شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
به مناسبت دهه مبارک فجر؛ گازرسانی بخش روستایی شهرستان قروه به خط پایان و ایستگاه آخر رسید
به مناسبت گرامیداشت چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام‌الله مبارک دهه فجر گازرسانی به 7 روستا و 6 واحد صنعتی شهرستان قروه با حضور مهندس شهرام ملکی معاون امور عمرانی استانداری کردستان و مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان، فرماندار شهرستان قروه، مدیران ادارات، فرماندهان نظامی و انتظامی و اهالی منطقه در روز چهارشنبه مورخ 98/11/16 به نیابت در روستای داشبلاغ شهرستان قروه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل در آیین بهره‌برداری از 13 پروژه صنعتی و روستایی شهرستان قروه ضمن گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام‌الله مبارک دهه فجر گفت: با گازرسانی به روستاهای استان ضمن تامین انرژی برای ساکنان و کمک به صنایع در مهار آلاینده‌های زیست محیطی باعث کاهش مهاجرت و حاشیه‌نشینی در شهرها می‌گردد.

وی افزود: با ورود گاز به مناطق روستایی ضمن آرامش خاطر و رضایت‌مندی برای ساکنان به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کمک شایانی نموده و باعث رونق تولید محصولات کشاورزی و دامی می‌گردد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد پروژه گازرسانی به 7 روستا و 6 واحد شهرستان قروه اظهار داشت: برای گازرسانی به این پروژه‌ها بیش از 60 کیلومتر لوله‌گذاری پلی اتلین در سایزهای مختلف انجام شده و تعداد 234 انشعاب برای نصب پیش‌بینی شده که 252 خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار می‌گیرند.

وی یادآورشد: اجرای این پروژه در بخش اجراء و تامین کالا و تحصیل اراضی 40 میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

فعله‌گری تصریح کرد: 7 روستایی که از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند گردیدند شامل روستاهای: داشبلاغ، احمدآباد باش، فیروزآباد شوراب هزاره، چراغ‌آباد شکرآباد، نیازبلاغ و گزل قایه می‌باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنانش اضافه کرد: با گازرسانی به روستای داشبلاغ که در شرقی‌ترین نقطه استان قرار دارد گازرسانی روستایی شهرستان قروه به خط پایان و ایستگاه آخر رسید و این شهرستان بعنوان اولین شهرستان سبز استان کردستان لقب گرفت.

در ادامه این مراسم مهندس ملکی در مورد دشواری اجرای پروژه‌های گازرسانی در استان کردستان بیان داشت: اجرای پروژه‌های گازرسانی در نقاطی از کشور عزیزمان که هموار می‌باشد ساده‌تر از استانی مثل استان کردستان است که داری کوه‌های سر به فلک کشیده مسیر ناهموار و سنگی، دره‌ها و رودخانه‌های خروشان است و این موانع طبیعی باعث می‌گردد اجرای پروژه‌های گازرسانی که از استانداردهای خاص و ویژه پیروی می‌نماید هم هزینه‌بر باشد و هم زمان‌بر.

این مقام مسئول افزود: با ورود گاز طبیعی به این 7 روستا، که در نتیجه تلاش مدیرعامل و کارکنان تلاشگر شرکت گاز استان کردستان به بارنشسته است و رسیدن گاز طبیعی به این مناطق نقطه عطفی در تاریخ دولت تدبیر و امید محسوب می‌گردد و جا دارد از زحمات مجموعه مدیریت، کارکنان و عوامل اجرایی شرکت گاز استان کردستان تقدیر و تشکر گردد.    

ملکی انرژی گاز را یکی از بسترهای توسعه در منطقه عنوان کرد و یادآور شد: امید است مردم به عنوان حافظان ثروت ملی و منطقه‌ای در کنارتوجه خاص مسئولین نیازهای توسعه‌ای منطقه و استان تسریع گردد و جهش مطلوبی در جهت رشد و توسعه استان فراهم گردد.

معاون امور عمرانی استانداری استان کردستان در پایان ضمن تبریک لقب گرفتن شهرستان قروه بعنوان اولین شهرستان سبز استان کردستان گفت: با ورود گاز به هر نقطه از استان علاوه بر تامین پایدار انرژی موجب کاهش مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها شده و حتی مهاجرت معکوس را بدنبال خواهد داشت واین عوامل تسریع بخش رونق تولید و افزایش محصولات کشاورزی و دامی خواهد بود.  

در پایان این مراسم رئیس شورای اسلامی روستای داشبلاغ با ایراد سخنرانی مراتب تقدیر و تشکر خود را از زحمات مدیرعامل و کارکنان شرکت گاز استان کردستان در گازرسانی به این منطقه کوهستانی ابراز داشتند.

لازم به ذکر است هم‌اکنون 120 روستای شهرستان قروه از گاز طبیعی برخوردار بوده و تعداد مشترکین شهر و روستایی 50 هزار مورد می‌باشد و ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری 100 درصد و در بخش خانوارهای روستایی بیش از 99/9 درصد می‌باشد.

 
A+ A-