شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیرعامل گاز کردستان در دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه: شرکت گاز استان کردستان در سال گذشته به تمام تعهدات خود عمل نموده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان صبح روز شنبه هجدهم فروردین ماه سال جاری در دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: شرکت گاز کردستان در سال 96 به تمام تعهدات خود در زمینه گسترش خدمات گازرسانی در سطح شهرها و روستاهای استان عمل نموده و به تمام اهداف مدنظر خود دست یافته است.
 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، در این دیدار مهندس فعله‌گری  ضمن تبریک سال گفت: در سال گذشته این شرکت برای گازرسانی به 120 روستای استان برنامه‌ریزی و تا دهه مبارک فجر 92 روستا را گازدار و مورد بهره‌برداری قرار داده و تعداد 28 روستا دیگر نیز مراحل انتهای پروژه را طی و در نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: اجرای بند ق تا پایان سال 97 ادامه داشته و دولت از محل مابه‌التفاوت قیمت سوخت‌های مایع و گاز طبیعی هزینه اجرای پروژه‌های گازرسانی به روستاها را پرداخت می‌کند و بایستی شرکت گاز استان کردستان از فرصت باقیمانده حداکثر بهره را برای گازرسانی به نقاط فاقد گاز بنماید.

وی یادآوری کرد: هزینه در نظر گرفته شده برای نصب هر انشعاب در سراسر کشور یکسان و مبلغ 60 میلیون ریال می‌باشد در حالیکه شرایط جغرافیای و توپوگرافی استان کردستان با سایر استان‌ها بسیار متفاوت بوده و دارای سختی‌ها و شرایط منحصر به فرد است که اجرای پروژه‌های گازرسانی را با دشواری‌های زیادی روبرو می‌سازد.

مهندس فعله‌گری به تدابیر اندیشه شده در زمینه صرفه‌جویی اشاره کرد و افزود: به علت شرایط ویژه و خاص استان و تفاوت هزینه اجرای پروژه‌ها در استان کردستان و سایر نقاط کشور، راهکارهای برای صرفه‌جویی در اجرای پروژه‌ها صورت گرفته که می‌توان به بکارگیری پیمانکارهای بومی که با جغرافیای منطقه آشنایی دارند اشاره کرد.

فعله‌گری به شناسایی واحدهای صنعتی فاقد گاز اشاره کرد و افزود: طی هماهنگی به عمل آمده با شرکت پخش فرآورد‌های نفتی استان در سال گذشته تعداد 425 واحد صنعتی فاقد گاز شناسایی و برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات به این واحدها صورت گرفت که از این تعداد 98 مورد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند گردیدند که در مصرف بیش از 17 میلیون لیتر سوخت مایع صرفه‌جویی شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد سایر واحدهای صنعتی فاقد گاز گفت: واحدهای صنعتی بی‌بهره از گاز طبیعی به طور پراکنده در سطح استان هستند و کار شرکت گاز استان را برای گازرسانی با مشکل بسیار مواجه می‌سازد ولی در سال جاری یکی از اهداف استراتزیک شرکت گاز استان کردستان گازرسانی به 180 واحد صنعتی می‌باشد.

فعله‌گری هدف دیگر شرکت گاز استان را گازرسانی به کارخانه‌های تولید آسفالت ذکر کرد و گفت: کارخانه‌های تولید آسفالت نیاز به سوخت زیادی برای تولید دارند و استفاده از سوخت‌های فسیلی علاوه نیاز به تردد بسیار زیاد تانکرهای حمل سوخت مایع، باعث آلودگی بیش از حد محیط زیست شده و این شرکت در راستای مسئولیت‌پذیری اجتماعی و حفظ محیط زیست در سال جاری 27 واحد را از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌سازد تا به حفظ محیط زیست کمک و از تولید گازهای گلخانه‌ای جلوگیری نماید.

وی در پایان سخنانش به واحدهای مرغداری اشاره کرده و اظهار داشت: در این استان 727 واحد تولید مرغ وجود دارد که 600 واحد آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار که تقریبا در حدود 80 درصد از واحدهای مرغداری را شامل می‌شود که در سطح کشور دارای رکورد می‌باشد.    

 
A+ A-