شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
با همکاری مرکز آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی؛ دوره آموزشی اصلاح الگوی مصرف انرژی با تاکید بر مصرف گاز طبیعی برگزار گردید
در روز چهارشنبه مورخ 98/7/10 دوره آموزشی اصلاح الگوی مصرف انرژی با تاکید بر مصرف گاز طبیعی با همکاری مرکز آموزش و توسعه پژوهش‌های آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با حضور مدیران روابط عمومی و مسئولان تاسیسات ادارات و سازمان‌های دولتی استان کردستان و با تدریس آقایان مهندس ثروت‌یاری و مهندس ناصری در سالن آمفی تئاتر مرکز آموزش و پژوهش سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان به مدت 8 ساعت برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله‌گری در ابتدای این جلسه در خصوص عملکرد شرکت گاز استان کردستان این چنین توضیح داد: پیشرفت عملیات گازرسانی در استان کردستان از روند بسیار مطلوبی برخوردار است و در حال حاضر 31 شهر و 1 هزار و 225 روستای استان کردستان از گاز طبیعی بهره‌مند بوده که ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری 100 درصد و در جمعیت روستایی 89 درصد و در مجموع 96 درصد از جمعیت کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردارست.

وی افزود: در سال جاری برای گازرسانی به 200 روستا و 215 واحد صنعتی برنامه‌ریزی گردیده که به جمع مشترکین گاز طبیعی اضافه شوند.

فعله‌گری تصریح کرد: گام بعدی شرکت گاز استان کردستان بعد از اهداف کمی توجه ویژه به اهداف کیفی است که موجب می‌گردد خدمات علاوه بر استمرار با کیفیت بهتری به مشترکین عرضه شود.

وی اهداف کیفی را این‌گونه تشریح کرد: مقاوم‌سازی تاسیسات و ایستگاه‌ها، ارتقای تاسیسات موجود، امداد مکانیزه، قبوض آنی، خذف قبوض کاغذی، حفاظت محیط زیست و جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای، کاهش هدررفت گاز طبیعی، اجرای مانیتورینگ ایستگاه‌ها از جمله برنامه‌های اجرایی بخش اهداف کیفی است.

وی در مورد اصلاح الگوی مصرف در شرکت گاز استان کردستان اظهار داشت: با تهیه چک لیست‌های بازرسی و ممیزی انرژی و بازدید مستمر از ساختمان‌های ادارات تابعه گاز استان صورت گرفته و مصارف انرژی بطور مداوم پایش می‌گردد.

وی اطلاعات عمومی ساختمان، تعیین مساحت ساختمان جهت در و پنجره‌های خارجی، دیوارهای خارجی، سقف و کف، وضعیت سکونت در ساختمان، سیستم‌های الکتریکی، سیستم‌های روشنایی، تجهیزات الکتریکی، تاسیسات گرمایشی، تاسیسات سرمایشی، سیستم آبگرم مصرفی، بازرسی انرژی و شناسایی فرصت‌های بهینه‌سازی را جزو موارد سودمند در بررسی ارزیابی بهینه‌سازی مصرف انرژی دانست.

بعد از سخنان مهندس فعله‌گری جلسه آموزشی اصلاح الگوی مصرف با تاکید پرمصرف بهینه گاز طبیعی و رعایت توصیه‌های ایمنی با حضور اساتید مهندس ثروت‌یاری از سازمان نظام مهندسی استان کردستان و مهندس شکرالله ناصری از شرکت گاز استان کردستان برگزار گردید.

لازم به ذکر توسط مرکز آموزش و توسعه پژوهش‌های آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به شرکت‌کنندگان در جلسه آموزشی گواهینامه حضور در دوره اعطاء می‌گردد.

 
A+ A-