شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر؛9 روستای بخش سرشیو مریوان با 410خانوار به شبکه سراسری گاز طبیعی پیوستند
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر گازرسانی به 9 روستا شهرستان بخش سرشیو شهرستان مرزی مریوان با حضور دکتر آرتیکاس اقبال فرماندار ،مهندس فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان ، مدیران ادارات شهرستان مرزی مریوان و اهالی منطقه در روز شنبه مورخ 99/11/18به نیابت در مسجد روستای باغان به بهره برداری رسید.

مهندس فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مراسم افتتاح گاز رسانی به 9 روستای شهرستان مریوان گفت: گاز طبیعی یکی از محورهای اصلی در ایجاد زیرساخت ها در بخش تولید است افزایش ضریب نفوذ گاز طبیعی در هر منطقه می تواند نشانگر بهبود رفاه در آن جامعه بوده و می تواند شاخص اصلی در تعیین سطح رفاه باشد .

وی افزود : روستای بیدرشان ، حسن قره ، سعد و سلمان ، شاهیدر ، قطوند ، باغان ، بلکر ، کولیت حسین آباد و وسنه 9 روستایی هستند با جمعیت 410 خانوار ، به جمع روستاهای گازدار استان ملحق شدند.

 مهندس فعله گری افزود : برای گازرسانی به 9 روستای گازدار شده  در مجموع 50 هزار و 249 متر شبکه گذاری در سایزهای مختلف لوله های پلی اتیلن اجرا و تعداد 410 علمک نصب شده است چنین هزینه اجرای پروژه گازرسانی به 9 روستای شهرستان کامیاران را 240 میلیارد ریال ذکر کرد.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان یادآور شد : برای اتمام این پروژه 100 میلیارد ریال فقط در بخش اجراء و تامین کالا از منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران هرینه شده است که اگر هزینه های تحصیل اراضی و سایر هزینه ها محاسبه گردد رقمی بالغ بر 150 میلیارد را در بر می گیرد.

 به گفته وی با گازرسانی به این روستاها، گاز طبیعی جایگزین سالیانه 2 میلیون و 400هزار لیتر سوخت مایع شده است.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه گفت: با افتتاح گازرسانی به این 9 روستا، شمار روستاهای برخوردار از گاز طبیعی شهرستان مریوان به 112 مورد افزایش یافت.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه افزود: برای اجرای این پروژه بیش از 45 کیلومتر جاده سازی و بیش از 155 هزار متر مکعب خاکبرداری صورت گرفته و بیش از 80 هزار متر مکعب سنگ شکنی برای لوله گذاری صورت گرفته است.

 در این ادامه این مراسم دلیر مرادی بخشدار بخش سرشیو مریوان ضمن گرامیداشت آغاز چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از توجهات ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت خدمتگذار در گازرسانی به روستاها تشکر کرده و آنرا مایه آرامش و رفاه مردم منطقه دانسته و از مدیریت و کارکنان خستگی ناپذیر شرکت گاز استان کردستان بابت تمامی زحمات تشکر و قدردانی کردند.

 در ادامه مراسم حبیب الله ایزدی دهیار و عضو شورای بخش سرشیو روستای باغان در مورد امکانات رفاهی اظهار داشت: بهره مند شدن مردم روستاها از خدمات رفاهی نظیر آب ، برق ، مخابرات و از همه مهم تر تامین پایدار و مستمر انرژی بخصوص گاز طبیعی را سبب ماندگار شدن مردم روستاها در محل زندگی خود دانسته و آنرا عامل اصلی افزایش تولید در بخش کشاورزی و دامی ذکر کردند و از زحمات دلسورانه مسئولان بخصوص مدیریت و کارکنان شرکت گاز استان کردستان و پیمانکاران که عملیات سنگین و پر مشقت گازرسانی به بخش سرشیو مریوان را به اتمام رساندند تشکر و قدردانی نمود.

 در پایان مراسم دکتر افبال فرماندار شهرستان مریوان ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و شاد باش این ایام به این خطه از میهن اسلامی ؛ ارائه خدمات رفاهی را وظیفه اصلی مسئولین دانست و بیان داشت : مسئولین موظف اند در جهت رفاه و آسایش مردم بخصوص ساکنان روستاها که از امکانات رفاهی کمتری برخوردارند گام بردارند تا طراز رفاهی و توسعه عدالت اجتماعی بین ساکنان شهر و روستا برابر گردد و بایستی حتی باید تلاش کنیم تا خدمات خوب و بی منت به مردم روستاها ارائه شود تا علاوه بر جلوگیری از مهاجرت روستانشینان در جهت افزایش تولیدات کشاورزی و دامی برنامه ریزی مدونی صورت گیرد که در این راستا، شرکت های گاز استان  کردستان  بسیار خوب عمل کرده و با گازرسانی به منطقه صعب العبور و سخت گذر سرشیو بالاتر از تعهد سازمانی خود عمل کرده و بایستی قدر این اقدام ارزنده را به خوبی ارج نهاد .

 
A+ A-