شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان خبر داد: سامانه پیامکی صدور صورتحساب گازبهاء از اوایل آذرماه سال جاری جایگزین قبض کاغذی می‌گردد
مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان از حذف قبوض کاغذی گاز از اوایل آذر ماه سال جاری خبر داد

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله‌گری با اعلام این خبر، اظهار داشت: گاهی اتفاق می‌افتد که قبض‌های صادر شده گاز به دست مشترک نرسیده است. این موارد البته پرتعداد نیستند، اما اتفاق می‌افتند. افزون بر این، این قبض‌ها هم به دلیل مصرف کاغذ برای محیط زیست ضرر دارند و هم صدور آن‌ها به شرکت‌های خدماتی هزینه وارد می‌کند.

وی در ادامه به صدور قبض آنی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به لزوم استقرار هر چه بیشتر شاخصه‌های دولت الکترونیک و به‌کارگیری سامانه‌های نرم‌افزاری به منظور مکانیزه کردن فرآیندها و نیز تسهیل در اجرای امور، سیستم جدید قرائت و صدور آنی صورتحساب گام مهم دیگری توسط این شرکت در راستای ارائه خدمات و افزایش رفاه حال مشترکین محسوب می‌گردد.

ایشان همچنین خاطر نشان نمود: با توجه به اجرای سامانه جدید (صورتحساب آنی)، بسیاری از مشکلات گذشته اعم از زمان بر بودن فرآیند قرائت و توزیع صورتحساب، عدم امکان کنترل جزئیات عملکرد کنتورخوان بصورت آنی و همچنین عدم امکان اعتبارسنجی اعداد وارد شده مرتفع گردیده است .

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در همین رابطه ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های کارشناسان مرتبط این شرکت به دیگر مزایای بهره‌برداری از سامانه جدید اشاره و بیان داشت :امکان چاپ مستقل صورتحساب مشترک در محل، عدم نیاز به تجمیع اطلاعات قرائت شده، حفظ یکپارچگی در پردازش و صدور صورتحساب توسط سرور مرکزی و عدم تداخل با آن، قابلیت جمع‌آوری داده‌های جدید مشترکین و … از جمله دیگر تاثیرات مهم بکارگیری سامانه قرائت و صدور آنی صورتحساب مشترکین می‌باشد.

فعله‌گری در مورد گام بعدی استقرار دولت الکترونیک در شرکت گاز استان کردستان این‌گونه بیان داشت: شرکت گاز استان کردستان در راستای حذف قبوض کاغذی و برای تکمیل اطلاعات مشترکین خود، با استفاده از سرویس‌های پیامکی، تماس تلفنی، دریافت ایمیل و یا هنگام مراجعه کنتورخوان، نسبت به جمع‌آوری شماره تلفن همراه و ثبت خوداظهاری مشترکین اقدام نموده که تاکنون اطلاعات شماره تلفن همراه بیش از 40 درصد از مشترکین کردستانی جمع‌آوری شده است.

این مقام مسئول همچنین گفت: در صورت اجرایی شدن طرح حذف قبوض کاغذی برای تمامی 523 هزار مشترک موجود شرکت گاز استان کردستان، علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها از دیگر مزایایی آن می‌توان به ارتقای کیفیت ارائه خدمات به مشترکین و نیز حفظ محیط زیست اشاره کرد.

وی یادآور شد: اگر برخی مسائل مربوط به اطلاعات مشترکان حل شود، روند حذف قبوض کاغذی در این شرکت سریع‌تر می‌شود. برای مثال، بعضی از مجتمع‌ها فقط یک شماره اشتراک دارند، یعنی گاز ساختمان مشترک است. در برخی موارد هم یا اطلاعات تماس مشترک کامل نیست و شماره تلفن همراهی ثبت نشده تا صورت‌حساب دوره پیامک شود یا شماره ثبت شده، اما با اطلاعات ساکن واقعی ملک، تطابق ندارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان از همکاری شرکت پست برای استفاده از کد پستی مشترکان و شرکت مخابرات، برای دریافت شماره تلفن همراه افراد و استفاده از این اطلاعات در سامانه جامع مشترکین، فرآیند حذف قبوض تشکر و قدردانی نمود و از مشترکین در خواست کرد در صورتی که محل سکونت یا کار خود را تغییر داده‌اند، مراحل «تغییر نام اشتراک» را در سامانه این شرکت ثبت نموده تا علاوه بر تکمیل اطلاعات، بتوانند صورت‌حساب خود را به‌صورت الکترونیکی مشاهده کنند.

وی در پایان سخنان خود از مشترکین شریف استان کردستان درخواست کرد تا از طریق یکی از درگاه‌های اطلاع‌رسانی نظیر وب‌سایت یا هنگام مراجعه کنتورخوان در شهرها و گازبان‌ها در روستاها، شماره تلفن همراه خود را ارائه داده تا اطلاعات صورت حساب به شماره همراه آنان پیامک گردد.

 
A+ A-