شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
عکاسان حرفه ای نشریات و خبرگزاری های استان کردستان از پروژه های گازرسانی بازدید کردند
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان عکاسان حرفه ای نشریات و خبرگزاری های استان در روز سه شنبه مورخ 1400/04/01bبرای تهیه گزارش تصویری از پروژه های گازرسانی به مجتمع های روستایی شیان و توریور ، دولاب و تکیه حاج شیخ هادی هاشمی بازدید بعمل آوردند.

در حاشیه این بازدید مهندس احمد فعله گری حرفه عکاسی در اطلاع رسانی را مهم توصیف کرد و گفت : عکاسی حرفه ، تخصص هنرو صنعتی  است  که وقایع مهم را در تاریخ تصویر به ثبت می رساند و عکاس هنرمندی است که با خلاقیت و ابتکار لحظات زیبایی از زندگی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و تجاری را ثبت و ضبط می‌کند.

فعله گری در مورد اهمیت عکاسی در روزنامه‌نگاری و تأثیر بیشتر تصویر نسبت به متن اشاره کرد و گفت :  تصویر، نگاه و تمرکز مخاطب را به سوی خود جلب می­نماید و در بحث مصاحبه‌ها و گزارش‌های خبری، مستندکردن واقعه می‌تواند اثرگذاری بیشتری برای پیام و پذیرش آن از سوی مخاطب به­همراه آورد.

وی خاطر نشان کرد : در روزنامه‌نگاری عکس، اعتبار بیشتری به محتوا می بخشد و گاهی  عکاسی مستند مسائل و مشکلات جامعه را به نحو مطلوب  برجسته سازی  می‌کند و ذهن جامعه و مسئولین را برای رفع مشکلات بینا می کند.

عکاسان برای ثبت مشقات و دشواری های عملیات گازرسانی و صعوبت انجام پروژه در مناطق کوهستانی و دور از دسترس از پروژه گازرسانی به مجتمع روستایی شیان و توریور ، دولاب و تکیه حاج شیخ هادی پس از مسیری دشوار و کوهستانی و صعب العبور و استفاده از خودروهای عملیاتی ازاین پروژه ها بازدید و از نزدیک شاهد نحوه اجرای خطوط گازرسانی بوده و لحظات زیبای خدمات رسانی را بصورت حرفه ای به تصویر کشیدند.

دراین بازدید فرشید اردلان (خبرگزاری ایسنا )، سید محمد لطیف حسینی نصب (خبرگزاری ایلنا) ، بختیار صمدی (خبرگزاری فارس )، کیوان فیروزه ایی (خبرگزاری تسنیم ) ، آریان نصرالهی (خبرگزاری صدا وسیما )، عرفان کرمی (خبرگزاری موج ) ، هژیر الله مرادی (هفته نامه روژان )، سید مصلح پیرخضران (خبرگزاری ایرنا) ، نوید صید مرادی(خبرگزاری آنا) حضور داشتند.

گفتنی است  پروژه مجتمع روستایی شیان و توریور شامل 2 روستا شیان و توریور است که لوله گذاری به طول 22 هزار متر پیش بینی شده است که تاکنون 11500متر از آن اجراء گردیده است و پیش بینی می گردد 330 مورد انشعاب نصب گرددو هزینه اجرای این پروژه به بیش از 50 میلیارد ریال می باشد.

در مورد پروؤه گازرسانی به روستای دولاب و تکیه شیخ هادی نیز باید گفت برای اتمام این پروژه نیاز است 18 هزا متر لوله گذاری در سایزهای مختلف انجام گیرد که تاکنون 2 هزار متر از آن اجراء گردیده است و علمک های پیش بینی شده برای این پروژه 100 مورد می باشد.

 
A+ A-