شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ؛تعداد روستاهای گازدار استان کردستان از مرز 1330 مورد فراتر رفت
مهندس احمد فعله گری گازرسانی به روستاهای استان کردستان را دارای اهمیت ویژه ای دانست و چنین توضیح داد : جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها را می توان نخستین دستاورد گازرسانی به روستاها، به ویژه در مناطق محروم، به شمار آورد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله گری در مورد افزایش زیر ساخت های رفاهی برای روستائیان اظهار داشت : در کشور ما ضرورت پرداختن به امر روستا و توسعه آن ازسوی دولت ها بخصوص دولت تدبیر و امید مورد توجه ویژه ای بوده و در غالب موارد به عنوان محور سیاست‌های توسعه تلقی شده است.

وی افزود : در راستای تحقق توسعه عدالت اجتماعی  و بهره مندی جمعیت روستایی استان کردستان از منبع انرژی پایدار در چند سال اخیر بخصوص در زمان دولت تدبیر و امید مورد توجه خاص دولت مردان بوده و این ایدئولوژی زیربنای اهداف استراتژیک شرکت گاز استان کردستان قرار گرفته تا ماندگاری روستانشینان تثبیت گردد .

فعله گری در مورد وضعیت سوخت در چند سال گذشته بخصوص در مناطق مرزی چنین توضیح داد : در گذشته نه چندان دور روستاییان در بسیاری از مناطق استان به دلیل فقدان سوخت مناسب، ناگزیر از قطع درختان و تبدیل آنها به هیزم بودند و یکی از مواردی که در گازرسانی روستایی مورد توجه دوستداران محیط  زیست قرار گرفته این است که با انجام عملیات گازرسانی، روستاییان از هیزم بی نیاز می شوند و جنگل ها  و منابع طبیعی آسیب کمتری را متحمل می شوند. در واقع یکی از مزایای جانبی گازرسانی روستایی، حفاظت از جنگل های کشور است.

فعله گری تاکید کرد : دولت ندبیر و امید با نگاه اقتصادی به گازرسانی به روستاها و حفاظت از محیط زیست و منابع طیعی از همان روزهای آغاز به کار دستور های مقتضی در رابطه با گازرسانی به روستاها را صادر و در این زمینه کارنامه موفقی از خود به یادگار گذاشته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان از رشد 100درصدی تعداد روستاهای گازدار نسبت به سال 1392 گزارشی ارائه داد و اظهارداشت : در پایان سال 1392 کل روستاهای گازدار استان کردستان 649 مورد بوده که از سال 92 تا پایان هفته دولت سال 1399 تعداد 681 روستا از نعمت گاز طبیعی بهره مند گردیده و تعداد روستاهای گازدار بدون احتساب کوخ های گازدار شده به بیش از 1 هزار و 330روستا ارتقاء یافته است .

فعله گری در پایان سخنانش بیان داشت : با مقایسه تعداد روستاهای گازدار سال 1392 نسبت به سال 1399 رشد بسیار قابل ملاحظه ای مشاهده می گردد بیش از 100 درصد رشد در این قسمت نشان از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مناطق محروم و توسعه عدالت اجتماعی دارد.     

 
A+ A-