شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استاتن کردستان؛در سال 1400 تعداد 88 روستای استان کردستان به شبکه سراسری گاز متصل گردید
احمد فعله‌گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان با اشاره به اینکه اکنون یک هزار و 479 روستای استان از گاز طبیعی برخوردار است، اظهار داشت: در سال 1400 تعداد روستاهای که به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل گردیده 88 مورد می باشد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه سال 1400 سال موفقی برای دسترسی به اهداف پیش بینی شده بود گفت : در سال گذشته 88 روستا به شبکه سراسری گاز طبیعی وصل گردید که تعداد 43 روستا در گرامیداشت هفته دولت و 45 روستادیگر در گرامیداشت دهه مبارک فجر تحقق یافت.  

وی ادامه داد: با وجود سختی عملیات گازرسانی به اغلب روستاهای استان کردستان سال 1401 سالی است که تمامی روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه سراسری گاز متصل می گردد و می توان گفت سال جاری جشن اتمام گازرسانی در استان کردستان برگزار خواهد شد .

فعله‌گری با بیان اینکه سال قبل بیش از تعهدات خود در زمینه گازرسانی عمل کردیم، افزود:علاوه بر روستاهای گازدار شده شرکت گاز استان کردستان در زمینه گازرسانی به مجتمع های مسکونی روستایی کمتر از 20 خانوار بنام کوخ (در تقسیمات کشوری ساختار و اسمی به نام کوخ وجود ندارد اما در شهرستان بانه، مناطقی مسکونی با این عنوان وجود دارد، به این شیوه که چند خانوار از 2 تا 10 خانوار که اغلب قوم و خویش هستند در منطقه‌ای متمرکز شده و در کنار هم زندگی می‌کنند) نیز بسیار موفق عمل کرده است و تاکنون حدود 50 مورد این سکونتگاه‌ها در شهرستان بانه را ازنعمت گاز طبیعی  بهره مند کرده است.

این مقام مسئول یادآور شد : نکته قابل تامل در امر گازرسانی به کردستان با توجه به منابع محدود مالی این است که تمام پروژه‌هایی که در سال های  1399و 1400 کلنگ زنی شده بود، همان سال به بهره‌برداری رسید که نشان از عزم جزم مسئولان برای ارائه خدمات بدون منت به مردم شریف استان است.

در حال حاضر 585 هزار مشترک در بخش های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی، 100 درصد جمعیت شهری و 97.5 درصد جمعیت روستایی استان کردستان از خدمات شرکت گاز بهره‌مند هستند.
 
A+ A-