شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی؛ افتتاح گازرسانی به 10 روستا و 8 پروژه صنعتی در شهرستان دیواندره
به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام‌الله مبارک دهه فجر گازرسانی به 10 روستای شهرستان دیواندره با حضور مهندس مرادنیا استاندار کردستان ،دکتر نصرالهی‌زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مهندس توان فرماندار شهرستان دیواندره، مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، مدیران ادارات، فرماندهان نظامی و انتظامی و اهالی منطقه در روز پنج‌شنبه مورخ 98/11/17 به نیابت در مسجد روستای ابراهیم‌آباد به بهره‌برداری رسید.

 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله‌گری ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام‌الله مبارک دهه فجر به تسریع روند گازرسانی و افزایش ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش شهری 100 درصد و در بخش روستایی 92 درصد است که در هر 2 مورد از میانگین کشوری بالاتر است و افزایش خدمات گازرسانی به برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای محرومیت‌زدایی و برخورداری هر چه بیشتر مناطق محروم از رفاه عمومی است.

 فعله‌گری به افتتاح روستاهای شهرستان دیواندره در پنجمین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر اشاره کرد و افزود: روستاهای مودی، پنجه علیا، پنجه سفلی، باش قشلاق، سیر علیا، سیر سفلی، آلیجان، تازه‌آباد دوله‌رش، برقلعه، ابراهیم‌آباد سفلی و علیا به مناسبت این ایام مبارک افتتاح می‌گردد.

 وی همچنین در مورد واحدهای صنعتی اظهار داشت: کارگاه پنیرسازی نوری، کارخانه آرد شفق، سیلوی کوهسار، بازیافت هیوا، مرغداری امید فتحی، کارگاه فوم رشیدآباد، هنرستان کشاورزی نساره، شهرک صنعتی زرینه جرء پروژه‌های صنعتی افتتاح شده این ایام مبارک می‌باشد.

 مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: عملیات اجرایی این پروژه‌ها با اجرای 66 کیلومتر شبکه‌گذاری لوله پلی اتیلن در سایزهای مختلف و نصب یک مورد ایستگاه تقلیل فشار (TBS) به بهره‌برداری رسیده است.

 فعله‌گری در مورد خانوارهای تحت پوشش در این 10 روستا اظهار داشت: با افتتاح این پروژه‌ها تعداد 322 خانوار با جمعیتی بالغ بر 1 هزار و 300 نفر در این روستاها از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند و تعداد 300 عدد علمک برای نصب پیش‌بینی شده است.

 مهندس فعله‌گری به هزینه اجرای این پروژه‌ها اشاره کرده و گفت: اجرای پروژه گازرسانی به این 10 روستا بدون احتساب هزینه‌های پشتیبانی و تحصیل اراضی 87 میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

 مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد دشواری عملیات گازرسانی به روستاهای شهرستان دیواندره اظهار داشت: روستای ابراهیم‌آباد و سایر روستاهای این شهرستان در مسیر سخت کوهستانی و بسیار سرد و برفگیر قرار داشته و عملیات لوله‌گذاری با حفاری و عبور از مناطق کوهستانی با شیب زیاد و عبور ار دره‌ها و رودخانه‌ها انجام گردید و برای اتمام این پروژه بیش از 40 هزار متر مکعب حفاری در بافت‌های سنگی صورت گرفته است.

 وی با اشاره به اینکه تعداد 159 روستای شهرستان دیواندره قابلیت گازرسانی دارد، گفت: تعداد روستاهای گازدار قبل از دهه مبارک فجر 124 روستا بود که با احتساب این 10 روستا افتتاح شده هم اکنون و در مجموع 134 روستای شهرستان دیواندره گازدار هستند.

 مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه افزود: عملیات گازرسانی به 12 روستای شهرستان دیواندره در دست اجرا می‌باشد و تعداد 13روستا در مرحله انتخاب پیمانکار و مطالعه و برنامه‌ریزی بوده قرار دارد و همچنین تعداد 3 روستا کلنگ‌زنی می‌شود که 143 خانوار را در بر می‌گیرد.

 مهندس فعله‌گری در پایان سخنانش به ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی شهرستان دیواندره اشاره کرده و افزود: ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری این شهرستان 100 درصد بوده و ضریب پوشش گاز طبیعی در جمعیت روستایی شهرستان دیواندره با احتساب روستاهای گازدار شده به 92 درصد افزایش یافته است.

در ادامه این جلسه مهندس مرادنیا استاندار کردستان از زحمات طاقت‌فرسای مدیریت و کارکنان شرکت گاز استان کردستان در گازرسانی به مناطق کوهستانی و برفگیر شهرستان دیواندره تشکر و قدردانی نمود و آن را مایه مباهات دولت تدبیر و امید ذکر کرد. 

 
A+ A-