شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ؛نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج در سال 1400 بیش از 1 میلیارد متر مکعب گازطبیعی مصرف کرد
مدیر عامل شرکت گاز کردستان، گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج در سال 1400 بیش از 1 میلیارد و 100 میلیون متر مکعب گازطبیعی مصرف کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله گری، در مورد اهمیت مصرف گازطبیعی در نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج برای تولید برق گفت : انرژی یکی از مهمترین ارکان اساسی چرخه اقتصادی است و در این میان گاز از جمله مهمترین حامل های انرژی است که نه تنها درتحول جامعه صنعتی نقش اساسی دارد، بلکه به لحاظ زیست محیطی نیز حائز اهمیت میباشد.

 فعله گری یادآور شد : مصرف گازطبیعی علاوه بر مزیت‌های زیست محیطی، منجر به کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و افزایش قابلیت اطمینان بهره‌برداری از واحدهای نیروگاهی نسبت به سوخت مایع است. بنابراین هم اکنون بیشترین مصرف بخش نیروگاهی کشور از گاز طبیعی تامین می‌شود.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان تقاضا برای مصرف گاز طبیعی توسط نیروگاه ها را اجتناب ناپذیر تلقی کرد و بیان داشت : در سال 1399 مصرف کل نیروگاه برابر با 918 میلیون و 398 هزار و 862 متر مکعب بوده که میزان مصرف در سال 1400 با افزایش 21 درصدی به رقم 1 میلیارد و 112 میلیون و 862 هزار متر مکعب رسیده است .

 مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی را ضروری دانست و گفت : در فصل گرما به علت استفاده از وسایل سرمایشی مصرف برق به شدت و با شیب بسیار تندی افزایش می یابد و این امر موجب استفاده بیشتر نیروگاه ها از گاز طبیعی است و مصرف کنندگان بایستی حداکثر صرفه جویی در استفاده از وسایل برقی را بکار ببرند  . 

 
A+ A-