شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مهندس یوسفی‌پور در اولین جلسه هیأت رئیسه شرکت گاز کردستان؛ فرآیندسازی در کلیه فعالیت‌های شرکت ملی گاز ایران نیاز مبرم و اساسی است.
مهندس یوسفی‌پور رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران در اولین جلسه هیئت رئیسه شرکت گاز استان کردستان در سال 97 در سنندج گفت: فرآیندسازی در کلیه فعالیت‌های شرکت ملی گاز ایران نیاز مبرم و اساسی است و بایستی برای تمامی وظایف اجرایی قسمت‌های مختلف سازمان شرح کار تنظیم کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس محمدرضا یوسفی‌پور ضمن تبریک سال نو به اعضای شرکت‌کننده در جلسه گفت: عملکرد شرکت ملی گاز ایران در سال گذشته مطلوب ارزیابی شده و کارنامه بسیار درخشانی از خود به جا گذاشت.

رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران افزود: در سال 96 که بارش‌های برف تمام ایران عزیزمان را تحت شعاع قرار داده بود و در حمل و نقل و ارائه خدمات عمومی شهری در پایتخت و چند نقطه کشور تعلل و اکثر شرکت‌های خدمت‌رسان با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودند ولی با تمام این اوصاف شرکت ملی گاز ایران با تمام قدرت وظیفه اصلی در گرم کردن منازل مسکونی و امکان عمومی را به نحو احسن انجام و درج خبر با تیتر "سرما زورش به گاز نرسید" در خبرگزاری‌ها و جراید سراسر کشور این واقعیت عینی را بیان نمودند.

مهندس یوسفی‌پور در ادامه اظهار داشت: با این عملکرد مناسب و درخشان و جایگاه ویژه‌ای که شرکت ملی گاز ایران در بین دستگاه‌های اجرایی دارد وظیفه ما در ارائه خدمات بدون عیب و نقص، مستمر و مداوم حساس‌تر و خطیر می‌سازد تا به این چهره مطلوب ملی خدشه‌ای وارد نشود.

وی ادامه داد: طبق اهداف استراتژیک شرکت ملی گاز ایران که توسط معاون محترم وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز تدوین و ابلاغ گردیده ما باید 2 سیاست اصلی را مدنظر داشته باشیم: 1- خدمات مستمر و مداوم را بدون حادثه ارائه دهیم، 2- شناسایی گلوگاه‌های مفسده خیز و راهکارهای مقابله با آن‌ها.

رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران در ادامه سخنانش اظهار داشت: در سیاست‌های ارائه شده قسمت اول آن با وظایف HSE عجین است و  بایستی همیشه آمادگی مقابله با بحران‌های احتمالی حفظ و در هنگام بروز به سرعت وارد عمل شده و از بروز خسارت‌های احتمالی جلوگیری نماییم چون حوادث از رگ گردن به ما نزدیکتر است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: برای کاهش تلفات جانی و مالی در حوادث غیرمترقبه در هر لحظه بایستی آماده بوده و چابک باشیم و باید 2 اصل اساسی را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم: 1- فرآیندسازی کلیه فعالیت‌ها، 2- آماده‌سازی و توانمندسازی نیروی انسانی.

مهندس یوسفی پور وظایف نیروی انسانی را مهم توصیف کرد و گفت: وظایف پرسنل خانواده بزرگ HSE شرکت ملی گاز ایران بسیار حساس و خطیر بوده و بایستی آموزش‌های لازم توسط این امور به پرسنل سایر واحدها ارائه و مانورهای حفظ آمادگی اجراء گردد.

مهندس یوسفی‌پور در پایان سخنانش سالی پر بار برای پرسنل شرکت گاز استان کردستان آرزو کرد و گفت: شرح وظایف تعریف برای امور HSE   30 درصد تکنیکی و 70 درصد عملیاتی می‌باشد و اکثر حوادث پیش آمده در زمانی تعطیلی رخ داده به همین دلیل جلوگیری از حوادث نیاز به مساعدت و کمک تک تک کارکنان دارد.

 
A+ A-