شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
گام های پایانی در مسیر گازرسانی در استان کردستان:استان کردستان با بهره مندی بیش از 98 درصد از کل جمعیت از نعمت گاز طبیعی ، بعنوان استان سبز شناخته شد
توسعه گازرسانی در استان کردستان به گام های پایانی نزدیک می شود و یکی از استان های سخت گذر ، دارای مراتع ، کوهپایه ها رودخانه های خروشان ، مسیرهای سنگلاخی و شیب دارو مهمتر از همه این ها استان مرزی که حدود 220 کیلومتر مشترک با کشور عراق دارد به یکی از استان های سبز کشور تبدیل شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان  احمد فعله گری عملکرد شرکت را بسیار فراتر از تعهدات ذکر کرد و بیان داشت : به موازات گسترش روزافزون واحدهای صنعتی در این استان، گازرسانی نیز، روندی شتابان داشته و سبب تقویت و رونق فعالیت های تجاری در این خطه شده است.

وی افزود : شرکت گاز استان کردستان در زمینه عمل به تعهدات، کارنامه ای درخشان داشته و در زمینه مسؤولیت های اجتماعی نیز، از برترین دستگاه های اجرایی استان  به شمار می آید؛ به گونه ای که برای انگیزه بخشی به کارکنان خود، طرح طبقه بندی مشاغل را اجرایی کرده است و در حال حاضر رویکردهای کیفی را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است و می کوشد با طراحی مجدد شبکه گاز استان کردستان، کیفیت خدمت رسانی به مشترکان را ارتقا دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز در شهرهای این استان 100 می باشد، می گوید: عملیات گازرسانی به شهرهای استان کردستان به پایان رسیده و نواحی باقی مانده که از آنها با عنوان حفره های خالی یاد می شود، بافت های مسکونی یا تجاری تازه ساخت هستند که به تازگی در حاشیه شهرها شکل گرفته اند و با تکمیل پروژه های در دست اجرا، این اقشار نیز در آینده نزدیک به شبکه گاز متصل می شوند.

به گفته احمد فعله گری، ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی به 96 درصد رسیده است که با اتمام گازرسانی به 145 روستا تا دهه فجر سال جاری، این عدد به 98 درصد افزایش خواهد یافت. با برنامه ریزی انجام شده ،  این شرکت در نظر دارد در 6 ماه پایان سال 1400 عملیات گازرسانی به همه روستاهای بالای 20 خانوار در استان کردستان  را به اتمام یرساند که با تحقق این مهم، نام استان کردستان به عنوان یکی از استان های سبزپیشرودر کشور مطرح خواهد شد.

این مقام مسئول یادآورشد : در حال حاضر  6 شهر استان کردستان بعنوان شهر سبز معرفی شده است که می توان به شهرستان مرزی بانه با ضریب نفوذ بیش از 95 درصد ، شهرستان دهگلان با ضریب نفوذ 100 درصد ، شهرستان دیواندره با ضریب نفوذ بیش از95 درصد ، شهرستان قروه با ضریب نفوذ 100 درصد ، شهرستان کامیاران با ضریب نفوذ 98 درصد و شهرستان مرزی سروآباد با ضریب نفوذ 98 درصد اشاره کرد .

 
A+ A-