شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در جلسه استانی کارگروه گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی؛ برای گازرسانی به 300 واحد صنعتی در سال جاری برنامه‌ریزی صورت گرفته است
در روز چهارشنبه مورخ 98/09/06 سیزدهمین جلسه استانی کارگروه گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی در سالن جلسات شرکت گاز استان کردستان با حضور مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان و نمایندگان ادارات و ارگان‌های عضو کارگروه شامل استانداری، جهادکشاورزی، صنعت و معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت مخابرات، اداره کل آموزش و پرورش و پخش فرآورده‌های نفتی و جمعی از کارشناسان شرکت گاز استان کردستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، احمد فعله‌گری به اهمیت گازرسانی به صنایع اشاره کرد و افزود: امروز بحث آلایندگی در صنایع برای زندگی امروزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده  و حتی می‌توان گفت که اهمیت این موضوع که در رشد شاخص‌های سلامت تاثیرگذار است سایر شاخص‌های زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد که با تحقق گازرسانی به صنایع می‌توانیم شاخص زیست محیطی را به وضعیت مطلوب برسانیم.

 وی رونق صنعت را نشانه توسعه هر استان ذکر کرد و گفت: با نگاه مثبت شرکت ملی گاز و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خوشبختانه در استان کردستان به 2 هزار و 281 صنعت جزء و عمده، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج و 52 جایگاهCNG  گازرسانی صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته 1 هزار و 113 واحد صنعتی که شامل قانون مصوبه شورای اقتصاد و براساس فهرست اعلام شده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، واحدهایی که از سوخت مایع استفاده می‌کردند، شناسایی شده که در مجموع سالانه مصرف‌کننده 48 میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی بودند.

فعله‌گری یادآور شد: جمع کل واحدهای گازدار شده صنعتی براساس مصوبه شورای اقتصاد تا پایان آبان ماه سال جاری 482 واحد صنعتی است که با اجرای 151 کیلومتر خط تغذیه صورت گرفته و سالانه به جای 34 میلیون لیتر سوخت مایع، گاز طبیعی جایگزین شده است.

مهندس فعله‌گری در پایان سخنانش اظهار داشت: در سال جاری برای گازرسانی به 210 واحد صنعتی برنامه‌ریزی صورت گرفته بود که با تلاش کارکنان شرکت گاز استان کردستان این تعداد به 300 مورد افزایش یافته است.

در ادامه این جلسه مهندس برهان فهری رئیس گازرسانی به صنایع شرکت گاز استان کردستان گزارشی از عملکرد این شرکت در زمینه مصوبه شورای اقتصاد و برنامه‌های آتی ارائه داده و اعضای حاضر در جلسه نیز نظرات خود را در جهت بهبود عملکرد و تعامل بیشتر سازمان‌های مرتبط با امر گازرسانی به صنایع بیان داشتند.  

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی گازرسانی به 133 واحد صنعتی در حال اجراست و 62 واحد دیگر در مرحله انتخاب پیمانکار و تعداد 36 واحد دیگر نیز در مرحله مطالعاتی و اقدام برای برگزاری مناقصه قرار دارد.

وی با تصریح مشارکت دولت، بخش خصوصی و جامعه مدنی در جهت توسعه پایدار، عنوان کرد: وظیفه ما به عنوان مستخدم دولت خدمت‌رسانی به مردم است و برای موفقیت در بسیاری از حوزه‌ها نیازمند مشارکت مردم هستیم.

 
A+ A-