شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
فعله‌گری در مراسم افتتاح ایستگاه دوم تقلیل فشار شهرستان سنندج؛ ایستگاه دوم تقلیل فشار به تثبیت جریان گاز طبیعی و تداوم خدمات به مردم شریف شهرستان سنندج کمک شایانی می‌کند
به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام‌الله مبارک دهه فجر ایستگاه دوم تقلیل فشاز گاز شهرستان سنندج با حضور مهندس مرادنیا استاندار کردستان، مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان و مدیران کل ادارات استان افتتاح گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل در مراسم افتتاحیه ایستگاه دوم تقلیل فشار گاز شهرستان سنندج ضمن گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام‌الله مبارک دهه فجر گفت: در این ایام مبارک تعداد 198 پروژه گازرسانی شامل افتتاح 81 پروژه روستایی، افتتاح 62 پروژه صنعتی، افتتاح 13 کوخ در شهرستان مرزی بانه و کلنگ‌زنی 35 پروژه روستایی، 7 واحد صنعتی می‌باشد.

 فعله‌گری در خصوص جزئیات گازرسانی به روستاهای استان اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت این ایام مبارک تعداد 81 روستای این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده و ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی که در پایان دی ماه 89 درصد بود به 92 درصد ارتقاء می‌یابد.

 مهندس فعله‌گری هزینه گازرسانی به این پروژه‌ها را 1 هزار و 170 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: با افتتاح این 94 پروژه گازرسانی روستایی 5 هزار و 876 خانوار با جمعیتی معادل 24 هزار و 279نفر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

 مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنانش در مورد افتتاح ایستگاه دوم تقلیل فشار سنندج بیان داشت: ایستگاه دوم تقلیل فشار سنندج با احداث خط 30 اینچ فلزی از دهگلان به طرف سنندج و طول 35 کیلومتر انجام گرفته و باعث می‌گردد ظرفیت ایستگاه ورودی گاز طبیعی با افزایش چشمگیری روبرو شود.

 این مقام مسئول در ادامه سخنانش افزود: شرکت گاز استان کردستان برای احداث این ایستگاه در حدود 65 میلیارد ریال هزینه کرده است و این امر نشان از توجهات ویژه دولت تدبیر و امید به گسترش خدمات و افزایش رفاه در استان کردستان دارد.

 وی ظرفیت ایستگاه دوم تقلیل فشار سنندج را این‌گونه تشریح کرد: ظرفیت این ایستگاه 100 هزار مترمکعب در ساعت بوده و با احداث این ایستگاه ظرفیت انتفال گاز طبیعی در شهرستان سنندج به 300 هزار مترمکعب در ساعت افزایش می‌یابد.

 در پایان مراسم استاندار کردستان با هیئت همراه بازدیدی از ایستگاه داشته و از نزدیک با روند مراحل خدمت‌رسانی به مشترکین آشنا شدند.

 
A+ A-