شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان؛تاکنون تعداد 2271 دستگاه اجرایی استان در طرح پایش انرژی مورد سنجش قرار گرفته است
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان احمد فعله گری مدیر عامل از اجرای طرح پایش مصرف گاز در دستگاه‌های اجرایی و اماکن دولتی و عمومی کشور با هدف مدیریت انرژی و رعایت الگوی مصرف خبر داد و سازوکار مقابله با مصارف غیرضروری گاز در بخش‌های مختلف را تشریح کرد.

او با تأکید بر این موضوع که بخش خانگی و تجاری در اولویت گازرسانی قرار دارند، گفت: طرح پایش مصرف گاز از ابتدای آذرماه در راستای اجرایی کردن دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران آغاز شده و اصلی‌ترین هدف آن حمایت از مشترکین بخش خانگی و تجاری است.

این مقام مسئول با اشاره به دستورالعمل‌های وزارت نفت در خصوص تأمین پایدار سوخت زمستانی گفت: دامنه این ابلاغیه شامل همه مجموعه‌های دولتی است و چنانچه هرکدام از سازمان ها در جدول موارد غیرضروری و پرمصرف قرار گیرند، مشمول قطع گاز خواهند شد.

فعله گری با اشاره به اینکه به منظور رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی بهینه گاز؛ بر اساس بخشنامه ابلاغی از طرف هیئت محترم دولت ، کنترل و پایش دمای مصرف گاز طبیعی در ادارات، سازمان‌ها، مساجد و حسینیه‌های استان از اول آذر ماه امسال آغاز شده است؛ افزود: تا کنون دمای داخل ساختمان و مصرف گاز بیش از 2 هزار و 271 دستگاه اجرایی استان کردستان مورد پایش گرفته است .

وی اعلام کرد: بازرسین شرکت در این طرح به صورت منظم و روزانه با مراجعه به ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی نسبت به بازرسی، کنترل دمای مصرف گاز طبیعی، معاینه فنی، عملکرد صحیح موتورخانه ها، وسایل گازسوز و رعایت دمای رفاه 18 تا 21 درجه در فضای داخلی اقدام می کنند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان این گزارش اظهار داشت : در این طرح پایش که برای کنترل رعایت بخشنامه ارسالی هیئت محترم دولت انجام گرفته ، تعداد 316 مورد از دمای محیط کار از 21 درجه سانتیگراد بیشتر و تعداد مواردی که دمای راهروها از 18 درجه سانتیگراد بشتر بوده 696 مورد بوده است که برای همگی این موارد پیام اخطار صادر شده است. 

 
A+ A-