شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
بخشدار بخش کلاترزان شهر شویشه؛با گازرسانی به این منطقه لبخند رضایت بر لبان مردم نقش بسته است
مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان به همراه بخشدار بخش کلاترزان ، رئیس روابط عمومی ، رئیس اجرای طرح ها ، ناظرین پروژه ها و پیمانکاران اجرای فعال در این بخش از پروژه های گازرسانی روستایی شهر شویشه شهرستان سنندج در روز یکشنبه مورخ بیست و ششم اردیبهشت ماه سال جاری بازدید بعمل آورد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، راست خدیو بخشدار بخش کلاترزان  در  این بازدید در مورد توسعه گازرسانی بخش روستایی شهرستان سنندج چنین گفت : شرکت گاز استان کردستان به منظور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و گسترش عدالت اجتماعی، تمام زیرساخت های لازم برای توسعه گازرسانی به روستاها را فراهم کرده است.

 

راست خدیو  یادآور شد : گازرسانی به روستاها علاوه بر افزایش رفاه در این مناطق، منجر به ایجاد امید به زندگی و اشتغال زایی در روستاها شده و یکی از عوامل اصلی مهاجرت معکوس به حساب می آید.

 

وی در مورد برکات گازرسانی به روستاهای شهر شویشه اظهار داشت :گازرسانی به مناطق دورافتاده، برکات بسیاری برای استان کردستان و مردم این منطقه داشته است  و با تامین انرژی دائم موجب  ایجاد تحول در امکانات زیرساختی آبادی‌های کوچک و بزرگ و دور و نزدیک شده و شبکه‌ای که زیربنای توسعه روستایی و تامین‌ رفاه ساکنان این مناطق را فراهم و باعث گردیده لبخند رضایت بر لبان مردم نقش ببندد    .

 

در ادامه این بازدید احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گزارش از وضعیت گاز رسانی شهرستان سنندج ارائه داده و گفت : این شهرستان دارای 196 روستای دارای سکنه است که قابلیت گازرسانی برای 189 روستا فراهم است که تا کنون به 167 روستا گازسانی صورت گرفته و عملیات گازرسانی در 8 روستا در حال اجراء بوده و کارهای مطالعاتی برای 14 روستای باقیمانده در دست اقدام می باشد..

 

وی افزود : شرایط توپوگرافی و ویژه شهر و روستاهای بخش کلاترزان که کوهستان های رفیع و مسیر تردد آن پیچ در پیچ و دارای شیب های تند است و زمین مسیر عبور لوله های گاز از جنس سنگ بسیار محکم بوده که عملیات حفاری برای دفن لوله های  گاز را با دشواری های فراوانی روبرو ساخته که مشابه آن کمتر در جاهای دیگر ایران مشاهده می شود.

 

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد پروژه های فعال بخش کلاترزان شهرستان سنندج  اظهار داشت : پروژه های فعال شهر شویشه شهرستان سنندج در 4 مجتمع اصلی در حال فعالیت است که می توان به گازرسانی به مجتمع روستایی برقرو اشاره کرد که خوشبختانه 20 هزار متر شبکه گازرسانی  اجراء و تعداد251 مورد علمک نصب و تعداد 30 عملک دیگر در حال نصب می باشد .

 

فعله گری در مورد سایر پروژه های گازرسانی منطقه کلاترزان چنین گفت : گازرسانی به مجتمع روستایی سفید بن با 5 روستا و اجرای 32 هزار و 630 متر و نصب 275 علمک ، مجتمع روستایی میانه با گازرسانی به 17 واحد صنعی و 5 روستا با اجرای 40 هزار و 700 متر و نصب 735 علمک و مجتمع روستایی گلیه با گازرسانی به 4 روستا و اجرای 21 هزار و 650 متر شبکه گازرسانی و نصب 161 علمک در حال فعالیت می باشد و پیش بینی  می شود این طرح ها به مناسبت های هفته دولت و دهه مبارک فجر به بهره برداری برسند.
 
A+ A-