شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان؛ با عملکرد مناسب شرکت گاز استان کردستان در زمینه تامین انرژی سالانه بیش از 40 میلیون قطعه جوجه‌ریزی صورت می‌گیرد
مهندس خالد جعفری مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در دیدار با مدیرعامل شرکت گاز استان اظهار داشت: افزایش تولیدات در بخش صنایع دام و طیور و پرورش تولیدات گلخانه‌ای را مرهون خدمات مستمر و مداوم شرکت گاز استان کردستان توصیف کرده و آن را شاهکار عرضه خدمات نام نهاد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس خالد جعفری مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی ضمن تشکر از مهندس فعله‌گری و همکاران شرکت گاز استان کردستان به مناسبت ارائه خدمات منظم گفت: پیگیری مستمر و مداوم مدیریت و کارکنان پر تلاش شرکت گاز استان کردستان در گازرسانی به صنایع تحت پوشش این سازمان جای تقدیر و تشکر دارد و این عملکرد مثبت باعث افزایش تولیدات در زمینه‌های مختلف گردیده است.

وی افزود: توسعه روزافزون صنایع تولیدی این استان مرهون توسعه شبکه‌های گازرسانی است و یکی از شاخص‌های توسعه هر استان افزایش ضریب زیرساخت‌ها برای افزایش صنایع تولیدی و تامین انرژی بطور مستمر و مداوم برای بهره‌مندی صنایع بوده و با بررسی این شاخص میزان تاثیرگذاری شرکت گاز استان کردستان مشهود است.

مهندس جعفری در ادامه سخنانش به صنایع دام و طیور اشاره کرده و اظهار داشت: در استان کردستان بیش از 553 واحد تولیدی مرغداری فعال گازدار وجود دارد و تولیدات آنها به سایر استان‌ها و کشورهای همسایه صادر می‌شود و توسعه مرغداری‌ها فقط مدیون گاز طبیعی است.

وی به اختلاف قیمت فرآورده‌های گوشتی با سوخت‌های گوناگون اشاره کرده و گفت: اگر گوشت مرغ با سوخت گاز طبیعی به مرحله فرآوری و مرحله فروش برسد قیمت تمام شده آن در هر کیلو در مقایسه استفاده از سوخت‌های فسیلی کمتر بوده و باعث می‌گردد فرآورده‌های گوشتی با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسد.

جعفری به فعالیت مطلوب مرغداری‌ها در سطح استان اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های مطلوب شرکت گاز استان کردستان در جهت گازرسانی به واحدهای تولیدی مرغ گوشتی و عملکرد مناسب این شرکت در زمینه تامین انرژی، در هر دوره بیش از 4 میلیون و 400 هزار  قطعه جوجه‌ریزی صورت می‌گیرد و در سال حجم جوجه‌ریزی به بیش از 40 میلیون قطعه جوجه‌ریزی بالغ می‌شود که در این حوزه در سطح کشور جزء استان‌های برتر قرار گرفته و این امر فقط با تامین منابع انرژی که بیشترین سهم به گاز طبیعی تعلق دارد، میسر گردیده است.  

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در ادامه اظهاراتش گفت: گاز طبیعی در بخش کشاورزی نیز بسیار حائز اهمیت بوده و برای مردم روستاها که در این بخش فعال هستند مایه دلگرمی و آرامش بوده و باعث گردیده سطح رفاه در روستاهای استان کردستان بطور فزاینده‌ای افزایش یابد.

این مقام مسئول افزود: استان کردستان با توجه به کوهستانی و برفگیر بودن دارای زمستان‌های سرد و طولانی بوده و فعالان در بخش دامداری را مجبور به انتخاب روش دامداری ساکن می‌نماید و برای بخش گرمایشی گاز طبیعی نقش انکارناپذیری دارد.

وی در پایان سخانش گفت: از تعامل و همکاری خوب و ارزنده مدیریت و کارشناسان شرکت گاز استان کردستان کمال تشکر را داشته و امیدوارم صنایع استان از بستر مناسبی که گاز طبیعی برای توسعه صنایع تولیدی و تبدیلی فراهم آورده، بهره کافی حاصل گردد. 

 
A+ A-