شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
دیدار مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان
مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با دکتر جعفرعبدالملکی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان در روز یکشنبه مورخ 98/09/17 دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، در این دیدار مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ابتدا به تشریح عملکرد گاز استان پرداخت و گفت: در حال حاضر 97 درصد از جمعیت کل استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار بوده که شامل 100 درصد جمعیت شهری و 90 درصد از جمعیت روستایی این استان را در بر می‌گیرد و این شاخص‌ها با اتمام پروژه‌های در دست اجراء ارتقاء یافته و باعث افزایش برخورداری درصد بیشتری از خانوارهای کردستانی از نعمت گاز طبیعی خواهد شد و این امر باعث افزایش سطح رفاه و آسایش مردم عزیز و شریف کردستان خواهد گردید.

وی افزود: برنامه‌ریزی مدون و زمان‌بندی شده برای اجرای طرح گازرسانی به 250 روستا در سال 98 صورت گرفته و در حال حاضر در 152 روستا عملیات اجرایی طرح گازرسانی فعالیت داشته و 40 روستای در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار دارد و 58 روستا نیز در سال جاری به بهره‌برداری رسیده است.

فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان در ادامه دیدار به ظرفیت بسیار بالای صدا و سیما در انعکاس اخبار حوزه گاز اشاره کرده و گفت: در بخش گازرسانی با تلاش مدیران شرکت ملی گاز ایران و همراهی مدیران استان و زحمت کارکنان شرکت گاز استان کردستان، میانگین شاخص‌های درصد نفوذپذیری گاز طبیعی در جمعیت شهری و روستایی استان از میانگین کشوری بالاترست.

وی خاطر نشان کرد: در مصرف گاز طبیعی علاوه بر صرفه‌جویی، رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل و تجهیزات گازی نیز اهمیت داشته و آموزش بینندگان صدا و سیما می‌تواند به مقدار قابل ملاحظه‌ای از حوادث جلوگیری نماید.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در پایان اظهاراتش از تعامل سازنده صدا و سیمای مرکز کردستان در زمینه انعکاس مطلوب خدمات گازرسانی تشکر و قدردانی و این ارتباط را زمینه‌ساز آگاهی‌بخشی مطلوب و فرهنگ‌سازی سازنده دانست و این تعامل دو سویه را در اطلاع‌رسانی به مردم شریف استان اثربخش برشمرد.

در ادامه این جلسه دکتر عبدالملکی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان ضمن خوش‌آمدگویی به مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: گاز طبیعی یک نعمت الهی است و گسترش شبکه‌های گازرسانی در یک منطقه نشانه توسعه و پیشرفت آن منطقه در شاخص‌های رفاه و آسایش مردم دارد.

وی ادامه داد: صدا و سیمای مرکز کردستان برای انعکاس فعالیت‌های شرکت گاز استان کردستان در هر زمینه‌ای آمادگی دارد و در این زمینه با برنامه‌سازی مشارکتی و ساخت فیلم‌های مستند و انیمیشن و حضور کارشناسان در برنامه‌های آموزشی می‌تواند نقش مؤثری در آگاه‌سازی مردم شریف استان ایفاء نماید.

عبدالملکی یادآور گردید: فرهنگ‌سازی در زمینه رعایت توصیه‌های ایمنی و مصرف بهینه گاز طبیعی یک مسئولیت اجتماعی است که علاوه بر کاهش میزان حوادث می‌تواند با نهادینه کردن مصرف بهینه گاز طبیعی در جهت حفظ این منبع مهم و استراتژیک برای تامین نیازهای انرژی آیندگان نقش اساسی ایفاء نماید.

لازم به ذکر است صدا و سیمای مرکز کردستان که برنامه‌های تولیدی آن بصورت 2 زبان کردی و فارسی و بصورت 24 ساعته در حال پخش است، در طول سال همکاری بسیار ارزنده‌ای با شرکت گاز استان کردستان دارد.   

 
A+ A-