شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در پانزدهمین جلسه استانی کارگروه گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی؛ گازرسانی به صنایع موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری و اشتغال می‌گردد
روز دوشنبه مورخ 28/11/98 پانزدهمین جلسه استانی کارگروه گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی در سالن جلسات شرکت گاز استان کردستان با حضور مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان و نمایندگان ادارات و سازمان‌های عضو کارگروه شامل استانداری، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی، پخش فرآورده‌های نفتی و جمعی از کارشناسان شرکت گاز استان کردستان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله‌گری به اهمیت گازرسانی به صنایع اشاره کرد و افزود: با توسعه شبکه گازرسانی و تامین سوخت واحدهای صنعتی و تولیدی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده تولیدات، اشتغال‌زایی، مهاجرت معکوس به روستاها، پایداری محیط زیست را نیز برای مردم منطقه به ارمغان آورده و باعث ارتقاء شاخص‌های رفاه می‌گردد.

 مدیرعامل شرکت گاز کردستان در مورد افزایش تقاضا برای گاز طبیعی گفت: نظر به هزینه‌های بالای اقتصادی و زیست محیطی استفاده از سوخت‌های مایع در تولید برق، پیش‌بینی می‌گردد که مصرف آن در آینده نزدیک متوقف شود. همچنین با توسعه استفاده از گاز طبیعی در حمل و نقل ایجاد ظرفیت برای صادرات (بنزین، گازوئیل، LPG)، کاهش آلایندگی هوا، افزایش درآمد ملی فراهم می‌گردد.

فعله‌گری یادآور شد: جمع واحدهای شناسایی شده برابر مفاد قانونی شورای اقتصاد 1 هزار و 113 مورد می‌باشد که تا پایان سال 97 جمع کل واحدهای گازدار شده صنعتی براساس این مصوبه 306 واحد صنعتی با اجرای 144 کیلومتر و جایگزین شدن گاز طبیعی به جای 29 میلیون لیتر سوخت مایع در سال می‌باشد که معادل 61 درصد از کل سوخت مصرفی واحدهای صنعتی را شامل می‌شد.

فعله‌گری در مورد برنامه‌ریزی شرکت گاز استان کردستان درسال 98 برای گازرسانی به واحدهای صنعتی بیان داشت: در سال جاری برای گازرسانی به 300 واحد صنعتی با مصرف 9/13 میلیون لیتر سوخت برنامه‌ریزی گردید که عملیات اجرایی گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی شروع و تا پایان بهمن ماه سال جاری  تعداد 211 مورد گازدار و جمع کل واحدهای صنعتی بهره‌مند از گاز طبیعی به 517 مورد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنانش بهره‌مندی صنایع از گاز طبیعی را مسبب رشد و توسعه خواند و اظهار داشت: در حال حاضر گازرسانی به 101 واحد صنعتی مصوبه شورای اقتصاد در حال انجام است و گازرسانی به 19 واحد صنعتی دیگر در دست طراحی و انتخاب پیمانکار است.  

در ادامه این جلسه مهندس برهان فهری رئیس گازرسانی به صنایع شرکت گاز استان کردستان گزارشی از عملکرد این شرکت در زمینه اجرایی شده مصوبات شورای اقتصاد ارائه داد و برنامه‌های این شرکت برای سال 1399 را تشریح نمود و اعضای حاضر در جلسه نیز نظرات و پیشنهادات خود را در جهت بهبود عملکرد و تعامل بیشتر سازمان‌های مرتبط با امر گازرسانی به صنایع را بیان داشتند.    

 
A+ A-