شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ؛مشترکین گاز طبیعی با رعایت دمای رفاه و صرفه جویی در مصرف گاز از تخفیفات ویژه ای بهره مند می گردند
مهندس احمد فعله گری اظهار داشت : مشترکین شرکت گاز استان کردستان با رعایت دمای رفاه (18 الی 21) و صرفه جویی در گاز طبیعی از تخفیفات ویژه ای بهر مند می گردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله گری  ، طرح رایگان شدن مصرف گاز طبیعی  این گونه تشریح کرد : براساس مصوبه که به پیشنهاد وزارت نفت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی ابلاغ شده آمده است: این حکم شامل گاز بها و کلیه هزینه های مرتبط با آن (مالیات، عوارض ارزش افزوده و عوارض گازرسانی) می باشد و صرفاً سکونتگاه های دایمی در حال بهره برداری شهری و روستایی و همچنین سکونتگاه های عشایری را در بر می گیرد.

وی افزود : در مصوبه ابلاغی که از سوی معاون اول رییس جمهور صادر شده از وزارت نفت خواسته شده تا ضمن اجرای اقدامات بهینه سازی مصرف که به صورت رایگان توسط شرکت ملی گاز ایران آموزش داده می شود، مشارکت در طرح های بهینه سازی مصرف گاز اعم از اصلاح سامانه موتورخانه ها و جایگزینی بخاری های فرسوده را نیز در دستور کار قرار دهد.

فعله گری خاطر نشان کرد: کلیه واحدهای مسکونی که مصرف ماهانه آن ها در ماه های سرد سال (دی ، بهمن ، اسفند و نیمه اول فروردین ) کمتر از 200 متر مکعب باشد ، قبوض رایگان صادر می شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد سایر مشترکین که در محدوده رایگان شدن قبوض گاز نیستند بیان داشت : برای واحدهای مسکونی که در محدوده قبوض رایگان نیستند نیز چنانچه مصرف خود را نسبت به میانگین مصارف ماه های مشابه در سال های 96 و 97 بیش از 10 درصد کاهش دهند ، گاز بهای آن ها با 15 درصد تخفیف محاسبه خواهد شد .

فعله گری در پایان سخنان خود گفت : اولین قبض رایگان در نیمه دوم بهمن ماه در اختیار مشترکین قرار می گیرد و با توجه به فرصت باقیمانده اگر مشترکین در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی نمایند می توانند در محدوده این طرح قرار گیرند.

لازم به ذکر است حدود 10 درصد از دهک های پایین مصرف شامل این طرح می گردند و پیش بینی می گردد حدود 40 هزار مشترک در استان کردستان را در بر گیرد.

 
A+ A-