شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل گاز کردستان در جریان بازدید از پروژه های گاز رسانی شهرستان بیجار؛ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی شهرستان بیجار به 93 درصد افزایش می یابد
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، به‌همراه جمعی از مسئولین ستادی ، از چگونگی روند گازرسانی به روستاهای شهرستان بیجار بازدید به‌عمل آورد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله‌گری، در حین بازدید از روند اجرای پروژه های گاز رسانی در شهرستان بیجار گفت: در حال حاضر گازرسانی به 3  مجتمع  روستایی در شهرستان بیجار فعال است ؛ پروژه گازرسانی به مجتمع روستایی گاوبازه شامل 22 روستا ، گازرسانی به مجتمع روستایی آل کبود شامل 2 روستا و مجتمع روستای شیرین بلاغ که شامل 3 روستا می باشد.

فعله گری تصریح کرد : برای گاز رسانی به 3 مجتمع روستایی ذکر شده  که عملیات گازرسانی در آن فعال می باشد نیاز است 159 کیلومتر شبکه گذاری صورت گیرد که تاکنون 70 کیلومتر از آن اجراء شده است و پیش بینی می گردد 1 هزار و 221 انشعاب نصب گردد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان خاطر نشان کرد : 201 روستای شهرستان بیجار  از قابلیت گازرسانی برخوردار می باشد که تاکنون 154 روستا به شبکه سراسری گاز وصل و عملیات گازرسانی در 27 روستای در حال انجام است که با گازدار شدن این تعداد روستا ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی از 83 درصد به 93 درصد ارتقاء می یابد در حالیکه ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری 100 درصد است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنانش به گازرسانی به  واحدهای صنعتی این شهرستان نیز اشاره کرد و بیان داشت : عملیات گازرسانی به 5 واحد صنعتی در شهرستان بیجار فعال است که تا هفته دولت سال جاری این تعداد واحد صنعتی به بهره برداری خواهید رسید .

وی یادآور شد : در سال گذشته 15 واحد صنعتی این شهرستان طبق مصوبه شورای اقتصاد به شبکه سراسری گاز وصل شده اند.

در پایان بازدید از پروژه های گاز رسانی شهرستان بیجار ، مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان به همراه سایر مسئولین ستادی از ناحیه بیجار نیز بازدید بعمل آورد واز نزدیک با کارکنان دیدار و گفتگو کرد ، در این دیدار مهندس هیوا فتوحی رئیس ناحیه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ، مشکلات و خواسته های خود را بیان کردند.

لازم به ذکر است شهرستان بیجار دارای 31 هزار مشترک در بخش های مسکونی ، تجاری و صنعتی است. 

 
A+ A-