شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
در شهرستان سقز ؛جلسه مدیریت بحران شرکت گاز استان کردستان برگزارگردید
در شامگاه روزیکشنبه مورخ دوازدهم دی ماه جلسه مدیریت بحران شرکت گاز استان کردستان با حضور احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان و تعدادی از مسئولان ستادی در سالن جلسات گازرسانی ناحیه سقز برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان احمد فعله گری هدف برگزاری این جلسه را رفع مشکلات فنی گازرسانی ناحیه سقز ذکر کرد و اظهار داشت : نواحی سقز و بانه به علت قرار گرفتن در سرشاخه های شبکه های انتقال گاز در سال های گذشته با افت شدید فشار گاز مواجه می گردید که با اجرای خط نهم سراسری و انشعاب گیری جدید از آن  در حوالی  شهر صاحب باعث تقویت فشار گاز طبیعی در شهرستان سقزگردید.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان مشکل دیگر شهرستان سقز را ظرفیت پایین ایستگاه CGS  فعلی عنوان کرد و افزود : هم اکنون عملیات احداث ایستگاه دوم CGS سقز فعال می باشد که تا بهمن ماه سال جاری این ایستگاه نیز در مدار قرار می گیرد و باعث می گردد ظرفیت استفاده از شبکه های گاز طبیعی در شهرستان سقز تقویت گردد.

فعله گری تداوم خدمات در فصل سرد سال را بسیار با اهمیت دانست و اضافه کرد: تا زمان بهره برداری از ایستگاه سی جی شماره 2 سقز یک تیم واکنش سریع در مواقع افت فشار گاز احتمالی برای خدمت رسانی آماده بوده و یک نفر نیروی آموزش دیده در محل ایستگاه سی جی فعلی سقز بصورت شبانه روزی حضور داشته باشد.

وی یادآور شد : با احداث ایستگاه دوم CGS شهرستان سقز علاوه بر تقویت شبکه های گازرسانی شهری و روستایی ظرفیت لازم  برای تامین سوخت مورد نیاز کارخانه آهن اسفنجی در حال احداث شهر صاحب با گاز طبیعی میسرمی گردد.

فعله گری در ادامه تاکید کرد : با اتمام پروژه های گازرسانی و تکمیل ایستگاه های تقلیل فشار ناحیه سقز علاوه بر تقویت فشار گاز طبیعی در داخل شبکه های شهری و روستایی و متوازن شدن جریان گاز  ، ظرفیت بسیار مناسبی برای گازرسانی به روستاهای حومه و صنایع این شهرستان فراهم گردد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در قسمتی دیگر از سخنان خود به افزایش فشار خط 6 اینچ روستای قشلاق پل اشاره کرد و گفت : بایستی این خط تقویت شده و با تبدیل کردن آن به خط تغذیه و احداث یک ایستگاه تی بی اس می توان تامین گاز طبیعی روستاهای این مسیر و صنایع آن را امکان پذیر ساخت.

لازم به ذکر است ناحیه گازرسانی سقز پس از سنندج دارای بیشترین اشتراک می باشد و تعداد مشترکین شهری 60250 و تعداد مشترکین روستای 16800 مورد می باشد.

گفتنی است شهرستان سقز دارای 243 روستای گازدار بوده و عملیات گازرسانی در 17 روستای دیگر در جریان است.

 
A+ A-