شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان؛ اقدامات امور پژوهش در زمینه تعریف پروژه‌های پژوهشی و حمایت از پایان‌نامه‌ها جای تقدیر دارد
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد اهمیت پژوهش اظهار داشت: در دنیای امروز، دانایی یکی از محور‌ها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار می‌رود. سنجش سطح دانایی به میزان تولید و مصرف اطلاعات و گسترش دانایی به دسترسی سریع و آسان به منابع علمی موثق وابسته است. دانسته‌های ما یا با مطالعه منابع اطلاعاتی موجود و یا بنا به پژوهش‌هایی که خود انجام می‌دهیم، به دست می‌آید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله‌گری درباره چگونگی استفاده از دستاوردهای امور پژوهش بیان داشت: اگر از دانسته‌ها و اطلاعات بر پایه نتایج پژوهش‌های قبلی استفاده گردد در واقع به مصرف اطلاعات پرداخته‌ایم و اگر مبتنی بر مشاهدات و تحلیل‌های جاری باشد، تلاش ما به تولید اطلاعات منجر شده است؛ بنابراین، منبع اصلی تولید اطلاعات و دانش جدید در واقع حاصل فعالیت‌های پژوهشی است که انجام می‌گیرد. پژوهش در هر موضوع، به هرگونه و در هر سطحی که انجام شود، تلاشی منسجم و نظام‌مند در راستای توسعه دانش موجود درباره موضوع‌هایی است که با آنها سروکار داریم. پژوهش کوششی است برای یافتن بهترین راهکار‌های ممکن برای حل مشکلات موجود در عرصه‌های زندگی کاری و سازمان ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: همچنین، پژوهش فعالیتی منسجم برای رسیدن به ‌شناختی روشن‌تر از مفاهیم پیرامون ماست. در مجموع پژوهش راهی برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق‌های تازه برای آیندگان است. شخصی که به شیوه‌های گوناگون پژوهش می‌‌کند، پژوهشگر (محقق) نامیده می‌شود. پژوهشگر فردی است که با روش‌های علمی، در صدد رسیدن به‌ شناختی تازه از مسائل و مفاهیم گوناگون است. او با استفاده از ابزارهای گوناگون به مشاهده دقیق‌تر و عمیق‌تر پدیده‌های پیرامون خود می‌پردازد. پژوهشگر با نگاهی نقادانه و موشکافانه به پیرامون خود می‌نگرد و برای رفع مشکلات جامعه و ارائه بهترین راهکارهای عملی، اطلاعات موثقی در اختیار متولیان امور می‌گذارد.

مهندس فعله‌گری بر حمایت از محققین اشاره کرد و اضافه کرد: اگر مشکلات سازمان به خوبی تشخیص داده شود و به شیوه صحیح موضوع مورد تحقیق انتخاب و از فرد آگاه به آن مسائل دعوت به همکاری شود بسیاری از معضلات سیستم‌های اداری حل می‌گردد و شرکت گاز استان کردستان برای پیگیری این مورد در سال گذشته از 3 پایان‌نامه سطح کارشناسی ارشد دانشجویان حمایت نموده است.

این مقام مسئول به جلسات برگزار شده اشاره کرد و گفت: در سال جاری امور پژوهش شرکت گاز استان کردستان 18 جلسه برگزار کرده که 5 جلسه آن مربوط به کمیته مدیریت انرژی و کربن بوده و 13 جلسه نیز مربوط به شورای پژوهش بوده که بیش از 400 نفر ساعت جلسات پژوهشی را شامل می‌شود که در این جلسات بیش از 50 موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.

مهندس فعله‌گری تعداد پروژه‌های مصوب شده را 24 مورد پروژه پژوهشی و اجرایی ذکر کرد و در مورد اقدامات صورت گرفته گفت: امور پژوهش با این اقدامات راه را برای شرکت فعال پژوهشگران در امور پژوهشی هموار نموده است: عقد قرارداد پروژه پژوهشی افزایش بازدهی گرمکن ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز با ایجاد تغییراتی در ساختمان داخلی، امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه کردستان، امضای تفاهم‌نامه همکاری با اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان است.

فعله‌گری در پایان سخنانش اظهار داشت: در راستای اجرای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه کردستان پنج جلسه تخصصی با اعضای هیات علمی دانشگاه کردستان برگزار نموده و اقدامات لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد و جهاد دانشگاهی کردستان در حال بررسی می‌باشد.

 
A+ A-