شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در جلسه مطبوعاتی با اصحاب رسانه ؛سال 1400 پرونده گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانواراستان کردستان بسته می شود
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان ، احمد فعله‌گری پیش از ظهر روز یکشنبه مورخ 99/07/06 در مصاحبه با خبرنگاران اصحاب رسانه در سنندج اظهار کرد: زحمات تلاشگران عرصه اطلاع رسانی بر کسی پوشیده نیست و اینجانب از تلاش و مجاهدت خبرنگاران که گسترش خدمات گازرسانی را در سطح استان به اطلاع مردم شریف استان رسانده و موجب افزایش روحیه نشاط و شادی و افزایش امید به زندگی می شوند تشکر و قدردانی می نمایم .

وی افزود : عزم و اراده دولت تدبیر و امید برای اجرای پروژه‌های گازرسانی در کردستان به ویژه نقاط مرزی بسیارچشمگیر بوده و با شروع فعالیت این دولت 649 روستا گازدار بود که از سال 92 تا پایان شهریور ماه سال 1399 تعداد 685 روستا به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل که تعداد 37 روستا در هفته دولت و تعداد 4 روستا به مناسبت هفته دفاع مقدس گازدار شده که با احتساب این موارد تعداد روستاهای بهره ‌مند از گاز طبیعی از مرز 1334 روستا فراتر رفت.

فعله گری یادآور شد : با مقایسه تعداد روستاهای گازدار قبل و حال دولت تدبیر و امید رشد 105 درصدی نشان از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مناطق محروم روستایی و توسعه عدالت اجتماعی دارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنانش به رشد بسیار بالای ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی اشاره کرد و اظهار داشت : درابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید درصد نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی کردستان 52 درصد بود که با تلاش های صورت گرفته این ضریب هم اکنون 93 درصد است .

وی درادامه جلسه مطبوعاتی بیان کرد : با افزایش ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی که 93 درصد و جمعیت شهری که 100 درصد می باشد و با ضریب نفوذ کل 98 درصد ، استان کردستان بعنوان استان سبز لقب گرفته است.  

وی افزود: هم‌اکنون عملیات گازرسانی به 91  روستای دیگر هم در دست اجراست و کارهای مطالعاتی برای طراحی و انتخاب پیمانکار برای شروع عملیات گازرسانی به 56 روستای دیگر در دست اقدام است .

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان همچنین از درخواست برای اخذ مجوز  72 روستای دیگر برای سال آینده خبر داد و افزود: امیدواریم تا پایان سال 1400 کلیه روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند و پرونده گازرسانی در این قسمت بسته شود.

وی یادآور شد : در سال گذشته 21 هزار مشترک جدید جذب شد و براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری تعداد 22 هزار مشترک جدید به صف مصرف کنندگان گاز طبیعی در استان کردستان افزوده می گردد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنان خود از واگذاری 6 هزار و 356 مشترک جدید از ابتدای سال جاری تاپایان مرداد خبرداد و افزود: هم اکنون  543 هزار و 851  مشترک در استان داریم  که 401 هزار و 610 مورد مشترک شهری و تعداد 142 هزار و 241 مورد مشترک روستایی می باشد.

فعله‌گری به انشعاب گیری از خط نهم  سراسری در شهرستان سقز اشاره کرد و گفت: با انشعاب گیری از خط 56 اینچ علاوه بر تقویت فشار گاز در شهرهای سقز و بانه در استان کردستان و زمینه برای صادرات گاز به اقلیم کردستان عراق نیز فراهم خواهد شد.

فعله‌گری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: برای تکریم ارباب رجوع و ارایه خدمات بهتر به مردم و سنجش رضایت ذینفعان هر سال طرح نظر سنجی انجام و پس از شناسایی نقاط ضعف در ارائه خدمات اقدام اصلاحی برای مطلوب شدن نحوه ارائه خدمات تعریف و اجراء می گردد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنانش به جمع شبکه گذاری در سطح استان اشاره کرد و گفت : جمع کل شبکه گذاری در سطح استان کردستان 11 هزار و 116 کیلومتر می باشد که 2925 کیلومتر شبکه شهری ، 7653 کلیومتر شبکه روستایی و 538 کیلومتر شبکه صنعتی می باشد.

در ادامه این جلسه مطبوعاتی هوشنگ اولی زاده  رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان ضمن تشکر از زحمات خبرنگاران اظهارداشت : در دنیای پیچیده کنونی و گسترش وسایل ارتباط جمعی اطلاع رسانی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و جامعه بیش از هر زمان دیگری مرهون تلاش فعالان عرصه‌ی خبر و اطلاع رسانی‌ست؛ و این امر خطیر مرهون زحمات خبرنگارانی است که بدون منت و بدون هیچ چشمداشتی  بذراطلاع رسانی به جامعه را در وجود کاشته اند و با تلاش شبانه روزی و همت خستگی ناپذیر خویش برنامه ها ، اقدامات و عملکرد این شرکت را منعکس نموده اند .

وی افزود : اینجانب به نوبه خود ، همت والای شما را در انعکاس اخبار و اطلاعات شرکت گاز استان کردستان در سال جهش تولید را ستوده  و از سعی و تلاش تمام خبرنگاران رسانه‌های استان اعم از صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، روزنامه های سراسری، سایت ها و پایگاه های خبری، مطبوعات محلی و فضای مجازی تقدیر و تشکر نمایم.

در پایان این نشست مطبوعاتی پس از پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران با اهدای لوح تقدیر از زحمات یکساله این قشر زحمتکش و تلاشگر عرصه اطلاع رسانی تقدیر بعمل آمد. 

 
A+ A-