمدی دبیر کمیته سلامت نظام اداری شرکت گاز استان کردستان ضمن ارائه گزارش از این کمیته در مورد افزایش میزان سلامت نظام اداری اظهار داشت: در راستای استقرار و توسعه سامانه‌های الکترونیک و فناوری‌های نوین ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب در فضای اداری، اجرای تکالیف قوانین در جهت ارتقاء سلامت نظام اداری، رعایت حقوق شهروندی، شناسایی گلوگاه‌های آسیب‌پذیر، نظارت دقیق و مستمر در جلوگیری از بروز تخلفات اداری و مالی و ایجاد یک سازمان شفاف و پاسخگو اقدامات بسیار مطلوبی در شرکت گاز استان کردستان صورت گرفته است.

وی اقدامات صورت گرفته را اینگونه توصیف کرد: سیستمی نمودن فرم‌های پر مصرف روزانه در سیستم اتوماسیون اداری به منظور مدیرت الگوی مصرف و بهره‌وری، تهیه و استقرار وب کیوسک در ساختمان ستاد جهت دریافت آخرین صورتحساب مشتریان، اعلام رقم کنتور، استقرار نرم‌افزارCRM  ثبت و پیگیری شکایات در راستای توسعه خدمات دولت الکترونیک و پاسخ‌گویی به ذینفعان، توسعه مبادی ورودی ثبت و پیگیری شکایات ذینفعان از طریق سامانه پیامک 10008194 و تلفن گویا 33777123 در راستای سهولت پاسخ‌گویی به ذینفعان و برنامه‌ریزی جهت توسعه صدور قبوض آنی و استقرار در سطح شهرهای استان کردستان در راستای محور ششم توسعه خدمات الکترونیک می‌باشد.

دبیر سلامت نظام اداری در مورد اطلاع‌رسانی این حوزه اظهار داشت: برای آگاهی بخشیدن به دانش کارکنان در مورد اقدامات صورت گرفته مسئولین در حوزه سلامت نظام اداری و نیز انعکاس سخنان کارکنان، مشتریان و پیمانکاران ویژه نامه‌ای با نام "سلامت نظام اداری" بصورت الکترونیکی نیز تهیه گردیده است.

فرهاد احمدی در پایان سخنانش به نظرسنجی از ذینفعان اشاره و بیان داشت: در حوزه سلامت اداری و به منظور سنجش میزان رضایت ذینفعان هر سال با بهره‌گیری از خدمات مشاوره طرح نظرسنجی انجام می‌گردد.

 
A+ A-