شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
به مناسبت دهه مبارک فجر؛15 روستای شهرستان سقز با 576 خانوار به شبکه سراسری گازطییعی متصل شدند
به مناسبت گرامیداشت چهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام الله مبارک دهه فجر گازرسانی به 15 روستای شهرستان سقزبا حضوردکتر زارعی معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرعامل شرکت گاز کردستان،فرماندار شهرستان سقز ، مدیران ادارات ، فرماندهان نظامی و انتظامی و اهالی منطقه در روز سه شنبه مورخ 99/11/14به نیابت در مسجد روستای بله جر شهرستان سقز به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله گری ضمن تبریک چهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام الله مبارک دهه فجر به تسریع روند گازرسانی و افزایش ضریب نفوذ گازدر روستاهای استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ گازطبیعی در بخش شهری 100 درصد و در بخش روستایی 95 درصد است و افزایش خدمات گازرسانی به برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای محرومیت زدایی و برخورداری هر چه بیشتر مناطق محروم از رفاه عمومی است.

وی با بیان اینکه این میزان در سقز 92 درصد است، افزود: این شهرستان به دلیل پراکندگی جمعیت روستایی ، کوهستانی بودن و آمار بالای روستاها و سرانه اندک جمعیت نسبت به سایر مناطق استان از میزان دسترسی گاز روستایی کمتری برخوردار است ولی تا پایان سال 1400 همه روستاهای آن از خدمات شرکت گاز بهر ه‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اکنون 227 روستای سقز از نعمت گاز برخوردار هستند، یادآور شد: همزمان با چهل و دومین بهار انقلاب اسلامی عملیات گازرسانی به 15 روستا با 576 خانوار انجام آغاز شد و علاوه بر آن و توسعه این خدمت در 9 روستای دیگر با 218 خانوار در دست اجرا است.

فعله گری به برنامه ریزی اجرای 75 کیلومتر لوله گذاری و نصب 500 علمک گاز برای 15 روستا سقز اشاره و اضافه کرد: برای عملیات گازرسانی به این آبادی‌ها روستاهای 180 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان اسامی روستاهای گازدار شده ملاسالار ، سیاه دره ، قلعه جنه ، دره ورزان ، کریم آباد ، محمودآباد ، چیچی خوار، کیسلان ، طابیشه ، مازوجدار، دره زیارت علیا ، دره زیارت سفلی ، بله جر ،  شیوه توو قوخ زیویه را عنوان کرد.  

مدیرعامل شرکت گاز کردستان از برنامه ریزی برای آغاز عملیات گازرسانی به 27 روستای بخش سرشیو این شهرستان خبر داد و گفت: مناقصه این طرح بزودی برگزار و از سال جدید عملیات اجرای آن آغاز می‌شود.

در ادامه این آئین دکتر زارعی معاون سیاسی امنیتی استاندار با بیان اینکه روشن شدن شعله گاز در هر روستا از مهاجرت مردم به شهرها جلوگیری می‌کند، افزود: خدمت رسانی به مردم احساس رضایت را در آن‌ها به وجود می‌آورد و قطعاً هرگونه فعالیت از طرف مسئولان و ادارات دولتی برای ارتقاء آسایش و رفاه مردم دارای ارزش است.

به گفته وی گازرسانی به روستاها، موجب آرامش خاطر و رفاه ساکنان روستاها شده و از مهاجرت و حاشیه نشینی می کاهد.

دکتر زارعی  در ادامه  مراسم افتتاح و کلنگ پروژه های گازرسانی روستایی  گفت: با عبور از جاده های پر پیچ و خم روستای بله جر و سایر روستاهای این منطقه و دقت در مسیر کوهستانی و پوشیده از صخره و سنگ این نکته بسیار مهم مشخص می گردد که این مناطق با کمبود زمین و خاک شدید مواجه می باشد و توجه به این نکته عملکرد بسیار مطلوب شرکت گاز استان کردستان در رعایت استانداردهای خاص برای اجرای پروژه ها را روشن می نماید که باعث می گردد ندای تحسین و مرحبا را نثار تلاشگران و مبارزان عرصه خدمت و آسایش نمود .

لازم به ذکر است در این مراسم ، کلنگ زنی و آغاز عملیات گازرسانی به 9 روستای مله ، کانی سید ، سرنجداغ ، موسم آباد ، جعفرخان خورخوره ، چنارتو ، سرخ موسی ، گاو کچ سفلی و گاز کچ علیا برگزار گردید.

شهرستان سقز با 274 روستا دارای چهار بخش مرکزی، امام، زیویه و سرشیو است.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

 
A+ A-