شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ؛تعریف پروژه های پژوهشی کاربردی در سازمان ها زمینه ساز تحول اند
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در هنگام بازدید و ملاقات با سرپرست جدید امور پژوهش ضمن تبریک به مناسبت انتصاب وی در واحد پژوهش ، بیان داشت : امور پژوهش و تعریف پروژه های پژوهشی متناسب با نیاز سازمان ها می تواند تحولات عظیمی را بوجود آورده و زمینه ساز ارائه خدمات و تولیدات خلاقانه باشند .

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله گری در این گفتگو و بازدید نقش واحد پژوهش را حیاتی دانست و گفت : امروزه فعالیت‌های پژوهشی دیگر هزینه محسوب نمی‌شود بلکه نوعی سرمایه‌گذاری تلقی می گردد بطوری که میزان این سرمایه‌گذاری در سطح سازمان ها و بنگاه‌های اقتصادی روز به روز در حال افزایش است و میزان سرمایه‌گذاری در این بخش ، شاخصی برای توسعه یافتگی آنها به شمار می‌آید.

وی افزود : برای توسعه یافتگی سازمان ها تعریف پروژه های پژوهشی کاربردی بسیار اهمیت دارد و با این اقدام و رفع نقاط ضعف اثر بخشی سازمان ها چندین برابر افزایش می یابد چون شناسایی عارضه موجب می گردد درمان آن مورد توجه مدیران قرار گیرد.

فعله گری در قسمت بعدی سخنان خود به اهمیت بهینه مصرف کردن منابع انرژی اشاره کرد و اظهار داشت : ارزیابی میزان مصارف انرژی در سازمان ها و بنگاه های تولیدی برای کاهش هزینه ها از اهمیت والایی برخوردارست و بایستی واحد پژوهش مصارف سیستم های گرمایشی و سرمایشی را از لحاظ حجم مصارف کنترل و تغییرات مصارف در تمام زمینه ها را پایش نماید و در هنگام مشاهده اختلالات یا تغییر مصرف ضمن بررسی دقیق با اقدام اصلاحی در جهت رفع آن قدم بردارد.

وی یادآور شد : شرکت گاز استان کردستان به عنوان دبیر کمیته بهینه سازی مصرف انرژی استان وظیفه خطیری به عهده دارد که علاوه بر رعایت استانداردهای مصرف انرژی و سرآمد شدن در بین تمام سازمان ها ، بایستی برای کاهش مصرف منابع انرژی برنامه راهبردی برای کل سازمان های استان بخصوص اعضای کارگروه تدوین نماید.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه اظهاراتش در مورد اهمیت مدیریت دانش در سازمان ها چنین گفت : مدیریت دانش فرآیند علمی است که با تعامل سازنده با نیروی انسانی ، دانش و تجربه فرد را در یک فرآیند سیستمی ثبت می نماید تا سرمایه های اطلاعاتی سازمان در طی زمان نابود نگردد که بایستی رئیس پژوهش در برای نهادینه کردن این فرآیند تلاش مضاعفی را به خرج دهد.

در ادامه این دیدار سرکار خانم نظری سرپرست جدید امور پژوهش ضمن عرض خیر مقدم به مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان و تشکر به مناسبت این انتصاب گفت : مدیریت دانش در سازمان ها بسیار با اهمیت بوده و بایستی ثبت دانش به صورت فرآیند کاری تبدیل گردد و نهادینه این تفکر سیستمی نیاز به فرهنگ سازی      گسترده ای در سطح سازمان دارد .

وی افزود : مدیریت دانش از وظایف کلیدی و حساس در هر سازمان است که به حفظ دانش و تجربه سازنده حاصله از سال ها فعالیت سازمان ها کمک شایانی می نماید.

 
A+ A-