شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مشترکین شرکت گاز استان کردستان از یارانه بیشتری در مصرف گاز برخوردار شدند
مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: با تصویب هیات دولت و به منظور تعیین الگوی مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و جرایم مصارف مازاد بر الگو مصرف ، دوره سرد همه اقلیم‌ها تا 15 اردیبهشت سال1399 تمدید شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله گری با بیان این مطلب، اظهار کرد: برای بهره مندی مشترکین گاز کردستان که در اقلیم های 1 و 2 سرد قرار دارند یک ماه به فصل سرد افزوده شده و محاسبه گاز بهاء تا پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری با نرخ فصول سرد انجام می گیرد.

 وی قانون مصوب هیئت وزیران را اینگونه تشریح کرد : بر این اساس، هیات وزیران در جلسه بیست و هشتم اسفند 1398 به پیشنهاد وزارت نفت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد که با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا، دوره‌های سرد مناطق آب و هوایی کشور موضوع تصویب‌نامه شماره 175627/ 36911 مورخ 28 اسفند 1385 و اصلاحات بعدی آن، تا تاریخ 15 اردیبهشت 1399 تمدید می‌شود.

 فعله گری شهرستان های اقلیم های سرد 1 و 2 استان کردستان را برشمرد و گفت : شهرستان های سنندج ، بانه ، کامیاران ، مریوان و سروآباد در اقلیم سرد 2 و شهرستان های سقز ، بیجار ، دیواندره ، قروه و دهگلان در اقلیم سرد 1 قرار گرفته اند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در حداقل مصارف اقلیم ها چنین گفت : در فصل سرد سال از پانزدهم آبان ماه تا پانزدهم فروردین هرسال در اقلیم سرد 2 مصرف تا 250 متر مکعب با کمترین نرخ گاز بهاء محاسبه و این اقدام در اقلیم سرد 1 تا 300 متر مکعب می باشد که به علت شیوع ویروس کرونا و در جهت رفاه مشترکین و بهره مندی بیشتر آنان از یارانه پرداختی در مصرف گاز و کاهش هزینه ها ، در سال جاری یک ماه به فصل سرد اضافه گردیده است .

 
A+ A-