شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
دیدار مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان
مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با دکتر جعفرعبدالملکی مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز کردستان در روز شنبه مورخ 98/04/01 دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، در این دیدار مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ابتدا به تشریح عملکرد گاز استان پرداخت و گفت: 99/9 درصد جمعیت شهری و 87/5 درصد از جمعیت روستایی این استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند که در مجموع کل خانوارهای شهری و روستایی تحت پوشش گاز استان کردستان به 96 درصد افزایش یافته، و این شاخص‌ها با اتمام پروژه‌های در دست اجراء ارتقاء یافته و باعث افزایش برخورداری درصد بیشتری از خانوارهای کردستانی از نعمت گاز طبیعی خواهد شد و این امر باعث افزایش سطح رفاه و آسایش مردم عزیز و شریف کردستان خواهد گردید.

فعله‌گری با بیان اینکه شرکت گاز استان کردستان از سال 1379 با (توجه به) ایجاد شرکت‌های گاز استانی تشکیل و شروع بکار نموده است، گفت: در زمان استقرار شرکت صرفاً 5 شهر شامل شهرهای سنندج، قروه، دهگلان، بیجار و سریش‌آباد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند بوده و هیچکدام از روستاهای استان تحت پوشش خدمات گازرسانی قرار نگرفته بودند که خوشبختانه هم‌اکنون 31 شهر و 1 هزار و 175 روستا از 1503 روستای استان که قابلیت گازرسانی را دارند از نعمت گاز بهره‌مند است و این نشان از توسعه زیرساخت‌ها و افزایش میزان شبکه‌گذاری گاز طبیعی در استان کردستان برای ارتقای خدمات به مردم شریف و نجیب این استان دارد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در ادامه دیدار به ظرفیت بسیار بالای صدا و سیما در انعکاس اخبار حوزه گاز اشاره کرده و گفت: در بخش گازرسانی با تلاش مدیران شرکت ملی گاز ایران و همراهی مدیران استان و زحمت کارکنان شرکت گاز استان کردستان و در میانگین شاخص‌های درصد نفوذ در جمعیت شهری و روستایی از میانگین کشوری بالاتر است.

فعله‌گری ادامه داد: با توجه به اینکه استان کردستان در منطقه کوهستانی و سردسیر واقع شده از مدیران محترم صدا و سیمای مرکز کردستان درخواست می‌نمایم که این شرکت را یاری داده و در بخش‌های مختلف خبری و تهیه گزارش بینندگان این شبکه مردمی را از وضعیت گازرسانی در استان آگاه کرده و در فصل سرما نیز مشترکین را به صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی دعوت کرده تا هم به شرکت گاز در ارائه خدمات مستمر و مداوم کمک کرده و هم با کاهش مصرف گاز به اقتصاد خانواده خود در هنگام پرداخت قبوض گازبهاء کمک نمایند.

وی افزود: در مصرف گاز طبیعی علاوه بر صرفه‌جویی، رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل و تجهیزات گازی نیز اهمیت داشته و بخصوص باز بودن مسیر دودکش از مهم‌ترین نکات در استفاده از بخاری، آبگرمکن و پکیچ است، که می‌تواند به مقدار قابل ملاحظه‌ای از حوادث جلوگیری نماید.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در پایان اظهاراتش از تعامل سازنده صدا و سیمای مرکز کردستان در زمینه انعکاس مطلوب خدمات گازرسانی تشکر و قدردانی و این ارتباط را زمینه‌ساز آگاهی بخشی مطلوب و فرهنگ‌سازی سازنده دانست و این تعامل دو سویه را در اطلاع‌رسانی به مردم شریف استان اثربخش برشمرد.

در ادامه این جلسه دکتر عبدالملکی مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان ضمن خوش‌آمد به مدیرعامل و هیئت همراه شرکت گاز کردستان گفت: گاز طبیعی یک نعمت الهی است و گسترش شبکه‌های گازرسانی در یک منطقه نشانه توسعه و پیشرفت آن منطقه در شاخص‌های رفاه و آسایش مردم دارد.

وی ادامه داد: وقتی گاز در بخش اقتصاد وارد می‌شود باعث می‌گردد، هزینه سربار تولید کاهش یابد و این عامل کاهش قیمت تمام شده محصولات را به دنبال دارد و در بخش مسکونی نیز عامل رفاه و راحتی مردم است.

عبدالملکی یادآور گردید: من چون قبلا خبرنگار حوزه گاز در استان کردستان بوده‌ام و با مشقات و سختی‌های اجرای پروژه‌های گازرسانی آشنایی داشته و به شرکت ملی گاز علاقه دارم و از زحمات مدیریت و کارکنان تلاشگر و خدوم شرکت گاز استان کردستان در گسترش شبکه‌های گازرسانی و افزایش رفاه و آسایش مردم تشکر و قدردانی می‌نمایم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان در ادامه افزود: شبکه کردستان بر طبق آمار و اطلاعات اخذ شده جزء پربیننده‌ترین شبکه‌های استانی است و این شبکه برای اطلاع‌رسانی و پخش اخبار و فعالیت‌های گسترده حوزه گاز با میل و رغبت حاضر به همکاری بوده و با نشان دادن فعالیت‌ها و توسعه خدمات بخصوص در بخش توسعه خدمات گازرسانی روحیه و امید به زندگی در جامعه را ترویج می‌دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: شبکه کردستان حاضر است در قسمت تولید با ساخت برنامه‌های مشارکتی و همچنین در بخش خبر با تحت پوشش قرار دادن اخبار حوزه گاز طیبعی در مورد گسترش شبکه‌های گازرسانی در سطح استان اطلاع‌رسانی کرده و در جهت فرهنگ‌سازی مصرف بهینه و آموزش نحوه استفاده ایمن از گاز طبیعی نیز با شرکت گاز استان کردستان همکاری مستمر و مدارم داشته باشد.

لازم به ذکر است صدا و سیمای مرکز کردستان که برنامه‌های تولیدی آن بصورت 2 زبان کردی و فارسی و بصورت 24 ساعته در حال پخش است، در طول سال همکاری بسیار ارزنده‌ای با شرکت گاز استان کردستان دارد.   
 
A+ A-