شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
به میزبانی شرکت گاز استان کردستان؛ چهل و هفتمین جلسه کارگروه استانی بهینه‌سازی مصرف انرژی برگزار گردید
در روز سه‌شنبه مورخ بیست و سوم مهر ماه سال جاری جلسه کارگروه بهینه‌سازی مصرف انرژی با حضور مهندس شهرام ملکی معاون امور عمرانی استانداری کردستان، مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، مهندس خالد جعفری مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی، تعدادی از مدیران کل ادارات استان و معاونین و کارشناسان بخش انرژی سازمان‌ها و ادارات دولتی در سالن جلسات شرکت گاز استان کردستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله‌گری در ابتدای جلسه کارگروه با اشاره به اهمیت رعایت مصرف بهینه گاز طبیعی در سازمان‌ها گفت: در آستانه شروع فصل سرما و افزایش روند مصرف گاز طبیعی هستیم و با شروع پیک مصرف انرژی بخصوص گاز طبیعی رعایت مصرف بهینه سوخت بعنوان یک ضرورت اساسی مطرح است.

وی رعایت توصیه ایمنی و مصرف بهینه منابع انرژی را زمینه‌ساز تحول اقتصادی دانست و افزود: با رعایت مصرف بهینه گاز طبیعی علاوه بر تامین مداوم بخش انرژی در منازل مسکونی می‌توان با تامین انرژی بخش صنایع در جهت افزایش تولیدات گام‌های اساسی برداشت.  

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنانش گفت: در بخش صنایع و با حرکت در جهت مصوبات شورای اقتصاد تاکنون 459 واحد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند گردیده و عملیات گازرسانی به 143 واحد صنعتی با حجم جایگزینی 10 میلیون لیتر سوخت مایع در حال انجام است که مجموع جایگزینی گاز به 43 میلیون لیتر سوخت مایع معادل 90 درصد تعهدات خواهد بود. 

مهندس فعله‌گری در پایان سخنانش اظهار داشت: وظیفه کارگروه مصرف بهینه انرژی در این برهه زمانی بسیار حساس بوده و با تعریف اقدامات اصلاحی و بروزرسانی تاسیسات و تجهیزات گرمایشی در سطح موتورخانه ادارات و منازل مسکونی می‌توان گام بسیار بلندی در راستای تحقق اهداف استراتژیک کارگروه مصرف انرژی در جهت هدررفت گاز طبیعی برداشت و با این اقدامات به سر مقصد نهایی که همان صرفه‌جویی دست یافت.

در ادامه این جلسه مهندس شهرام ملکی معاون امور عمرانی استانداری کردستان و رئیس کارگروه بهینه‌سازی مصرف انرژی ضمن تشکر از میزبانی شرکت گاز استان کردستان اظهار داشت: برای پیشبرد اهداف کارگروه نیاز است تمامی اعضاء بایستی همکاری و تعامل مستمر با دبیر کارگروه که مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان است، داشته باشند.

وی یادآور شد: برای استاندارد نمودن مصرف انرژی باید تجهیزات و امکانات ادارات دولتی، صنایع و منازل مسکونی به روزرسانی شده و مطابق با اصول و دستورالعمل‌های ایزو 50001 باشد.

مهندس ملکی در ادامه سخنانش به اهمیت صرفه‌جویی در منابع انرژی اشاره کرد و افزود: مردم شریف استان کردستان همیشه یار و یاور دولت بوده و در شرایطی که نیاز به اقدام در جهت بهینه‌سازی مصارف بوده این مردم عزیز بوده‌اند که با رعایت اصول صرفه‌جویی به موفقیت طرح، کمک شایانی نموده و ضامن موفقیت بوده‌اند که می‌توان به صرفه‌جویی در مصارف آب و برق در سال جاری اشاره کرد.

این مقام مسئول از مردم شریف و عزیز استان کردستان درخواست کرد با شروع فصل سرما ضمن رعایت توصیه‌های ایمنی و بازرسی تاسیسات حرراتی و وسایل گازسوز در زمینه مصارف بهینه گاز طبیعی برنامه‌ریزی اصولی داشته باشند.

معاون امور عمرانی استانداری کردستان این‌گونه سخنانش را خاتمه داد: مردم عزیز استان کردستان همیشه همراه دولت تدبیر و امید بوده‌اند و این پشتیبانی ثمره‌ساز اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی گردیده است و اگر این همراهی نبود هیچ طرح و برنامه‌ای به اتمام نمی‌رسید و بایستی قدردان محبت مردم باشیم.

لازم به ذکر است شرکت گاز استان کردستان در سال جاری بعنوان دبیر کارگروه مصرف بهینه انرژی در سطح استان کردستان انتخاب گردیده و همزمان بعنوان قطب آموزشی کاهش هدررفت گاز طبیعی در سطح شرکت ملی گاز ایران فعالیت دارد. 

 
A+ A-