شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگردپیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ؛افتتاح پروژه گازرسانی به 9 روستا و 12 واحد صنعتی در شهرستان کامیاران
به مناسبت گرامیداشت چهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام الله مبارک دهه فجر گازرسانی به 9 روستای شهرستان سنندج با حضور دکتر زارعی معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیر عامل شرکت گاز کردستان، راست خدیو بخشدار بخش کلاترزان، مدیران ادارات ، فرماندهان نظامی و انتظامی و اهالی منطقه در روز سه شنبه مورخ 99/11/21 به نیابت در مدرسه روستای رشنش شهرستان سنندج به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله گری ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر به تسریع روند گازرسانی و افزایش ضریب نفوذ گازدر روستاهای شهرستان کامیاران اشاره کرد وگفت: 9 روستایی که امروز از نعمت گاز طبیعی بهره مند گردیدند 8 روستا که شامل روستاهای بلوجه ، پرتاله ، پشاباد ، کانی هنگه ، گلیان ، میرگسار ، چشمه کبود ، و کره پوان در پخش مرکزی و روستای هلتوشان در بخش موچش این شهرستان قرار گرفته است.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: عملیات اجرایی این پروژه ها با اجرای (37 هزارو 900متر ) شبکه گذاری لوله های پلی اتیلن در سایزهای مختلف به بهره برداری رسیده است.

 وی به سختی اجرای پروژه در این 9 روستا اشاره کرد و اظهارداشت : برای اجرای پروژه گازرسانی به این 9 روستا که برای لوله گذاری از مسیر سنگی ، شیب دار و با عبور از موانع طبیعی فراوان صورت گرفت 12 کیلومتر مسیر سازی و حدود 20 هزار متر مکعب خاک برداری انجام گرفته است.

 فعله گری در مورد افزایش خانوارهای تحت پوشش در این 9 روستا اظهار داشت : با افتتاح این پروژه ها تعداد 477 خانوار با جمعیتی بالغ بر 1هزار و 820 نفر از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند و تعداد 438  علمک در این روستاها نصب شده است.

 مهندس فعله گری به هزینه اجرای این پروژه اشاره کرده و گفت : اجرای پروژه گازرسانی به این 9 روستا  با احتساب هزینه های پشتیبانی و تحصیل اراضی به 100 میلیارد ریال می رسد  .

 وی با اشاره به اینکه تعداد 137روستای شهرستان کامیاران قابلیت گازرسانی دارد، گفت: تعداد روستاهای گازدار قبل از دهه مبارک فجر سال جاری 120  روستا بود که با احتساب این 9 روستا افتتاح شده هم اکنون در مجموع 129 روستای شهرستان کامیاران گازدار هستند.

 وی خاطر نشان کرد: در دهه فجر سال جاری تعداد 12 واحد صنعتی نیز در شهرستان کامیاران به بهره برداری رسیده و برای اجرای این پروژه 2هزار متر شبکه گذاری انجام گرفته و مبلغ 20 میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران هزینه شده است .

 مهندس فعله گری در پایان سخنانش به ضریب نفوذ گازطبیعی در جمعیت روستایی شهرستان کامیاران اشاره کرده و افزود : ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری این شهرستان 100 درصد بوده و ضریب پوشش گازطبیعی در جمعیت روستایی شهرستان کامیاران قبل ار دهه مبارک فجر 96 درصد بود که با افتتاح این 9پروژه روستایی ضریب پوشش گاز در جمعیت روستایی به 98 ارتقاء یافته و این شهرستان در حوزه شهرستان های سبز قرار گرفته است.

 وی یادآور شد : با گازرسانی به این 9 روستا سالانه در مصرف 1 میلیون و 176 هزار لیتر سوخت های فسیلی صرفه جویی می گردد و قابل ذکر است گازرسانی 9 روستای مذکور در هقته دولت سال جاری کلنگ زنی و عملیات اجرایی آغاز شده بود که با تلاش پیمانکار مجری و پیگیری به موقع کارفرما در کمتر از 5 ماه به بهره برداری رسید.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنانش به هزینه نصب هر عملک اشاره کرده و گفت : هزینه اختصاص یافته برای هر انشعاب مبلغ 200میلیون ریال می باشد در حالیکه برای نصب هر عملک در این 9روستا مبلغ 150 میلیون هزینه گردیده است.

  لازم به ذکر است شهرستان کامیاران دارای 35 هزار مشترک در بخش های خانگی ، تجاری و صنعتی است.

 

دکتر الماسی فرماندار شهرستان کامیاران؛

با افزایش ضریب نفوذ گازطبیعی در جمعیت روستایی به 98 درصد ، کامیاران همیشه سبز می ماند

 

دکتر الماسی فرماندار شهرستان کامیاران در مراسم افتتاح گازرسانی به 9روستای شهرستان کامیاران گفت : یکی از اهداف اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید برای توسعه عدالت اجتماعی در مناطق محروم و بسط خدمات رفاهی است که باعث می گردد امکانات بطور برابر و مساوی در سطح کشور توزیع گردد که شرکت گاز استان کردستان در این راه قدم های بسیار مثبتی برداشته و بحمداله تا کنون خیلی خوب و مطلوب عمل کرده است.

 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز کردستان،در مراسم افتتاح 9 روستاو 12 واحد صنعتی شهرستان کامیاران فرماندار ، مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان روسای تعدادی از ادارات ، و اهالی روستا حضور داشتند.

 دراین مراسم که در مدرسه روستای بلوجه برگزار گردید، دکتر الماسی فرماندار کامیاران ، گفت: در دهه مبارک فجر تعداد 150 پروژه با هزینه ای بالغ بر 420 میلیارد تومان در شهرستان کامیاران به بهره برداری رسیده که شاخص ترین آنها افتتاح پروژه گازرسانی به 9 روستاو 12 واحد صنعتی این شهرستان است.

 فرماندار کامیاران افزود : این وظیفه نظام است که خدمات خود را در در روستاها گسترش داده و به بخش تولید محصولات کشاورزی و دامی کمک نماید.

 دکتر الماسی در ادامه سخنان خود گفت: یکی از خدمات مهم و اساسی در بخش انرژی ، گازرسانی به روستاهای فاقد گاز است که باعث می گردد با بهره مندی روستائیان از این نعمت خدادادی علاوه بر حفظ منابع طبیعی در زمینه گسترش صنایع روستایی به مردم کمک نماید. 

 فرماندار کامیاران هزینه اجرای پروژه های گازرسانی را بسیار سنگین ذکر کرد و گفت : هزینه اجرای پروژه گازرسانی به روستاهای استان کردستان و بخصوص شهرستان کامیاران و روستاهایی که امروز به شبکه سراسری گاز متصل گردیدند سرسام آور بوده و نمی توان اعتبارات هزینه شده در استان کردستان که دارای موانع طبیعی از قبیل کوه های سر به فلک کشیده ، مسیرهای صعب العبور و شیب دار ، فاصله مکانی ، رودخانه ها و دره های عمیق را با هزینه گازرسانی به بعضی از مناطق کشور که در دشت و مناطق هموار قرار دارد برابر دانست .

 وی ادامه داد : شهرستان کامیاران جفرافیای خاص خود را دارد و با این طبیعت بکر و دست نخورده جاذبه های گردشگری خوبی برای جذب توریست دارد و گازرسانی به این مناطق سبب حفظ این محیط زیست زیبا و بافت طبیعی آن می گردد که جا دارد از زحمات شبانه وروزی شرکت گاز استان کردستان در بخش مرکزی و موچش تشکر و قدردانی نمایم. .

 وی با بیان اینکه روشن شدن شعله گاز در هر روستا از مهاجرت مردم به شهرها جلوگیری می‌کند، افزود: خدمت رسانی به مردم احساس رضایت را در آن‌ها به وجود می‌آورد و قطعاً هرگونه هزینه از طرف مسئولان و ادارات دولتی برای ارتقاء آسایش و رفاه مردم دارای ارزش است.

 این مقام مسئول افزود : با گاز دارشدن این 9 روستا که مراسم کلنگ زنی آن در هفته دولت صورت گرفت و پایان عملیات گازرسانی در کمتر از 6 ماه علاوه بر رکورد شکنی بی سابقه در شروع و خاتمه یک پروژه و افزایش ضریب نفوذ در جمعیت روستایی به 98 درصد ، شهرستان کامیاران را به شهرستان سبز تبدیل کرد و محیط زیست زیبایی این شهرستان با همت مدیریت ، کارشناسان و پیمانکاران زحمت کش و تلاشگر شرکت گاز استان کردستان همیشه با قامت سبز پوشش ، نگینی برقله افتخارات استان کردستان درخشان باقی خواهد ماند.

 دکتر الماسی به موقعیت جفرافیای منطقه اشاره کرده و افزود: موقعیت اقلیمی ویژه و شرایط آب و هوایی مساعد و نیروی انسانی مسنعد می تواند زمینه ساز توسعه و آبادانی هر منطقه باشد که می توان گفت شهرستان کامیاران از تمام شرایط برای حرکت در جهت پیشرفت برخوردارست.

 فرماندار کامیاران در پایان سخنان گفت: امیدوارم با اتمام این پروژه ، آسایش و راحتی به این روستا قدم گذاشته و مردم با شادی و مسرت از این نعمت و رحمت الهی استفاده نمایند .

 در پایان مراسم مردم روستای بلوچه با و فرستادن صلوات برمحمد و آل محمد و شادی کردن ورود مهمان پر خیر و برکت به روستای خود را جشن گرفتند و آنرا مایه مباهات و آسایش خود ذکر کردند.

 
A+ A-