شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
در جلسه استانی کارگروه گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی؛در سال جاری تاکنون 119 واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گازطبیعی متصل شده اند
نوزدهمین جلسه استانی کارگروه گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی در سالن جلسات شرکت گاز استان کردستان با حضور مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان و نمایندگان ادارات و ارگان های عضو کارگروه شامل استانداری ، جهادکشاورزی ، صنعت و معدن و تجارت و پخش فرآورده های نفتی و جمعی از کارشناسان شرکت گاز استان کردستان در روزسه شنبه مورخ 23/10/99 برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان ، احمد فعله گری در مورد  اهمیت ایجاد صنعت سبز با گازرسانی به صنایع، اظهار داشت: امروز بحث آلایندگی در صنعت برای جامعه بسیار مهم است که با محقق شدن اهداف گاز رسانی به صنایع می توان شاخص های زیست محیطی را ارتقاء بخشید.

 ‎ وی رونق صنعت را نشانه توسعه هر استان ذکر کرد و گفت : با نگاه مثبت شرکت ملی گاز و برنامه ریزی های صورت گرفته خوشبختانه در استان کردستان به 2 هزار و 65  صنعت جزء و عمده ، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج و 52 جایگاه CNG  گازرسانی صورت گرفته است .

وی خاطر نشان کرد : در شروع سال جدید و با تمام محدودیت ها ناشی از شیوع ویروس کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی و با تلاش کارکنان و پیمانکاران اجرایی تا پایان آذرماه تعداد 119 واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل گردیده که باعث می گردد سالانه در مصرف 9 میلیون لیتر سوخت های مایع صرفه جویی صورت گیرد.

فعله گری یادآور شد: جمع کل واحدهای گازدار شده صنعتی براساس مصوبه شورای اقتصاد تا پایان آذرماه سال جاری 619 واحد صنعتی است که با اجرای 450 کیلومتر شبکه گازرسانی صورت گرفته و گاز طبیعی سالانه به جای 40  میلیون لیتر سوخت مایع ، جایگزین شده است که 79 درصد از حجم مصرف سوخت های مایع را شامل می شود.

وی یادآور شد : در حال حاضر اقدامات لازم برای گازرسانی به 250 واحد صنعتی در حال پیگیری است که 167 مورد آن در مرحله برون سپاری و انتخاب پیمانکار است که شامل دامداری های کوچک و کم مصرف بوده که سالانه در حدود 5 میلیون و 300 هزار لیتر سوخت مایع مصرف می کنند و 11 درصد مصرف سوخت مایع واحدهای صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را در بر می گیرد.

در ادامه این جلسه مهندس برهان فهری رئیس گازرسانی به صنایع شرکت گاز استان کردستان گزارشی از عملکرد این شرکت در زمینه مصوبه شورای اقتصاد و برنامه های آتی ارائه داده و اعضای حاضر در جلسه نیز نظرات خود را در جهت بهبود عملکرد و تعامل بیشتر سازمان های مرتبط با امر گازرسانی به صنایع بیان داشتند. 

در پایان این جلسه اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را جهت پیشبرد اهداف کارگروه گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی عنوان داشتند.

لازم به ذکر است با اتمام گازرسانی به 250 واحد صنعتی در استان کردستان مجموع جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت های فسیلی به 46 میلیون لیتر در سال افزایش می یابد که باعث می گردد آلایندگی محیط زیست تا حجم بسیار زیادی کاهش یابد.

 
A+ A-