شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
نماینده ولی فقیه در استان کردستان: شرکت گاز استان کردستان با گازرسانی به روستاهای دوردست و مرزی رسالت خودرا ایفا کرد
مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت گاز استان کردستان روز چهارشنبه مورخه 97/11/24 به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی و آغاز طلیعه دهه پنجم انقلاب با حجت‌الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، در این دیدار حجت‌الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام‌الله مبارک دهه فجر اظهار داشت: با ورود به دهه پنجم انفلاب اسلامی و حساسیت تقویت اقتدار کشور عزیزمان ایران برای استبکار جهانی و تلاش ظالمان برای توطئه چینی علیه انقلاب اسلامی، بایستی مسئولین تلاش خود را چند برابر کرده تا هر بیشتر خدمات رفاهی نظام مقدس جهموری اسلامی در سراسر کشور گسترش یابد بخصوص استان کردستان که از زمان رژیم منحوس شاهنشاهی محرومیت را با خود حمل می‌کند و این وظیفه ماست این کمبودها را جبران کنیم.

وی ضمن خداقوت به تمامی کارکنان شرکت گاز استان کردستان که با توانایی و پشتکار مشغول به خدمترسانی به مردم استان هستند، بیان داشت: امیدوارم خداوند تعالی به مسئولین توفیق خدمت بیشتر به مردم شریف و نجیب استان کردستان را عطا نموده تا با ارائه خدمات بیشتر، کمبودهای گذشته به نحو احسن جبران گردد که به گواه تمام شاهدان شرکت گاز استان در راستای توسعه عدالت اجتماعی بسیار موفق عمل نموده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان یادآوری کرد: خوشبختانه در صنعت گاز و در زمینه‌های استخراج، پالایش و انتقال گاز طبیعی خودکفا هستیم و با توجه تحریم‌های ظالمانه آمریکای جنایتکار و حامیانش، اگر ادوات یا تجهیزاتی را که قبلا از آن محروم و از خارج وارد می‌کردیم در حال حاضر با یاری خداوند تعالی و تلاش مهندسان و کارشناسان داخلی نجهیزات موردنیاز در داخل کشور طراحی و ساخته می‌شود و الحمدالله از واردات بی‌نیاز شده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: بایستی قدر نعمت گاز طبیعی را دانسته و فقط آن را برای گرمازایی محل سکونت خود مصرف نکنیم و بلکه باید گاز طبیعی را طی فرآیند از حالت خام سوزی به مواد دیگر تبدیل کرده تا بتوانیم از این نعمت الهی ارزش افزوده ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی با بیان اینکه استفاده از منابع موجود نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و منطقی دارد اضافه کرد: استفاده بهتر و کارآ از منابع موجود باعث افزایش بهره‌وری می‌گردد.

وی گفت: ما باید به فکر حفظ ذخایر موجود باشیم و برای نسل آینده گاز طبیعی را به عنوان گوهر گرانبهاء به یادگار بگذاریم و شرکت گاز بایستی برای حفظ این یادگار باارزش و در جهت فرهنگ‌سازی بصورت مستمر برنامه‌ریزی نماید.

وی به اهمیت و ضرورت تغییر نگرش از مصرف به شیوه و رویکرد تولیدی اشاره کرد و گفت: در بسیاری از منازل علی‌الخصوص در روستاها می‌توان در پشت بام‌ها با احداث گلخانه‌‌های کوچک در جهت تولیدات محصولات قدم برداشته و با این اقدام مؤثر هم از گاز بصورت بهینه استفاده کرده و هم به نوعی در قالب تولیدات جزء در جهت درآمدزایی به خانواده‌ها کمک خواهد شد.

وی گفت: با این طرح هم مصرف گاز کاهش می‌یابد و بهره‌وری بالا می‌رود و هم با درآمد پایدار در جهت تولید گام اساسی برداشته‌ایم و این خود نوعی سرمایه‌گذاری است.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: راهکارهای زیادی برای کاهش مصرف و بهینه مصرف کردن گاز طبیعی وجود دارد و اگر دستگاه‌های اجرای ذی‌ربط مثل جهاد کشاورزی در زمینه ایجاد گلخانه‌های کوچک و زودبازده طرح و برنامه به مردم روستاها ارائه دهد می‌توان زمینه‌ساز تولیدات کشاورزی مثل توت فرنگی، پرورش گل، پرورش قارچ و سایر محصولات کشاورزی باشند.

حجت‌الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان به اهمیت بسیار زیاد گاز طبیعی در تامین انرژی اشاره کرد و اظهار داشت: گاز طبیعی وقتی وارد روستایی می‌شود علاوه بر رفاه و آسایشی که به مردم هدیه می‌دهد باعث وارد شدن سرمایه به روستا می‌گردد که می‌توان با کاربری مفید و در جهت تولید از این منبع سرمایه به نحو مطلوب بهره برد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه سخنانش افزود با احداث کارگاه‌های تولیدی زودبازده اقتصاد خانواده روستایی به سوی پویایی حرکت خواهد کرد و علاوه بر اینکه زمینه درآمدزایی برای خانواده‌های ساکن روستاها فراهم می‌گردد از طریق راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک مثل گلخانه و تولید محصولات کشاورزی می‌توان هزینه مصرف گاز طبیعی را تامین کرد.

ما نباید فقط به فکر مصرف گاز باشیم بلکه باید به این فکر کرد که از این نعمت که در حال حاضر با هزار مشقت و سختی به درب منازل ما برای مصرف آورده شده به نحو احسن استفاده کرده و با بکارگیری در جنبه‌های تولیدی و خدماتی برای خود ارزش افزوده ایجاد و اقتصاد خود را بهبود بخشید.

در ادامه این جلسه مهندس فعله‌گری ضمن تبریک چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی و آغاز طلیعه دهه پنجم انقلاب در مورد وضعیت گازرسانی در استان کردستان توضیحات مبسوطی را بیان داشتند.

 
A+ A-