شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان: در دهه مبارک فجر 198 پروژه گازرسانی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌گردد
در گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و پاسداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر شرکت گاز استان کردستان با افتتاح یا کلنگ‌زنی 198 پروژه گازرسانی روستایی، صنعتی و تجاری دهه مبارک فجر را گرامی می‌دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله‌گری در باره افتتاح پروژه‌های دهه مبارک فجر، گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی در دهه مبارک فجر سال جاری ضریب نفوذ در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی با ارتقاء قابل توجهی روبرو بوده و بخصوص این افزایش در بخش روستایی بسیار قابل ملاحظه می‌باشد.

وی افزود: تعداد 198 پروژه گازرسانی شامل افتتاح 81 پروژه روستایی، افتتاح 62 پروژه صنعتی، افتتاح 13 کوخ در شهرستان مرزی بانه، کلنگ‌زنی 35 پروژه روستایی، 7 پروژه واحد صنعتی می‌باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در خصوص جزییات گازرسانی به روستاهای استان اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت این ایام مبارک تعداد 81 روستای این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده و ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی که در پایان دی ماه 89 درصد بود به 92 درصد ارتقاء می‌یابد.

مهندس فعله‌گری هزینه گازرسانی به این پروژه‌ها را 1هزار و 170 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: با افتتاح این 94 پروژه گازرسانی روستایی 5 هزار و 876 خانوار با جمعیتی معادل 24 هزار و 279 نفر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با گازدار شدن این روستاها، سالیانه به طور متوسط 10 میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه‌جویی می‌شود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر 1 هزار و 213 روستای استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردارست که با گازرسانی به این 94 روستا تعداد روستاهای گازدار این استان به 1 هزار و 307 روستا افزایش می‌یابد. 

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در پایان این گزارش اعلام کرد: تعداد پروژه‌های روستایی قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در شهرستان سنندج 8 روستا، کامیاران 3 روستا، مریوان 7 روستا، بانه 27 روستا و کوخ، دیواندره 10 روستا، سروآباد 1 روستا، بیجار 9 روستا، دهگلان 3 مورد، قروه 7 روستا و شهرستان سقز 19 روستا در ایام‌الله دهه مبارک فجر از نعمت گاز طبیعی که مجموعا 94 مورد می‌باشد.

لازم به ذکر است تعداد مشترکین گاز طبیعی در استان کردستان در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی 534 هزار مشترک می‌باشد که در پایان سال جاری از مرز 540 هزار مشترک عبور خواهد کرد. 

 
A+ A-