شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
در چهارمین روز از دهه مبارک فجر؛ ساکنان روستاهای ماموخ علیا و سفلی از توابع شهرستان سنندج از نعمت گاز بهره‌مند شدند
به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام‌الله مبارک دهه فجر گازرسانی به 2 روستای شهرستان سنندج با حضور مدیرعامل شرکت گاز کردستان، فرماندار شهرستان سنندج، مدیران ادارات، فرماندهان نظامی و انتظامی و اهالی منطقه در روز دوشنبه مورخ 97/11/15 به نیابت در مسجد روستای ماموخ سفلی بخش حسین‌آباد شهرستان سنندج به بهره‌برداری رسید.

 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل در آیین بهره‌برداری از 2 روستای سنندج ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام‌الله مبارک دهه فجر گفت: با گازرسانی به روستاها ضمن تامین انرژی برای ساکنان و کمک به صنایع در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی مؤثر بوده و باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌گردد.

وی افزود: با ورود گاز به مناطق روستایی ضمن آرامش خاطر و رضایت‌مندی برای ساکنان به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و جلوگیری از قطع درختان کمک فراوانی می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد پروژه گازرسانی به 2 روستای ماموخ سفلی و ماموخ علیا و 11 واحد مرغداری واقع در مسیر از توابع شهرستان سنندج اظهار داشت: برای گازرسانی به این 2 روستا 23 هزار متر لوله‌گذاری پلی‌اتلین در سایزهای مختلف انجام شده و تعداد 74 انشعاب نصب و تعداد 71 خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند.

وی یادآور شد: اجرایی این پروژه در بخش اجراء و تامین کالا و تحصیل اراضی 16 میلیارد ریال هزینه در بر داشته و سالیانه در مصرف 213 میلیون لیتر سوخت‌های مایع صرفه‌جویی می‌گردد.

در ادامه این مراسم دکتر ابراهیم زارعی فرماندار سنندج در مورد دشواری اجرای پروژه‌های گازرسانی در استان کردستان بیان داشت: اجرای پروژه‌های گازرسانی در نقاطی از کشور عزیزمان که هموار می‌باشد ساده‌تر از استانی مثل استان کردستان است که داری کوه‌های سر به فلک کشیده مسیر ناهموار و سنگی، دره‌ها و رودخانه‌های خروشان است و این موانع طبیعی باعث می‌گردد اجرای پروژه‌های گازرسانی که از استانداردهای خاص و ویژه پیروی می‌نماید هم هزینه‌بر باشد و هم زمان‌بر.

این مقام مسئول افزود: با ورود گاز طبیعی به این 2 روستا نتیجه تلاش مدیرعامل و کارکنان تلاشگر شرکت گاز استان کردستان به بارنشست و رسیدن گاز به این منطقه کوهستانی و پرپیچ و خم برای دولت تدبیر و امید افتخار محسوب می‌شود و جا دارد از زحمات شرکت گاز تقدیر و تشکر گردد.     

وی با تاکید بر اینکه با استفاده از داشته‌هایمان برای ارائه خدمت، کوتاهی نکرده‌ایم، تصریح کرد: تمامی این اتفاقات مبارک با همکاری مردم و همراهی شوراهای روستا و پیگیری مقامات استانی و شهرستانی دست یافتنی شده است.

زارعی با تاکید به اینکه ثبت روستاها در فهرست ملی به عنوان سرمایه‌های ملی با نگاه ویژه به حفاظت محیط زیست، معماری و بافت سنتی روستاها، زبان و آداب و رسوم و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی و محلی لحاظ شود، افزود: با اختصاص امکانات رفاهی، بهداشتی و آموزشی به ساکنان زحمت‌کش روستاها که تولیدکننده محصولات زراعی و دامی هستند موجب دلگرمی و ماندگاری در روستاها شده که شرکت گاز استان کردستان در این راستا قدم‌های اساسی برداشته است.

وی در پایان انرژی گاز را یکی از بسترهای توسعه در منطقه عنوان کرد و یادآور شد: امید است مردم به عنوان حافظان ثروت ملی و منطقه‌ای در کنار مسئولین نیاز توسعه‌ای منطقه و استان را تسریع بخشند.

در پایان این مراسم بخشدار بخش حسین‌آباد و رئیس شورای اسلامی روستای ماموخ سفلی با ایراد سخنرانی مراتب تقدیر و تشکر خود را از زحمات مدیرعامل و کارکنان شرکت گاز استان کردستان در گازرسانی به این منطقه کوهستانی ابراز داشتند.

 
A+ A-